اجتماعی

هشدار خطر سیل در ۹ استان/ برف و کولاک در ۳ استان

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش برف و طوفان و احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر و معابر هشدار داده است.

به گزارش سلام آنلاینسازمان هواشناسی اطلاعیه صادر کرد نارنجی وی از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر روز جمعه (24 تا 26 آذرماه) بارش باران، رعد و برق، رعد و برق و وزش تندباد موقت اعلام کرد.

وضعیت جوی چهارشنبه چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب لرستان، پنجشنبه در بوشهر، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویار احمد، جنوب و غرب. . اصفهان و جنوب لرستان و ایلام و جمعه در جنوب فارس، غرب و شمال هرمزگان پیش بینی می شود.

بر اثر این حادثه آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در رفت و آمدهای بین شهری، اختلال در تردد، فعالیت های عمرانی، طغیان رودخانه ها و مسیل ها و احتمال برخورد صاعقه افزایش یافت. تاخیر و لغو پرواز دور از انتظار است.

یگان هواشناسی جهت جلوگیری از خسارت و حوادث ناوگان حمل و نقل و بزرگراه ها بدون توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، پاکسازی معابر و مسیل های سطح شهر، پاکسازی پل ها، پرهیز از ترددهای غیر ضروری، پرهیز از کوهنوردی و حرکت عشایرکوچرو توصیه می شود اقدامات پیشگیرانه در مقابل خسارت توسط بزرگراه های شهرداری، سازمان های امدادی و سایر دستگاه های اجرایی مسئول.

این سازمان همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه (14 تا 15 دی ماه) بارش برف و طوفان را گزارش کرد.

وضعیت جوی روز چهارشنبه غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد در جنوب لرستان و پنجشنبه در غرب چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی بسته شدن جاده ها و محورهای ارتباطی به ویژه محور روستایی سردسیر، لغزنده بودن معابر و جاده های عمومی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در انتقال انرژی حامل های سوخت، برق و گاز وجود دارد. پیش بینی می شود.

بر اساس توصیه های سازمان هواشناسی، سازمان، سازمان عملیات و امداد و نجات موظف به مقابله با برف، یخبندان، مه و طوفان در جاده ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های پیاده روی و جابجایی و مدیریت انرژی هستند. شرکت های حمل و نقل در دستور کار

به گزارش سلام آنلایندر اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌کند که پدیده‌های جوی تأثیر منفی و خسارت‌های احتمالی به همراه داشته باشد. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه مسئول مقابله با پدیده آسیب دیده صادر شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا