اجتماعی

هشدارهای مهم پلیس درباره تردد در جاده‌ها/ الزامات رانندگی در شرایط برفی و سرما

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به بارش مستمر باران و برودت هوا از شهروندان خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت تصمیم به بازگشت با تاخیر مواجه شوند.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت وگو با سلام آنلاینوی ادامه داد: آنچه در جاده‌های اکثر کشورها شاهد آن هستیم، وضعیت عجیب و خاصی برای سفرهای آبی است، بنابراین پلیس به مردم توصیه کرد امروز از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند و در صورت تمایل به بازگشت، تایم را به تاخیر بیندازند.

وی گفت: در جنوب شرق کشور وزش باد شدید و علاوه بر بارندگی، گرد و غبار باعث گرد و غبار در جاده ها شده است.

شیرانی با بیان اینکه سامانه بارشی در کشور تا اوایل روز شنبه هفته آینده ادامه دارد، گفت: با خروج این سامانه، هوای سرد به پدیده غالب جاده ها تبدیل می شود و به همین دلیل در کوهستان احتمال سرما و لغزندگی وجود دارد. . جاده بسیار بلند است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری با اعلام آمادگی پلیس راه در فصل بارندگی اخیر گفت: ممکن است برخی به هر دلیلی مجبور به تردد شوند که در این صورت راننده و مسافران باید نکاتی را رعایت کنند. “.

هشدار ترافیک پلیس / الزامات رانندگی در برف و سرما

مسافران در زمستان چه باید بکنند؟

شیرانی افزود: همراه داشتن لباس گرم و غذای مناسب برای مسافران الزامی است و در صورت مصرف داروی خاص آن را به همراه داشته باشند.

وی در مورد راننده گفت: رانندگان باید قبل از سفر از ایمنی وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنند، باک را پر کنند و از سالم بودن سیستم گرمایشی، شیشه جلو و چراغ های جلو مطمئن شوند.

تردد بدون دوچرخه در جاده های پوشیده از برف ممنوع است

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه داشتن زنجیر چرخ بر روی لاستیک شرط تردد در جاده های برفی و کوهستانی است، افزود: وزش باد شدید و مه در جاده ها تاثیر منفی دارد دید راننده و دلایل آن. در این شرایط کاهش دید وجود دارد، این امر برای راننده در هنگام رانندگی با سرعت کم حتی در روز ضروری است.

شیرانی کاهش شدید دما را باعث لغزندگی جاده ها دانست و گفت: رانندگی بی احتیاطی خطر واژگونی و تصادفات را از جلو به عقب افزایش می دهد. متاسفانه در روزهای بارانی مشابه هفته های اخیر بی احتیاطی برخی از رانندگان به ویژه برخی از مسافران اتوبوس حادثه تلخی را به همراه داشته است.

وی در خصوص رانندگانی که در حوزه حمل و نقل بار و مسافر فعال هستند، گفت: پلیس تردد این خودروها را رصد می کند، اما در این شرایط از این رانندگان می خواهد که زمان زیادی را برای رسیدن به مقصد صرف کنند و از تردد در آن دوری کنند. جاده. و همچنین از جاده های ناایمن خودداری کنید.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهداری، در صورت بارندگی و لغزندگی جاده ها، نهایت احتیاط و فاصله از خودروی جلویی را رعایت کرده و همه رانندگان را مد نظر قرار دهند.

شیرانی همچنین تاکید کرد: اگر قصد سفر دارید، راننده پشت فرمان را ملزم به مهارت و مهارت در وسایل نقلیه و شرایط بارندگی کنید و افرادی که راه و جاده را نمی شناسند از عقب نشستن خودداری کنند. چرخ ماشین..

وی در نهایت با اعلام شماره 120 از راننده و مسافران خواست قبل از شروع سفر با این شماره تماس گرفته و قبل از ورود به جاده از وضعیت جوی و ترافیکی جاده مطلع شوند.

هشدارهای مهم پلیس راهنمایی و رانندگی / الزامات رانندگی در شرایط برف و سرما

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا