اجتماعی

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت فعلی (23 خرداد) در شرایط قابل قبولی قرار دارد.

به گزارش سلام آنلاین بر اساس پیش بینی انجام شده از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، با توجه به وزش باد موثر، کیفیت هوا در اکثر مناطق تا صبح امروز (23 خرداد) در حد قابل قبولی خواهد بود، اما علیرغم شروع ترافیک، امکان افزایش ترافیک وجود دارد. غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت. هوا در برخی مناطق شلوغ خواهد بود.

عدم وجود تهویه موثر در طول روز باعث محدود شدن پراکندگی آلاینده ها می شود و با افزایش دما در بعدازظهر امکان تولید و افزایش غلظت ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

تداوم این شرایط جوی تا پایان روز شنبه همراه با افزایش ترافیک عصرگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و ایجاد شرایط نامطلوب برای اقشار آسیب پذیر منطقه را به همراه خواهد داشت و مقداری ترافیک بالا تحویل داده نمی شود. دور از انتظار

افزایش نسبی سرعت باد تا بامداد فردا (24 خرداد) به همراه کاهش ترافیک در تعطیلات، کاهش غلظت ذرات معلق و ایجاد وضعیت قابل قبولی را در بیشتر مناطق به دنبال دارد. قانون جو آرام در طول روز تعیین کننده پراکندگی آلاینده ها خواهد بود و با افزایش دما در بعدازظهر، امکان تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن باعث کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق می شود.

با افزایش ناپایداری جوی غلظت ذرات معلق تا پایان روز یکشنبه کاهش می یابد و پیش بینی می شود در اکثر مناطق شرایط قابل قبولی برقرار شود.

به گزارش سلام آنلاین، شاخص آلودگی پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۸۹ و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد. شاخص آلودگی در حال حاضر «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» با میانگین 76 و کیفیت هوا قابل قبول است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به 5 دسته اصلی تقسیم می شود. بر اساس این تقسیم بندی از صفر تا 50، هوای “پاک” از 51 تا 100 “قابل قبول (سالم) یا متوسط” از 101 تا 150 “برای گروه های آسیب پذیر خوب نیست” از 151 تا 200. “برای همه گروه ها بد” است. از 201 تا 300 هوا “بسیار بد” و از 301 تا 500 شرایط کیفیت هوا “خطرناک” است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا