اجتماعی

هشدار گرمازدگی در حج/ ۴۰ نفر بستری شده‌اند

مدیران مرکز پزشکی حج و زیارت تعداد زائران این بیمارستان را 40 نفر اعلام کردند. وی با اشاره به افزایش دمای هوا در عربستان که به 42 درجه رسیده است، نسبت به احتمال سکته مغزی هشدار داد. زائران.

به گزارش سلام آنلاین، دکتر سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر عربستان با اشاره به ارائه خدمات درمانی و امکانات و تجهیزات ویژه درمانی برای جشنواره تشریق (حج) ظرفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب به زائران در ایام تشریق فراهم شد و با توجه به دمای ۴۱ و ۴۲ درجه امروز در عربستان، زائران به ویژه به توصیه پزشک برای جلوگیری از گرمازدگی توجه کنند.

وی همچنین از ارائه بیش از 100 هزار و 900 خدمات پزشکی به زائران در شامگاه دوشنبه (14 خرداد) خبر داد و افزود: بیش از 74 هزار و 200 خدمات پزشکی در مکه مکرمه و بیش از 26 هزار و 600 مورد خدمات در مدینه منوره فاش شد. تعداد مراجعات به درمانگاه های ایرانی در مکه و مدینه نزدیک به 16000 نفر است. همچنین ۲ هزار و ۹۶۸ مورد ویزیت تخصصی و ۴۳ هزار و ۵۲۳ مورد بازدید در دفاتر ساختمان های مسکونی انجام شد. لازم به ذکر است 4 هزار و 381 مورد خدمات پاراکلینیک، 29 هزار و 200 مورد خدمات پرستاری، 29 هزار و 200 مورد درمان و 2556 مورد خدمات امدادی و ایاب و ذهاب برای زائران ارائه شده است.

مرعشی گفت: در حال حاضر 15 بیمار در بیمارستان های عربستان تحت درمان هستند و 25 نفر دیگر به بیمارستان ها و درمانگاه های هلال احمر در مکه و مدینه منتقل شدند و از خدمات در مانی بهره مند شدند.

به گفته مدیر مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، زائران در وضعیت جسمانی قابل قبولی هستند و ارائه خدمات درمانی به زائران در مدینه و مکه تا پایان عملیات حج ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا