اجتماعی

هشدار پلیس درباره تماس‌های درخواست کننده کد تایید

ناجا فتح ، رئیس مرکز پیشگیری و جلوگیری از جرائم اینترنتی ، با پنهان کردن تماس های صوتی و ارسال مواردی مانند مصاحبه ، دعوت از مهمان و ارجاع از دوستان ، در مورد برخورد با مردم هشدار داده است.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به روش فریب مردم از طریق تماس های صوتی گفت: “مشاغل و کلاهبرداران از هر فرصت و فرصتی برای فریب مردم استفاده می کنند و اکنون ارتباط با مصرف کنندگان یکی از روش ها است. از جمله این روش ها. به این ترتیب کلاهبرداران به طور تصادفی یک شماره یا از پیش تعیین شده را انتخاب می کنند و قبل از آن بررسی می کنند که آیا کاربر با این شماره تلفن به برنامه انتقال پول متصل است یا خیر.

وی افزود: “این افراد سپس از طریق برنامه تماس صوتی یا حتی ارتباط مستقیم و با زمینه های دیگر مانند قرعه کشی رادیویی که در برنامه تلویزیونی ظاهر شد ، با مردم تماس گرفتند. توسط دوستان و غیره ، آنها با آنها صحبت می کنند چند دقیقه پس از جلب اعتماد از کاربران بخواهید کد چند رقمی ارسال شده به آنها را با عود بخوانند. افراد سودجو نیز این دلیل را به عنوان تضمین هویت فردی ، فرایندهای اداری پاداش و غیره ذکر می کنند. ندانستن اینکه در پشت صحنه همان کد چهار رقمی در واقع مجوز دسترسی به حساب های شهروندان در برنامه هایی مانند بانکداری تلفن همراه و حتی رسانه های اجتماعی وجود دارد.

آقای رجبی با بیان اینکه افراد سودجو اغلب با شماره های ناشناس تماس تلفنی برقرار می کنند ، افزود: شهروندان نباید فریب چنین تماس هایی را بخورند و بهتر است وقتی آنها در مورد آن صحبت می کنند ارتباط خود را قطع کنند. اما در صورت ارسال کد چهار رقمی ، باید بلافاصله و در صورت برداشت غیرمجاز از حساب ، حساب بانکی و رمز شبکه اجتماعی خود را تغییر دهند. و غیره. آنها باید با پلیس تماس بگیرند.

رئیس مرکز پیشگیری و سرکوب آنلاین جرایم پلیس فتای ناجا گفت: افراد حرفه ای می توانند حیات وحش خود را از میان افراد مسن و میانسال انتخاب کنند تا این موارد را بهبود بخشند.

وی گفت: “همچنین ، با توجه به اینکه این افراد سودجو غالباً از WhatsApp برای برقراری تماس استفاده می کنند ، کاربران باید توجه داشته باشند که هیچ ارگان دولتی از جمله بانک ها ، وزارتخانه ها ، رادیو و … در این برنامه وجود ندارد.” برای برقراری تماس و این نشان می دهد که اقدامات آنها کلاهبرداری است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا