هشدار گرمای شدید در آلمان و اتریش

هشدار گرمای شدید در آلمان و اتریش

دولت آلمان دیروز (جمعه) به سالمندان بیمار، زنان باردار و والدین کودکان خردسال هشدار داد که با توجه به پیش بینی افزایش شدید دما در تعطیلات آخر هفته، به دنبال امکان گذراندن روز در یک مکان سرد باشند.

به گزارش سلام آنلاین به نقل از یورونیوز، سازمان هواشناسی آلمان پیش بینی کرده است طی چند روز آینده دمای هوا در غرب این کشور به 35 درجه سانتیگراد افزایش یابد. بر اساس اعلام این سازمان، گرما تا روز یکشنبه به سمت شرق گسترش می یابد و حداکثر به 37 درجه سانتیگراد می رسد.

وزارت بهداشت آلمان از مردم می‌خواهد در خانه بمانند، آب کافی بنوشند و از فعالیت‌های سنگین بخصوص در طول روز خودداری کنند.

پیش بینی می شود در روز دوشنبه دمای هوا در اتریش به 35 درجه سانتیگراد برسد. در نتیجه یک شبکه تلفن رایگان راه اندازی شده است تا دستورات لازم را برای مقابله با گرما به ساکنان ارائه کند.

علاوه بر این، یک پروژه حفاظت از گرما در کارینتیا، اتریش، برای نظارت بر وضعیت سلامت بیش از 900 نفر در خانه‌های مراقبت، بیمارستان‌ها و سایر مکان‌ها اجرا شده است تا افرادی را که به ویژه در برابر دمای بالا آسیب‌پذیر هستند، شناسایی کند. شناسایی کنید

مسئولان تاکید کردند: «این فقط مردم نیستند که باید در برابر نور خورشید محافظت شوند.

بت پرتنر، یکی از مقامات بهداشتی محلی گفت: «به گاوهای خود آب کافی بدهید تا مطمئن شوید که جایی در سایه دارند و خطر رها کردن حیوانات در ماشین را دست کم نگیرید». زیرا حتی چند دقیقه سهل انگاری می تواند عواقب جدی داشته باشد.

هر ساله هزاران نفر در سراسر اروپا بر اثر امواج گرما جان خود را از دست می دهند. به گفته کارشناسان، این مشکل با تغییرات آب و هوایی تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا