هشدار نارنجی برای جنوب کشور/ تشدید بارش در ۹ استان

هشدار نارنجی برای جنوب کشور/ تشدید بارش در ۹ استان

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش بارندگی و رعد و برق در ۹ استان کشور و آبگرفتگی معابر عمومی هشدار داد.

به گزارش سلام آنلاین سازمان هواشناسی هشدار داد آب پرتقال وی گفت: با توجه به افزایش فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری وزش بادهای موسمی به ویژه در ساعات بعدازظهر و بامداد، بارش همراه با رعد و برق و وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک و کاهش دید به صورت افقی در روز چهارشنبه (24 مرداد) بود ) در شمال هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان، پنج شنبه (4 مرداد) شمال هرمزگان، جنوب شرق و شرق فارس جنوب و جنوب غرب کرمان، شمال آذربایجان غربی. استان های آذربایجان، اردبیل و گیلان و جمعه (26 مرداد) شمال شرق هرمزگان و جنوب شرق فارس در جنوب غربی کرمان، نیمی از شمال آذربایجان غربی، شرق آذربایجان و استان های اردبیل گیلان، مازندران و گلستان دامنه و ارتفاع پیش بینی می شود.

در این شرایط اقلیمی، طغیان فصلی رودخانه ها و افزایش ناگهانی سطح رودخانه ها و کانال ها، رعد و برق، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده ها، سیل و باد شدید، افزایش گرد و غبار و کاهش دید افقی، خسارت های موقتی رخ می دهد. سازه ها و محصولات کشاورزی دور از دسترس نیستند.

با توجه به توصیه های سازمان هواشناسی از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از استقرار و چادر زدن در کنار رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های بوم گردی به ویژه در بعدازظهر، پرهیز از فعالیت های کوه نوردی. اجتناب از احشام و حرکت شکارچیان در رودخانه ها و ارتفاعات، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها، آبراه ها و پل ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از آسیب به کشاورزی، تسریع در حرکت برداشت. آماده سازی راه وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی ارائه خدمات و کمک در نظر گرفته شده است

سازمان هواشناسی هشدار داد زرد از ظهر پنجشنبه تا پایان روز شنبه حداکثر سرعت ناگهانی باد در نواحی ساحلی استان گیلان و استان گلستان به 24 نات افزایش و حداکثر ارتفاع موج به 1.7 متر می رسد. دریای خزر دور از انتظار است.

اثرات این خطر زیست محیطی شامل خطر غرق شدن شناگران، احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری، آسیب رساندن به ماهیان در قفس، آسیب به قایق های کوچک و مسافران و شناورهای سبک و اختلال در حرکت کشتی ها و فعالیت های ساحلی است. .

سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا و فعالیت های تفریحی و تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک، محدودیت تردد شناورهای سنگین و نیمه سنگین و اتخاذ تدابیر لازم برای فعالیت های دریایی را توصیه کرده است.

به گزارش سلام آنلاین در این هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که پدیده‌های جوی تأثیر منفی و خسارت‌های احتمالی به همراه داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه مسئول مقابله با پدیده آسیب دیده صادر شده است.

هشدار زرد به این معنی که پدیده های جوی رخ می دهد که می تواند باعث اختلال در سفر و کار روزانه شود. این هشدار برای هشدار به مردم برای آمادگی بیشتر از حد معمول برای حوادث آب و هوایی صادر شد. از سوی دیگر مسئولان نیز از این هشدارها مطلع می شوند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا