اجتماعی

هوای تهران برای گروه‌های حساس «ناسالم» شد

بر اساس اعلام شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت فعلی «برای اقشار آسیب‌پذیر خوب نیست» (۲۹ اردیبهشت).

به گزارش سلام آنلاین. بر اساس پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (29 اردیبهشت ماه) کاهش نسبی سرعت باد به همراه افزایش ترافیک صبحگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق و تشکیل شده می شود.وضعیت مناسبی نیست. برای گروه های آسیب پذیر در سطوح بالا. منطقه ترافیک.

افزایش ناپایداری جوی، همراه با افزایش سرعت باد در طول روز، پراکندگی آلاینده ها را با وجود بادهای شدید تسهیل می کند، که می تواند منجر به انتشار گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در مناطق آسیب پذیر شود.

این شرایط جوی تا عصر روز سه شنبه ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود غلظت آلاینده ها کاهش یابد و در اکثر مناطق شرایط قابل قبولی برقرار شود.

تهویه موثر تا صبح روز بعد (30 اردیبهشت) از تجمع آلاینده ها جلوگیری می کند و با وجود افزایش ترافیک صبحگاهی منجر به ایجاد وضعیت قابل قبولی در اکثر مناطق و افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش هوا می شود. کیفیت در برخی از مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

در طول روز با افزایش ناپایداری جوی و احتمال بارش پراکنده به تدریج سرعت باد افزایش یافته و شرایط مساعدی را برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می کند.

با وزش باد موثر غلظت ذرات معلق تا ساعت پایانی چهارشنبه کاهش می یابد و کیفیت هوا در اکثر مناطق در حد قابل قبول خواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت کیفیت هوای تهران، میانگین شاخص آلودگی «ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون» 101 است و در وضعیت نامناسبی برای گروه‌های آسیب‌پذیر قرار دارد. شاخص آلودگی سرمایه در 24 سال گذشته ساعت “ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون” با میانگین 76 و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

لازم به ذکر است که کیفیت هوا (AQI) بر اساس 0 تا 50 در محدوده هوای تازه از 51 تا 100 به 5 دسته اصلی تقسیم می شود. هوای قابل قبول، سالم یا متوسط ​​و 101 تا 150 هوای بد برای گروه های آسیب پذیر. . بین 151 تا 200 باد در دامنه بد برای همه گروه ها و بین 201 تا 300 باد در دامنه بسیار بد قرار دارند. بر اساس این طبقه بندی، شرایط کیفی هوا در محدوده 301 تا 500 خطرناک است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا