حوادث

هشدار فتا درباره خریدهای نوروزی/ بازرسی مشترک پلیس‌های فتا و پیشگیری از دستگاه‌های کارتخوان

فتایی فرجا، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس آگاهی نسبت به کلاهبرداری سایبری و کلاهبرداری با کارت بانکی در قالب خرید اینترنتی و مستقیم در ایام نوروز هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی در گفت وگو با سلام آنلاین وی با اشاره به تمایل مردم به خرید در روز عید نوروز گفت: هر چه به ایام پایانی سال و عید نوروز نزدیک می شویم، پلیس فتا در بسیاری از پرونده های دیگر مرتبط با کلاهبرداری اینترنتی یا کلاهبرداری از کفگیر درگیر شده است زیرا شاهد یک موضوع کلاهبرداری آنلاین هستیم. افزایش دادن. در خریدهای انسانی در این ایام. که هم به صورت فیزیکی و هم آنلاین انجام می شود.

وی گفت: در هنگام خرید محصولات فیزیکی، مردم بیشتر از فروشندگان تلفن همراه خرید می کنند که این امر خطر جرم اسکیمر یا کلاهبرداری از کارت بانکی را افزایش می دهد. در این راستا پلیس فتا گشت های مشترکی را با پلیس امنیت راه اندازی کرد و کارشناسان سایبری از مکان هایی که تجار بیشتری وجود داشت بازدید کردند و کارتخوان های آنها را بررسی کردند.

پاشایی از مردم می‌خواهد در خرید از فروشندگان تا حد امکان از پول نقد استفاده کنند. همچنین اگر از کارت بانکی و دستگاه کارت خوان استفاده می کنید، حتما رمز کارت بانکی خود را وارد کنید و همیشه به یاد داشته باشید که رمز خودپرداز باید به طور مرتب تغییر کند.

فاتی فرجا، معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس راهور افزود: خوب اگر بنا به دلایلی این امکان وجود ندارد یا فروشنده مشکوک به نظر می رسد. افراد بلافاصله پس از خرید، رمز کارت خود را تغییر دهند تا در صورت کپی شدن کارت، کلاهبرداران نتوانند رمز آنها را نقض کنند.

در خرید اینترنتی نوروزی دقت کنید

وی همچنین به خرید اینترنتی در روز منتهی به عید نوروز اشاره کرد و گفت: توجه به این نکته ضروری است که مردم برای خرید هیچ کالایی ودیعه نکنند. همچنین قبل از هرگونه خرید از اصالت کالا و پرداخت و دریافت همزمان کالا اطمینان حاصل نمایید.

پاشایی ادامه می‌دهد: کاربران سودجو با وعده‌هایی مانند تخفیف، کاربران را به وب‌سایت‌های جعلی و کلاهبردار می‌برند یا می‌توانند محصولات را به آن‌ها بفروشند اما چیزی برای آن‌ها ارسال نکنند، بنابراین مردم هنگام خرید آنلاین باید به آدرس پورتال اول مراجعه کنند. به وب سایت توجه کنید و ثانیا حتما از وب سایت های معتبر با این محصول خرید کنید.

انتهای پیام/

انتشارات مقالات حوادث

نویسنده حوادثی هستم که با دقت و دقت بسیار بالا می‌توانم اخبار را ارائه دهم. هدفم ارائه اطلاعات صحیح و قابل اعتماد است.
دکمه بازگشت به بالا