هشدار جدی! در ایران فقط پرفسور نشوید

چند توصیه به وزیر راه و شهرسازی آینده

سقف حقوقی که در مجلس محترم تصویب شده است باعث می شود هر استاد جوانی که بخواهد به درجه علمی بالاتر ارتقا پیدا کند. باید بداند که هیچ درآمدی بابت آن نخواهد داشت، به خصوص تحصیلات عالی و پایه و ارتقای سالانه آن فرد.
ساده بگم مثلا برای معلم تمام وقت من نباید با کلاس سی به بالا اشتباه کنم به دولت محترم؟ علاوه بر این، حق مدیریت، تدریس، شرکت در پروژه های مرتبط با صنعت، حق تحقیق و مربی بودن و … واقعاً حقوق نمی گیرند؟! زنجیره ای از دنیاهای میهن پرست که با آن رکوردهای بزرگ بین المللی مهاجرت نکنی و در ایران بمانی تا چرخ علم و دانش در کشورت نچرخد.

نه ماه گذشت و اگر وزیر محترم علوم نمی گفت انشالله این اساتید اجازه صحبت و نوشتن را نمی دادند.

دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری: سقف افزایش حقوق اعضای هیأت علمی تمام وقت را بی اثر کرده است.

یکی از همکاران استاد گفت: در آیین نامه آزار و اذیت اعضای هیئت علمی آمده است که اگر به همکاران و رئیس خود سخنان ناشایست بگویید، امکان تنزل رتبه وجود دارد. می گفت حداقل من دیگر برای زندگی ام متاسف نیستم…

در یک کلام، یک عضو محترم و محترم هیئت علمی این کشور به زبان ساده تر، اگر کاری نکنید، وضعیت شما بهتر می شود. خدمت نمایندگان محترم مجلس ایران اسلام و گسترش عدالت؟ فقط بدانید که هر چه در کشور باقی می ماند از برکت اجداد و اساتید ملتی است که در همه شرایط با روحیه ای مشابه از میهن دفاع کردند!

استاد نمونه ملی مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار تاب آوری و مدیریت بحران در ایران

دکمه بازگشت به بالا