هندلینگ پژو 207 چیست و عملکرد آن چگونه است؟

پژو 207 (207i) یکی از پر حاشیه‌ترین خودروهای ایرن خودرو که نظرات و انتقادات بسیاری را دریافت کرده است. ؛ چرا ماشین 207 اینقدر محبوب است؟ اینکه خودرویی در زمان تولید با 17 میلیون تومان به فروش می‌رسید و بعد از گذشت بیشتر از یک دهه حدود 30 برابر افزایش قیمت داشته است و هیچ تغییری نداشته؛ با این حال برای خرید آن با این قیمت باید در صف قرعه‌کشی ایران‌خودرو منتظر ماند و در بازار سیاه با قیمت بالاتری آن را خرید. با مجلّه اینترنتی ماشین نو () همراه باشید تا با بررسی و معرفی پژو 207i با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا بدانید ارزش خرید دارد یا نه؟

در این مقاله می خوانید: فروش اقساطی پژو 207 اتومات

معرفی و بررسی پژو 207

پژو 207 بی‌شک یکی از خودروهای محبوب و جوان‌پسندی است که علی‌رغم افزایش قیمت زیاد در یک سال اخیر همچنان از محبوبیت بالایی میان خریداران برخوردار است. تولید و عرضه پژو 207i هشت سال بعد از عرضه 206 صورت گرفته و تا کنون ادامه دارد، به جز وقفه‌ای که بین 92 تا 94 صورت گرفت. هاچبک جمع‌وجوری که کپی شده 206 بوده و تلاش شده با تغییراتی در مدل چراغ‌های جلو، سپرها و کاپوت ظاهری جذاب‌تر و جوان پسندتر به خود بگیرد.

پژو 207 ای که در ایران عرضه می‌شود با آنچه در دیگر کشورها فروخته شده تفاوت دارد! در واقع پژو 207 ایران خودرو فیس لیفتی از پژو 206 فرانسه بود که توسط کارخانه پژو در برزیل طراحی و ساخته شد و با عنوان پژو 206 پلاس فروخته می‌شد. این که چرا خودروساز ایران یک خودرو را با نامی متفاوت مونتاژ می‌کند از عجایبی است که تنها در صنعت خودروسازی ایران مشاهده می‌شود.

این خودروی جلو محور در دو مدل دنده‌ای و اتومات در بازار وجود دارد که هر دو طرفداران خاص خود را دارد. قیمت پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو را می‌توانید از طریق سایت ایران خودرو روزانه و لحظه‌ای‌ دریافت کنید و در بازه‌های زمانی مشخص شده برای قرعه کشی ثبت نام کنید و چند ماهه آن را تحویل بگیرید.

طراحی بیرونی 207

تنها تفاوتی که ماشین پژو 207 ایران‌خودرو با پژو 206 دارد نمای روبرو می‌باشد. در واقع فرق بین 206 و 207i تنها در ظاهر خودرو می‌باشد و هر دو از پلتفرم استفاده می‌کنند و شما بر طبق سلیقه‌ی خود انتخاب می‌کنید که آیا حاضر هستید به خاطر مقداری تغییر شکل در چراغ ها و سپر جلو هزینه بالاتری پرداخت کنید یا خیر. در نمای جانبی و عقب این محصول به جز چراغ عقب تغییر محسوسی مشاهده نخواهید نکرد. وجه تمایز این خودرو نمای روبروی آن است؛ فرم چراغ‌ها، خطوط روی کاپوت جلو و فرم جلو پنجره نسبت به پژو 206 ظاهری اسپرت تر و نسبتاً خشن‌تر به این خودرو بخشیده‌اند. همچنین در مدل‌های 95 به بعد اضافه کردن به قاب چراغ را شاهد هستیم.

در حال حاضر رقبای پژو 207 در بازار ایران رنو و H30 کراس هستند که در مقایسه با این خودرو از ظاهری ساده‌تر برخوردارند؛ H30 کراس در نمای روبرو اگرچه از چراغ‌های بزرگ و کشیده‌ای بهره می‌برد امّا در مجموع از‌هارمونی خاصی پیروی نمی‌کند و به دلیل استفاده بیش از حد از خطوط کشیده، ظاهری بیش از اندازه خشن و بهم ریخته به آن داده است. همچنین پلاستیک سیاه رنگی که در پایین و دور تا دور بدنه آن استفاده شده نیز یکی از علل نارضایتی خریداران از این خودرو است.

ابعاد:

طول 3872 میلی‌متر
عرض 1669 میلی‌متر
ارتفاع 1441 میلی‌متر
فاصله محورها 2443 میلی متر
وزن خالص 1087 کیلوگرم (دستی)

1118 کیلوگرم (اتومات)

تعداد سرنشین 5 نفر
ظرفیت صندوق عقب 245 لیتر
حجم مخزن سوخت 50 لیتر
قطر رینگ 14 اینچ

ساندرو نیز اگرچه از ظاهری هماهنگ و‌ هارمونیک برخوردار است امّا به دلیل عدم استفاده از خطوط کشیده در تمای روبرو به اندازه پژو 207 از چهره‌ای اسپرت برخوردار نیست و بیشتر یک خودرو خانواده محسوب می‌شود. همچنین ارتفاع زیادتر ساندرو استپ‌وی ظاهری بزرگتر نسبت به پژو 207 به این خودرو داده است.

طراحی داخلی پژو 207

نمای داخلی پژو 207 ایران خودرو به نسبت پژو 206 با تغییرات اساسی همراه بوده است. داشبورد و غربیلک فرمان جدید، صفحه نمایش لمسی و پنل پشت فرمان جدید از جمله تغییراتی هستند که پژو 207 به خود گرفته است. البته کنسول میانی این خودرو تفاوتی با پژو 206 ندارد. متریالی که در ساخت اداوات داخل کابین استفده شده است معمولی و قابل قبول بوده امّا واقعیت این است که بعد از گذشت بیشتر از یک دهه طراحی و تولید، داشبورد دیگر مدرن به نظر نمی‌رسد امّا خوب این ماشین ایرانی است و نمی‌توان از آن انتظار آنچنانی داشت. با این حال این خودرو در نمای داخلی در مقایسه با رقیب خود H30 کراس از ظاهری جذاب‌تر برخوردار است. همچنین طراحی ساده داشبورد رنو ساندرو و کمبود تجیهزات رفاهی نظیر صفحه نمایش لمسی در آن عرضه رقابت را کاملاً برای پژو 207 باز گذاشته است. با این حال یکی از معضلات پژو 207 فضای کوچکی است که در اختیار سرنشینان عقب قرار می‌دهند. همچنین ظرفیت صندوق عقب این خودرو نیز در مقایسه با رنو ساندرو کوچک‌تر است. رنو ساندرو استپ وی اگرچه در طراحی داخلی در مقابل پژو 207 ایران خودرو حرفی برای گفتن ندارد اما از فضای داخلی راحت‌تری برخوردار است.

قدرت پیشرانه پژو 207i

در ابتدا گفتیم که 207 همان 206 است بنابراین طبیعی است که در قسمت پیشرانه و گیربکس ها تغییری نکرده نباشد ماشین پژو 207 ایران خودرو یک خودروی جلو محور از پیشرانه معروف TU5 چهار سیلندر 1.6 لیتری بهره برده است که قدرت و نیروی ان توسط جعبه دنده دستی 5 سرعته یا جعبه دنده اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. ماشین 207 اتومات قدرتی معادل 105 اسب بخار و گشتاوری 142 نیوتن متری را برای این خودرو فراهم می‌کند. یکی از نقاط ضعف پژو 207 عدم هماهنگی مناسب جعبه دنده با موتور در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک است و از این لحاظ رنو ساندرو استپ‌وی از وضعیت بهتری برخوردار است.

پیشرانه نصب شده بر روی H30 کراس نیز مشابه پژو 207 است امّا به دلیل وزن بیشتر نسبت به این خودرو از چالاکی و شتاب کمتری برخوردار است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر ثبت شده برای 207 اتومات حدود 12.6 ثانیه و برای H30 کراس 13 ثانیه ثبت شده است.

مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک 207 دنده ای
نوع موتور خودرو خطی بنزینی
حجم موتور 1.6 لیتر
سیلندر 16
سوپاپ 4
تنفس موتور طبیعی
حداکثر قدرت 105 اسب‌بخار
حداکثر گشتاور 142 نیوتن‌متر
جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک 5 سرعته دستی
محور محرک محور جلو
0 تا 100 ثانیه 12.6 ثانیه 11.6 ثانیه
حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت 7.1 لیتر در 100 کیلومتر 6.6 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
فرمان هیدرولیک

ایمنی و امکانات رفاهی پژو 207

به لحاظ امکانات رفاهی نیز پژو 207 یک سر و گردن از ساندرو استپ وی بالاتر قرار دارد. صفحه نمایش 7 اینچی، تیونر صوتی، بلوتوث، چراغ‌های مخصوص روز، دوربین دنده عقب و کروز کنترل از جمله امکانات این خودرو هستند. در مقابل H30 کراس نیز به عنوان رقیب پژو 207 از امکانات مضاعفی مانند گرمکن آینه‌های بغل و سانروف برقی برخوردار است.

آنچه باید درباره مزایا و معایب پژو ۲۰۷ بدانید

آشنایی با مزایا و معایب پژو ۲۰۷ به شما کمک می‌کند تا شناختی کامل از این خودرو داشته باشید. این یکی از پرفروش ترین‌ها در کلاس سوپرمینی است و همچنان با ترکیب سبک، فضا خوب و طیف گسترده ای از مشخصات و موتورها به فروش می‌رسد.

این رقیب بسیار قدرتمند همچنان برتری خوبی در میان خودروهای ایرانی دارد و از کیفیت بهتری نسبت به 206 شکننده ای که جایگزین آن شده است، برخوردار است. هنوز چند مورد سوال در مورد قابلیت اطمینان این خودرو وجود دارد، اما موتورهای بنزینی و دیزلی قدرتمند عملکرد و کارایی را با یکدیگر مخلوط می‌کنند، به طوری که نسخه‌های جدید با ارائه انتشار CO2 زیر ۱۰۰ گرم در کیلومتر و مالیات صفر بر جاده امتیاز دوم را کسب می‌کنند.

سهولت رانندگی از مهمترین مزایا و معایب پژو ۲۰۷ است. فرمان و پدال آن سبک و ساده برای سوار شدن است و این خودرو در سفرهای درون شهر و بیرون شهر مناسب است. رانندگی با پژو 207 به اندازه فورد دقیقاً سرگرم کننده نیست، به خصوص در جاده‌های آزاد، اما 207 در مسافت‌های طولانی به اندازه کافی راحت است.

از مهمترین مزایا و معایب پژو ۲۰۷ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایا

  • پشتیبانی از امکانات، تجهیزات و آپشن‌های بسیار خوب
  • مجهز به موتور قدرتمند TU5
  • مجهز به یک گیربکس ۵ دنده دستی
  • مجهز به یک گیربکس ۴ دنده اتومات
  • پشتیبانی از حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر
  • طراحی بدنه شیک جذاب و کاملا مدرن
  • بهره مندی از پیشرانه کم مصرف و خوب
  • ایمنی خوب نسبت به دیگر خودروهای ایرانی
  • داشتن کابین زیبا و نسبتا جادار
  • سرعت و شتاب مناسب
  • بهره مندی از پشتیبانی قوی در سراسر کشور

معایب

  • پایداری در پیچ های تند
  • سفارشی شدن بعضی آپشن ها
  • قیمت بالای

مزایا و معایب پژو ۲۰۷ قدیمی که از سوی ایرانیان با محبوبیت زیادی روبرو شده بود، و یکی از پر فروش ترین خودروهای داخلی بود که زیاد در جاده‌ها دیده می‌شد، اما نسبت به پژو 207 جدید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، به عنوان مثال، فضای ناکافی، داشبورد خشک، تجهیزاتی نامناسب علیه مصرف کنندگان، سواری بد و خشک، گیربکس بد، وجود قطعات بی کیفیت چینی و غیره.

در عوض پژو 207 جدید توانسته با رفع ایرادات قبلی در پژو i207 کیفیت خوبی را از آن خود کند. این مدل از خودرو مزایا و معایب پژو ۲۰۷ بسیار خوبی در مقایسه با پژو i207 دارد، به عنوان مثال، از شتاب بسیار خوبی برخوردار است و گیربکس مناسب آن باعث شده تا عملکرد خودرو نسبت به قبل بهتر شود. علاوه بر این با طراحی مناسب، فضای داخلی آن بسیار خوب شده و چهار سرنشین به خوبی داخل آن می‌توانند بنشیند و از سفر خود لذت ببرند.

تجهیزاتی نامناسب چینی نیز تا حدود زیادی در این مدل از پژو 207 جای خود را به تجهیزات و قطعات بهتر داده است و عملکرد خودرو را بسیار روانتر و مناسب تر نموده است.

آیا 207 اتومات بهتره است یا دنده ای؟

این سوال خیلی از افراد است که آیا 207 اتومات بهتره یا دنده ای، خوب بدیهی است که هر دو نقاط قوت و ضعف خود را دارند. اما وقتی صحبت از انتخاب وسیله نقلیه شما می‌شود، درست تصمیم گرفتن کمی مهمتر از نگرانی در مورد از دست دادن کیفیت صدا است.

تفاوت اصلی بین 207 اتومات یا دنده ای این است که خودروی دنده ای سه پدال دارد – ترمز، گاز و کلاچ. راننده هنگام تغییر دنده دستی با استفاده از جعبه دنده، کلاچ را فشار می‌دهد. اتومبیل‌های اتوماتیک نیز دنده عوض می‌کنند، اما آنها این کار را به صورت خودکار انجام می‌دهند.

بیشتر رانندگان ایرانی هنوز هم از اتومبیل‌های دنده ای استفاده می‌کنند. به این دلیل است که اتومبیل‌های دنده ای هنوز هم متداول ترین نوع اتومبیل در کشور هستند، به ویژه هنگامی که صحبت از اتومبیل‌های کوچکتر می‌شود. اما روز به روز محبوبیت 207 اتومات به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

قبلاً دانش عمومی این بود که اتومبیل‌های دنده ای ارزان تر و کم مصرف ترند. با این حال، امروز لزوماً موضوع این درست نیست. “برخی از اتومبیل‌های مدرن فقط با جعبه دنده اتوماتیک در دسترس هستند و انواع مختلفی از اتوماتیک وجود دارد که از فناوری‌های مختلف استفاده می‌کنند. بعضی از آنها کارآمدتر از اتومبیل معادل آن با گیربکس دستی هستند و بعضی از آنها کارایی ندارند. “

پژو 207 فرمان برقی

پژو 207 فرمان برقی یک فرمان هيدروليكي و برقی بسیار با کیفیت است که از کلید‌های کنترل بهره می‌برد، این نوع فرمان در کلاس‌های 60006 و 60003 و 60010 طراحی و تولید می‌شود و بر روی اکثر پژو 207 نصب می‌شود.

این فرمان‌ها به راحتی و با کمترین نیرو به طرفین چرخیده می‌شود. مهمترین مزایا و معایب پژو ۲۰۷ فرمان mfc آن است که باعث کاهش خستگی راننده در مسافت‌های دور می‌شود. این کار ایمنی راننده و سرنشینان را نیز به دنبال دارد.

استفاده از فرمان mfc پژو 207 باعث شده تا اجزاء جدید نیز به خودرو اضافه شود. این موضوع کاهش مصرف انرژی را به دنبال داشته است. معمولا فرمان‌های برقی مورد استفاده در این خودرو‌ها به صورت مستقیم از یک موتور کوچک تغذیه می‌شوند که باعث مصرف سوخت و انرژی می‌شود.

هندلینگ پژو 207 چیست و عملکرد آن چگونه است؟

احتمالا واژه هندلینگ پژو 207 را شنیده اید، اما شناخت کافی از آن ندارید. این واژه بیشتر مربوط به فرمان پذیری خودرو است.

هندلینگ نیز در رابطه با مزایا و معایب پژو ۲۰۷ اتومات است و هر اندازه کیفیت آن بهتر باشد حساسیت خودرو و میزان کنترل آن نیز بهتر خواهد بود. کارشناسان بر این باور هستند که میزان هدایت پذیری پژو ۲۰۷ در عبور از پیچ‌ها و موانع نسبت به سایر خودروهای ایرانی بهتر است و به راحتی راننده می‌تواند در پیچ‌های سنگین خودرو را هدایت کند.

نظرات 

پژو 207 یک منظره بسیار آشنا در جاده است، زیرا معتبر بودن شرکت سازنده و نیز کیفیت خوب آن ثابت شده است. بر اساس نظرات پژو ۲۰۷ دماغه بزرگ و جلو پنجره مشبک دهانی آن به برجسته بودن خودرو کمک می‌کند، این خودرو از ظاهری بسیار جذاب برخوردار است که اکثر جوانان علاقه‌مند به خرید آن هستند.

نسخه پنج درب پژو 207 بدیهی است که از نظر کاربردی یک مزیت فوری نسبت به چهار در دارد اما هر کدام را که بخواهید از نظر فضای عقب بررسی کنید می‌بینید که به نسبت فضای خوبی برای سرنشینان فراهم کرده است.

به طور معمول، با توجه به طراحی مناسب و کاملا مهندسی شده و نیز محبوبیت شرکت پژو و ایران خودرو و نیز با توجه به مزایا و معایب پژو ۲۰۷ مناسب خودرو، 207 یک ماشین راحت برای سوار شدن است، کابین این خودرو به اندازه کافی جادار است که دو بزرگسال بتوانند در صندلی‌های راحت با فضای اضافی حرکت کنند و سیستم تعلیق آن به اندازه کافی برجسته شده و دست اندازها را خنک کرده و سفر را به یک سفر دلپذیر تبدیل کند. شاید برای سرنشینان عقب کمی فضا کوچک باشد، اما این فضا برای بچه‌ها بسیار مناسب است.

پرسش و پاسخ در مورد 207

۱. مهمترین مزیت پژو ۲۰۷ چیست و چرا ایرانیان به این خودرو علاقه‌مند هستند؟

پاسخ: سطح تجهیزات! پژو ۲۰۷ از مزیت‌های بسیار زیادی برخوردار است، این خودرو از طراحی خوب، تهویه مطبوع، پیشرانه قوی برخوردار می‌باشد و در دو نوع دستی یا اتوماتیک در دسترس می‌باشند. علاوه بر این، پژو ۲۰۷ به یک پخش کننده صوت حرفه ای مجهز شده است که با طراحی مناسب در بدنه داخلی خودرو گنجانده شده است. همچنین پژو ۲۰۷ از هندلینگ خوب در پیچ‌های سخت بهره می‌برد.

۲. آیا قیمت پژو ۲۰۷ مقرون به صرفه است؟

پاسخ: در مقایسه با امکانات و تجهیزات موجود در پژو ۲۰۷ می‌توان گفت که قیمت آن مقرون به صرفه است. البته قیمت آن در در بازار آزاد در سال‌های اخیر با رشد زیادی روبرو شده است. اما اگر به صورت مستقیم از کارخانه و نمایندگی معتبر این محصول را خریداری کنید، قیمت‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

۳. به نظر شما پژو 207 اتومات را بخریم یا دنده‌ای؟

پاسخ: هر دو مدل پژو 207 مناسب بوده و بستگی به بودجه شما دارد. اگر علاقه‌مند به خودروهای اتومات هستید، پژو 207 اتومات مناسب ترین گزینه برای شما است. قیمت پژو 207 اتومات نسبتا گرانتر از مدل دنده ای آن است، اما در عوض امکاناتهمان‌طور که اشاره کردیم 207i همان 206 پلاس یا 206 (تیپ 5 و 6) فیس‌لیفت شده است، پس نمیتوان از آن انتظارات فنی متفاوتی داشت. اما نکته بد ماجرا این است که پس از قطع همکاری پژو فرانسه با کشورمان، محصولات جدید تولیدی از نظر کیفی با افت محسوسی مواجه شده‌اند. در واقع نسخه‌های جدید نه از نظر شتاب یارای رقابت با مدلهای قدیمی (با قطعات فرانسوی) را دارند و نه از نظر دوام و کیفیت به پای آنها میرسند؛ با این حال 207i همچنان امتیازاتی دارد که نمیتوان به سادگی از آنها عبور کرد. مثلاً طراحی ظاهر و کابین این ماشین بخصوص پس از فیس‌لیفت ایران‌خودرو به ماشین‌های نسل جدید نزدیک‌تر شده و دیگر غبار کهنگی بر چهره ندارد، بخصوص که آپشن‌های تکمیلی نظیر نمایشگر لمسی، رهیاب ماهواره‌ای و کروزکنترل باعث شده که 207 آی از نظر امکانات نیز کاملتر از پدرانش باشد. جدای از تمامی اینها، محصولات خانواده 206 به لطف حضور طولانی‌مدت در بازار و گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی ایران‌خودرو در سراسر کشور، از نظر قیمت و میزان دسترسی به قطعات یدکی هم شرایط قابل قبولی دارند در نتیجه در بازار دست دوم‌ها ساده‌تر از رقبای چینی خود به پول نقد تبدیل میشوند. پیشرانه TU5 پژو هم علیرغم قدیمی شدن همچنان عملکرد قابل قبولی از خود نشان میدهد و میتواند در برابر سایر موتورهای 1.5 و 1.6 لیتری تنفس طبیعی موجود در بازار، شتاب و مصرف سوخت نسبتاً راضی کننده‌ای ارائه کند. البته در این بین اشتراکات میان 206 با 207 آی باعث شده که تمامی مشکلات پژو 206 مثل فضای کم پا در قسمت عقب، سواری خشک و صندوق نه چندان جادار، همچنان به قوت خود باقی بمانند. ضمن اینکه 207 آی همانند 206 از نظر گیربکس، تعادل و پایداری شرایط ایده‌آلی ندارد و به زحمت نمره متوسط را بدست خواهد آورد (البته پایداری نسخه صندوقدار 206 و 207 بدلیل اصلاح اکسل عقب بهتر شده است).

پوسته بالایی داشبورد 207i شباهت زیادی به 207 واقعی دارد اما در سایر بخش‌ها تفاوت‌ها با 206 معمولی بسیار اندک است. البته طراحی 206 و 207 مقدرای فراتر از زمان خود بوده و به همین دلیل بعد از گذشت سالها همچنان جذابیت‌هایی (به نسبت یک خودرو اقتصادی) دارد. مثلاً اگر کابین این محصول را با خودرویی نظیر رنو ساندرو مقایسه کنید متوجه اختلاف خلاقیت در طراحی خواهید شد. بخصوص که در نسخه‌های پس از فیس لیفت اضافه شدن نمایشگر مرکزی و غربیلک فرمان جدید، چهره کابین را دگرگون ساخته‌اند. هرچند در سمت دیگر ماجرا رقبایی نظیر ام وی ام 315 پلاس هم قرار دارند که حس هیجان بیشتری در داخل کابین به بیننده منتقل میکنند.

داخل پژو 207

اما مشکلات اصلی کابین 207i در افت کیفیت متریال مورد استفاده و کمبود فضا برای سرنشینان عقب خلاصه میشوند. البته اصلاح جای پای سرنشینان عقب “که یک ایراد ساختاری در طراحی پژو 206 بوده” به این سادگی‌ها قابل اصلاح نیست اما ای کاش مسئولان ایران‌خودرو در بحث‌های کیفی دقت بیشتری به خرج میدادند تا جلوه زیبای اتاق، تحت تاثیر این پلاستیک‌های خشک و بی کیفیت قرار نگیرد. درهر صورت پژو 207 در بحث طراحی داخلی نمره‌ای بالاتر از متوسط را بدست می‌آورد اما در پارامترهایی نظیر فضاسازی و کیفیت، رضایت کامل شما را جلب نخواهد کرد.

پژو 206 در دوران خودش یکی از شاهکارهای طراحی پژو به حساب می‌آمد و هنوز هم بعد از گذشت این همه سال به سختی میتوان ایرادی از ظاهرش بیرون کشید. حتی بسیاری افراد از جمله خود من معتقدند که طراحی 206 نسبت به 207i (یا حتی نسخه اصلی 207 فرانسه) از هارمونی خطوط و هماهنگی بهتری برخوردار بوده اما چه‌کنیم که انسان موجود تنوع طلبی است و حضور طولانی مدت و پرتیراژ 206 باعث شده که ظاهرش خیلی تکراری و خسته‌کننده شود و دیگر جلوه روزهای نخستین را نداشته باشد. برای همین دماغه مدرن‌تر و چراغها و سپرهای جدید 207i با وجود اینکه مقداری از هارمونی خطوط بدنه 206 را خدشه‌دار کرده‌اند اما توجهات بیشتری را به جلب می‌نمایند.

پژو 207

در واقع ظاهر 207i با مد امروزی هماهنگ‌تر است و حس تازگی بیشتری دارد. بخصوص در نسخه فیس‌لیفت که چراغهای مجهز به لنز و دیلایت و نئون در کنار آینه‌های جدید، ظاهر نماینده ایران‌خودرو را به ماشین‌های روز نزدیک‌تر نموده‌اند.

آن بیشتر و سواری آن بهتر است.

 

دکمه بازگشت به بالا