اجتماعی

هشدار! این سندرم خطرناک تر از تاج است

کلاه خود را روی سر خود می گذارد و با دوست مست خود به پارک می رود. چشمانش به پاکبان می افتد و او می خندد و می گوید: “من لباسم را روی دوستم می گذارم!” وقتی پاکبان ، خسته ، به او می گوید “برو” ، با صدای بلند می خندد و به دوستانش می گوید: “تنها کاری که باید بکنید این است که به من بگویید بروم.”

به گزارش سلام آنلاین ، این روزها تا آنجایی که کرونا در جهان نگران است ، صحبت از افراد مشهور است که افراد تحت تأثیر بحران در کشورشان نامیده می شوند. از رونالدو ، که هتل خصوصی خود را به یک بیمارستان برای مردم کشورش تبدیل کرده و همه آنها را می پردازد ، به رهبر مشهور آمریکایی ، اوپرا وینفری ، که 10 میلیون دلار از ثروت خود برای کمک به حل بحران اهدا کرده است. ما توسط هنرمندانی چون اشان خطیبی محاصره شده ایم ، که تمام تلاش خود را برای کمک به خانواده هایی که به دلیل گسترش تاج از مشکلات مالی روبرو هستند ، می کنند.

مشهور بودن به معنای داشتن چهره قابل مشاهده است و این کلمه در مورد بسیاری از افراد کاربرد دارد. یکی از افراد به خاطر سیاست های هنری ، ورزشی ، رسانه ای یا مشهوریت خود شناخته شده است ، در حالی که دیگری به دلیل رفتارهای شرم آور ، خشن و حتی رفتار ناشایست مشهور است.

مشهور بودن و چهره برجسته بسیاری از این افراد می تواند منجر به مسئولیت اجتماعی شود. افراد مشهور مشهور اغلب می توانند به عنوان کارآفرین مشهور در جامعه تبدیل شوند. آنها می توانند از پتانسیل های خود برای دستیابی به اهداف خوب استفاده کنند یا مردم را به انجام کارهای خوب و مثبت ترغیب کنند. افراد مشهور معمولاً کاریزما دارند و می توانند طرفداران آنها را تحت تأثیر قرار دهند.

در نتیجه این تأثیر بر شهرت ، فرهنگ مشهور نیز می تواند تأثیر زیادی بر جامعه بگذارد. حتما بارها و بارها در مورد فرهنگ مشهور بخوانید و بشنوید. به عنوان مثال ، در کشور ما بازیگرها و هنرمندانی همچون رضا کیانیان ، میترا هاجر و غیره وجود دارند که به محیط زیست اهمیت می دهند و سعی می کنند مخاطبان خود را در این دسته مهم درگیر کنند. یا مثلاً علی دایی و سردار ازمون که در بسیاری از بحران های ملی چهره و پرستیژ خود را به دست هموطنان خود می گذارند و سعی می کنند افراد مسئول باشند.

اما بهانه این مقاله ، ویدئویی است که روز دوشنبه در فضای مجازی درباره یک بازیگر جوان به نام سحر قریشی ، زنی با 7 میلیون دنبال کننده در صفحه اینستاگرام خود منتشر شد که به نظر می رسد محتوای آن مهمترین دغدغه او برای مد و زیبایی است. البته تاکنون هیچ اعتراضی نسبت به او وجود ندارد و ممکن است هر کسی نگرانی هایی درباره آنچه می خواهد داشته باشد. مشکل از جای دیگر شروع می شود. در ویدئوی منتشر شده ، چنین مردی و دوستانش تحت تأثیر الکل وارد یک لباس ورزشی سبز ، وارد پارک می شوند. در وسط پیاده روی ، او نظافتچی را می بیند که روی نیمکت نشسته و چند دقیقه خسته شده است. رو به او می کند و می خندد و می گوید: من لباسم را روی دوستم می گذارم! پاکبان به او می گوید ، “برو!” سپس خانم قریشی با صدای بلند می خندد و به دوستانش می گوید ، “تنها کاری که باید بکنید این است که به من بگویید بروید!”

محتوای ویدئویی که عمدا ضبط شده است و اصلاً پنهان نیست ، به همان اندازه نامرئی ، کم کلید و پر از شادی برای تحقیر است. افراد مشهور منتشر شده از جمله فیلم ها در حال حاضر چیز جدیدی نیست. این معمولاً یک سناریوی تکراری است ، به این معنی که مانند موارد قبلی خانم قریشی ممکن است ویدئوی جدیدی را تحت انتقاد ضبط کرده و مخاطب خود را با نگاهی مستقیم به افرادی که حریم خصوصی وی را نقض کرده اند و داستان را توجیه می کند ، خطاب کند. و من از کسانی که چهره من را خراب کرده اند نمی گذرد!

اما حتی اگر چنین اقدامی صورت گیرد ، که البته بهتر از عدم نقد خالص است ، اما هنوز جوهر داستان را تغییر نمی دهد. coronavirus ممکن است روزی کشف شود و دنیا از ویروس نجات پیدا کند ، اما این سندرم که می توان از آن به عنوان سندرم مشهور نام برد ، نه واکسن دارد و نه دارویی ، و به دلیل اینکه افراد مشهور درست یا غلط هستند ، بخشی از جامعه مرجع و آنها هستند. رفتار به خصوص در بین نوجوانان و جوانان که به عنوان الگوی نقش ایفا می کنند ، تأثیرات عمیق این سندرم بسیار گسترده تر و خطرناک تر از ویروسی است که زندگی انسان ها را هدف قرار می دهد.

اگر تصفیه کننده هستید ، در مواجهه با این سندرم چه خواهید کرد؟

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا