تازه های کسب و کارعمومی

هزینه نصب چمن مصنوعی در حیاط

خواندن این مقاله برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در ساخت یک زمین فوتبال را دارند توصیه می‌‌شود. از این رو سعی شده تا در متن پیش‌رو قیمت‌های کارشناسی برآورد شده و مراحل انجام زیرسازی تا نصب عنوان شود. ما به دنبال آن هستیم تا خریداران نگاه دقیق‌تری نسبت به احداث زمین چمن مصنوعی داشته باشند و با خیالی آسوده نسبت به سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام کنند.

در صورتی که قصد داشته باشید یک چمن مصنوعی ایجاد کنید باید از هزینه‌های و همچنین مراحل نصب آن آگاهی داشته باشید. توجه داشته باشید که تیم اجرایی شرکت چمنزار از صفر تا صد نصب چمن مصنوعی از مرحله زیرسازی تا نصب و اجرای چمن مصنوعی را انجام می‌دهند و در همین راستا نیز مشاوره‌های دقیق و کارشناسی لازم را ارائه خواهند کرد.

برای نصب چمن مصنوعی باید مراحل زیر طی شود:

  • اجرای زیرسازی
  • اجرای حصار و فنس‌کشی
  • خرید و نصب چمن مصنوعی فوتبال
  • هزینه‌های حمل پروژه

برآورد زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال

یکی از موارد مهم در نصب چمن مصنوعی فوتبال زیرسازی زمین آن است. امروزه اجرای زیرسازی زمین های فوتبال و برخی دیگر از زمین‌های ورزشی به دلیل استانداردهای بیشتر و کیفیت مطلوب تر به صورت شنی انجام می‌شود. این زیرسازی متشکل از انواع لایه‌های اساس و زیراساس است که ما از آن به عنوان لایه‌های بادامی و نخودی می‌شناسیم و این نوع از زیرسازی از بالاترین استانداردها در اجرای زیرسازی به شمار می‌رود. از عواملی که سبب می‌شوند این نوع زیرسازی کاربرد بیشتری را در میان صاحبان زمین‌های ورزشی داشته باشد می توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه بودن در اجرا
  • زمان کوتاه اجرا
  • دارا بودن استانداردهای ایمنی برای حفظ سلامتی بازیکنان
  • مقاومت در برابر سرما
  • تعامل مناسب بازیکن با سطح زمین

هزینه زیرسازی با چه معیارهایی برآورد می‌‌شود؟

هزینه زیرسازی بسته به عمق و ضخامت آن تعیین می‌شود. به عنوان مثال ضخامت زیرسازی شنی در شرایط آب و هوایی مختلف می‌تواند از ۱۰ تا ۳۰ سانت متغیر باشد. هزینه‌های زیرسازی با توجه به ضخامت بین ۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان خواهد بود. به منظور برآورد دقیق می‌توانید تصاویر محل چمن مصنوعی برای حیاط خانه را برای کارشناسان فنی ما در در مجموعه ارسال کنید تا رقم دقیق برای شما محاسبه شود.

نکات مهم در زیرسازی زمین فوتبال

مواردی که در ادامه به آنها می پردازیم در مشخص کردن هزینه زیرسازی زمین فوتبال و در نتیجه هزینه اجرای فوتبال نقش مهمی دارند:

میزان خاکبرداری: در پروژه هایی که نیاز به خاکبرداری زیاد برای رسیدن به سطح قابل بارگذاری وجود داشته باشد، میزان هزینه ها افزایش می یابد بنابراین نوع خاک تأثیر به سزایی در افزایش و یا کاهش هزینه زیرسازی خواهد داشت.

نوع زیرسازی: مهمترین مرحله برای برآورد هزینه زیرسازی انتخاب روش زیرسازی است. در پروژه های تا ۱۲۰۰ متر امکان استفاده از زیرسازی سطح سخت مانند بتن و یا آسفالت وجود دارد. اما در پروژه های بالای ۱۲۰۰ متر تنها شیوه ی مناسب روش unbound (شن ریزی ناپیوسته) خواهد بود که تنها روش مورد تایید فیفا است. همچنین در مناطق بارانی مثل شمال کشور پیشنهاد می شود برای مساحت های کمتر از ۱۲۰۰ متر هم از روش شن ریزی ناپیوشته استفاده شود چرا که روش شن ریزی، کارآمدترین گزینه برای انتقال مناسب رطوبت به شمار می‌رود.

مراحل انجام زیرسازی شنی

مراحل انجام زیرسازی شنی به ترتیب زیر است:

  • خاکبرداری
  • خاکریزی
  • متراکم سازی
  • غلتک زنی
  • اجرای لایه شن بادامی
  • اجرای لایه شن نخودی
  • حفر چاه جذبی
  • اجرای لوله زه کش و جدول کاری

زیرسازی آسفالت در زمین فوتبال

با توجه به افزایش قیمت آسفالت و قیر و همچنین غیر‌استاندارد بودن این روش در زیرسازی زمین فوتبال این روش به طور کلی منسوخ شده است. اما به منظور آشنایی باید گفت که اجرای این روش در گذشته شامل مراحل زیر بود.

  • خاکبرداری
  • خاکریزی
  • متراکم سازی
  • اجرای شن (پیشنهادی)
  • اجرای آسفالت

زیرسازی بتی برای زمین فوتبال

اجرای بتن در زیرسازی زمین فوتبال شامل چند مرحله است که بر هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبال اثر می گذارد. به طور کلی هزینه زیرسازی به روش به دلیل نوسانات قیمت سیمان و ساخت بتن متغیر است ضمن اینکه باید توجه داشت که استفاده از زیرسازی شنی نقش بسیار مهمی در کاهش هزینه نصب چمن مصنوعی فوتبال دارد. در صورتی که قصد اجرای زیرسازی با بتن را دارید بهتر است بدانید که این زیرسازی برای زمین‌های زیر ۴۰۰ تا ۵۰۰ متر (مینی‌فوتبال) پیشنهاد می‌شود. با توجه به اینکه در این ابعاد از زمین فشار فیزیکی بیشتر است روش بتن مقاومت بالاتری در مقایسه با روش‌های دیگر دارد. روش اجرای این زیرسازی به ترتیب زیر است:

  • خاکبرداری
  • خاکریزی
  • متراکم سازی
  • اجرای شن (پیشنهادی)
  • اجرای بتن

اجرای فنس کشی

از جمله خدمات شرکت چمنزار اجرای فنس کشی است. با توجه به اینکه مواد اولیه ساخت فنس از آهن و توری گالوانیزه شده است قیمت آن با توجه به بازار فعلی تعیین می‌شود در صورتی که نیاز به اجرای فنس کشی برای زمین فوتبال دارید می‌توانید با کارشناسان ما در چمنزار تماس گرفته تا با برآورد دقیق،‌ قیمت‌های نهایی را به شما اعلام کنند.

برآورد هزینه خرید و اجرای چمن مصنوعی

خرید و اجرای چمن مصنوعی یک سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. مجموعه چمنزار محصول ارائه شده را به همراه خدمات و اجرای با کیفیت و با استانداردهای تایید شده اداره توسعه امکان ورزشی و با قیمت مصوب شرکتی ارائه می‌کند.

به عنوان مثال قیمت هر متر مربع چمن فوتبالی MG PRO با ارتفاع ۱۴۰ گره طولی که از متداول‌ترین چمن‌های به کارفته در زمین‌های فوتبالی و ورزشی به شمار می‌رود در ابتدای سال ۱۴۰۱ با قیمت هر متر مربع ۲۸۵ هزار تومان عرضه می‌شود. علاوه بر آن در مرحله نصب نیز خدماتی دیگری از جمله نصب چمن مصنوعی و پهن کردن آن که در این مرحله از متعلقاتی مانند لایه ژئوتکسایل و استفاده از نوار لایه اتصال برای اتصال درزها و چسب پلی اورتان و نوار سیمینگ تیپ انجام می‌شود و در نهایت پس از نصب کامل چمن مصنوعی نیز تزریق سیلیس و گرانول به میزان استاندارد و انجام فرچه زنی به منظور یکدست‌سازی سیلیس و گرانول انجام می‌شود که هزینه این اقدامات در سال ۱۴۰۱ با هزینه هر مترمربع ۱۵۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

در این حال اگر شما به دنبال احداث یک زمین مینی‌فوتبال با هستید باید به ازای هر مترمربع با احتساب زیرسازی ۴۳۵ هزار تومان هزینه کنید. با توجه به قیمت‌های برآوردی بهتر است تا با کارشناسان مجموعه چمنزار تماس بگیرید تا اگر تغییری در قیمت‌ها وجود داشت به شما اعلام کنند.

برآورد دقیق هزینه‌های اجرای نصب و اجرای چمن مصنوعی را از چمنزار بخواهید

موارد اشاره شده در این مقاله به منظور با هزینه‌های نصب و اجرای چمن مصنوعی است. در صورتی که قصد احداث یک زمین ورزشی را دارید می‌توانید به منظور راهنمایی با کارشناسان ما تماس بگیرید. شرکت چمنزار همواره سعی کرده تا در کنار تعامل خوبی که با مشتریان خود دارد با صرف کمترین هزینه‌ها بهترین چمن مصنوعی فوتبال را ارائه کند و در این راستا کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد.

برآورد هزینه‌های حمل

شرکت چمنزار در کنار خدمات با کیفیت خود موضوع برآورد هزینه ارسال را با دقت بررسی می‌کند تا از این جهت در حق مشتریان اجحاف نشود. مشتریان می‌توانند از دو طریق نسبت به ارسال محموله چمن مصنوعی اقدام کنند.

در صورتی که مشتریان چمن مصنوعی ارگان‌ها و سازمان‌ها باشند می‌توانند با استفاده از امکانات موجود خود و وسایل نقلیه در اختیار، هزینه‌های خود را مدیریت کنند و مواد پرکننده سیلیس و گرانول را از درب کارخانه تحویل بگیرند.

نوع دیگر از ارسال توسط مجموعه چمنزار و با بهره‌گیری از باربری انجام می‌گیرد که نهایت ددر ابتدای بحث به و و انواع آن میپردازیم سپس درباره نصب و قیمت آن صحبت میکنیم میدانیم که چمن مصنوعی به عنوان کالایی لوکس شناخته میشود در بسیاری از رستوران ها هتل ها، خانه ها، پارک ها، مهد کودک ها و… از چمن مصنوعی استفاده میشود چمن مصنوعی به راحتی در اختیار همه ی اقشار جامعه  با قیمتی مناسب قرار میگیرد، که حتی  با شرایط آب و هوایی ایران بسیار سازگاری دارد، لازم به ذکر است دوباره اندکی درباره مسئله ی بی آبی فکر کنیم و برای آن به دنبال راه حلی درست و مناسب باشیم، همانطور که گفته شد در ایران ما دچار بی آبی هستیم و بسیار از روستاها یا شهر ها با کمبود آب مواجهه هستند، بنابراین در شهر های بزرگ از قبیل تهران یا اصفهان یا مشهد و… افرادی که زندگی میکنند باید در حفظ آب کوشا باشند تا دیگرهم وطنانمان از نعمت آب برخوردار شوند.

بنابراین چمن مصنوعی توانسته به ما در این زمینه به کمک کند، در سال هایی که گذشت هزینه ی زیادی بابت آبیاری فضای سبز در کشورمان پرداخت میشود، چمن مصنوعی یکی از راه های کاربردی برای صرفه جویی در هزینه های این چنینی است. این مشکل به راحتی حل شده است و چمن مصنوعی در تمام مکان های اقلیمی ایران میتواند به عنوان کالای تزئینی قرار بگیرد و چهره ی شهر را زیبا سازد. در سال گذشته در ایران علاوه براین که هزینه ی هنگفتی که صرف آبیاری انجام داد ناگفته نماند که هزینه ی زیادی صرف کاشت چمن طبیعی هم در کشورمان شد، همچنین هزینه ی مراقبت و رسیدگی به چمن طبیعی هم شد، درصورتی که چمن مصنوعی نیازی به ترمیم ندارد با تفسیری بر موضوع گفته شده در میابیم که چمن مصنوعی یکی از دوستداران محیط زیست است که در مصرف آب صرفه جویی میکند و همچنین و از هدر رفتن بذر هم جلوگیری میکند. خدا را خوش نمی آید که این همه نعمت به ما ارزانی داشته است و ما نتوانسته ایم از آن ها به خوبی استفاده کنیم، چرا باید چمن بکاریم در صورتی که موجوداتی جاندار هستند و نفس میکشند را بکاریم و عمدا باعث از بین رفتنش شویم و زیرا همیشه مانند یک گیاه نیاز به مراقب و آبیاری و ترمیم دارد، در چنین شرایطی چرا باید باعث از بین رفتن موجود جاندار شویم و آب بسیاری را هدر بدهیم میتوانیم از چمن مصنوعی در همه بخش های خانه استفاده کنیم حتی در طراحی دکوراسیون هم چمن مصنوعی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی ظاهری همانند چمن طبیعی دارد اما با دخالت دست انسان ساخته می شود. در واقع در تعریف کلی چمن مصنوعی امروزه بسیار طرفدار پیدا کرده است، در بسیار از ورزشگاه ها، مهد کودک ها و حیاط خانه ها میتوانیم چمن مصنوعی را ببینیم، چمن مصنوعی از تکنولوژی برخوردار است که میتواند بدون وجود آبیاری سالم بماند همچنین؛ چنین تکنولوژی توانسته است در مصرف آب صرفه جویی کند. که میتواند سازگاری خودش را با محیط زیست نشان دهد، علاوه بر تمام این ویژگی های خوب زیبایی خودش را هم توانسته با خود نگه دارد که مصرف کنندگان بتوانند چشم انداز زیبایی را در محیط های کاری خود و… بببینند. ظاهر چمن مصنوعی شبیه چمن طبیعی می باشد.

کاربرد چمن مصنوعی:

چمن مصنوعی به عنوان کاربری دارد که جنبه های مختلفی دارد:

1_ جنبه ی تزئینی: به عنوان دکور در طراحی محیط خانه، تراس ویا استخر

2_ جنبه ی کاربردی: به عنوان مثال در ورزشگاه ها یا مهد کودک ها، در بسیاری از شرایط ، چمن طبیعی نمیتواند رشد کند میتوان از چمن مصنوعی استفاده نمود مثلا در حیاط یا تراس خانه، مهد کودک ها، هتل، بسیار از محوطه های خانه های مسکونی، چمن مصنوعی باعث سرسبزی و طراوت مکان مورد نظر ما می شود که میتواند محیطی آرامش بخش به ما ارزانی دارد.

قیمت نصب هر یک متر مربع چمن مصنوعی چقدر است:

بعد انتخاب مکان مناسب برای گذاشتن چمن مصنوعی و همچنین بعد انتخاب جنس ونوع رنگ چمن مصنوعی نوبت به نصب چمن مصنوعی در مکان مورد نظر میرسد، برای نصب چمن مصنوعی نیاز دارید ک حتما با نصاب مربوطه قرار بگذارید، گرچه نصب چمن مصنوعی به نظر آسان است اما هرکسی را بهر کاری ساختند، درواقع باید افراد متخصص وارد حوزه ی کاری خود شوند، از چمن مصنوعی در مکان های زیادی میشود استفاده کرد امروزه بسیاری از افراد برای راحتی از چمن مصنوعی استفاده میکند. امروزه چمن مصنوعی در خانه در مدارس، در بسیاری از مکان های تفریحی به چشم میخورد که یا جنبه ی کاربری دارند یا جنبه ی تزئینی بنابراین چمن مصنوعی در همه جا مورد استفاده ی همگانقرار میگیرد.

مراحل نصب چمن مصنوعی:

مراحل نصب به چند بخش تقسیم میشود، قبل از نصب چمن مصنوعی باید پروسه ی زیرسازی انجام میگیرد که خودش سه مرحله را در برمیگیرد، بعد از مرحله ی زیر سازی نصب چمن مصنوعی انجام میگیرد.

مراحل زیر سازی:

1_زیرسازی با مواد نرم ژیوتکس برروی سطحهای نرم و نفوذپذیر

2_زیرسازی با مواد سخت برروی سطح های نرم نفوذ پذیر مثل خاک باغچه

3_ زیر سازی برروی سطح های سخت

مرحله ی دوم:

بعد از  مرحله ی زیرسازی باید مرحله ی نصب و اجرای چمن انجام گیرد، شما در این بخش قبل از نصب باید الگوی مورد نظرتان را مشخص کنید سپس به برش چمن مصنوعی بپردازید.

مرحله ی اخر شما در این بخش به نصب چمن مصنوعی میپردازید.

قیمت نصب چمن مصنوعی با توجه به هر متر مربع می باشد شما میدانید که در قیمت چمن مصنوعی ویژگی های چمن مصنوعی از قبیل تراکم، ارتفاع، جنس الیاف، برند و… بسیار دخیل می باشد.

همچنین نوع کاربری ما و استفاده ی شما از چمن مصنوعی هم بسیار مهم می باشد، اینکه چمن مصنوعی که میخرید جنبه ی تزئینی دارد یا کاربری، هرکدام این ها با یکدیگر در زمینه ی قیمت فرق دارد همچنین مترازی که برای چمن مصنوعی در نظر میگیرد هم بسیار مهم می باشد بنابراین این ها نکاتی هستند علاوه بر جنس و ارتفاع، تراکم و… در قیمت چمن مصنوعی دخیل است.

بنابراین از قیمت های پایین، چمن مصنوعی وجود دارد تا قیمت های بالا، با توجه به جنس و ارتفاع و…  چمن مصنوعی در روف گاردن با قیمت هر متر مربع از قیمت 85 هزار تومن  وجود دارد تا بالا.

چمن مصنوعی در مهد کودک و مدارس با قیمت هر متر مربع از قیمت 165 هزار تومن وجود دارد تا قیمت های بالا تر

چمن مصنوعی درورزشکپگاه با قیمت هر متر مربع از 125 هزار تومن وجود دارد تا به بالا

چمن مصنوعی در حیاط خانه با قیمت هر متر مربع از 85 هزار تومن وجود دارد تا به بالا

این ها موارد کوتاهی بود از برای آسان شدن و درک مطلب شما برای خرید چمن مصنوعی باید نوع کاربری را مشخص کنید سپس به انتخاب آن بپردازید و در انتخاب هم باید برند و نوع جنس الیاف، ارتفاع، تراکم را مورد بررسی قرار دهید تمامی این ها در قیمت چمن مصنوعی دخیل است.

چمن مصنوعی یا چمن طبیعی:

از ویژگی های چمن مصنوعی حرف زدیم اینکه از چه جنسی استفاده کنیم درکجا استفاده کنیم و در انتخاب برند آن حتما بررسی های لازم را انجام دهیم. در بین این همه ویژگی های خوب چمن مصنوعی آیا باز هم به انتخاب چمن طبیعی میپردازید؟حتی اگر تمام خبرگذاری ها به ما توصیه کنند از چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

چمن مصنوعی همانند چمن طبیعی عمل میکند اما در مقابل چمن طبیعی دارای ویژگی های خوبی است، شما برای کاشتن چمن طبیعی نیازمند وقت هستید یعنی باید زمانی را صرف خرید بذر و کاشتن پرورش دادن کنید، برای پرورش دادن هم آب زیادی صرف آن میشود و حتی در بعضی مواقع کود هم باید بدهید، در هر صورت بعد از مدتی در فصل های سرد امکان داد چمن ازبین برود. اما چمن مصنوعی مقاومت بالایی در مقابل سرما و گرما دارد حتی میتواند بسیار مناسب مکان های متفاوت باشد همچنین دیگر نیازی به آب دادن و مراقبت نیست راحت با ثبت سفارش در به خرید آن میپردازید سپس نصاب ماهر فروشگاه مای دکوری به نصب کفپوش زیبای شما میپردازد، چمن مصنوعی قابلیت شست وشو را دارد، و باعث زیبایی اطراف شما میشود همچنین شرایط را برای شما آسان میکند در واقع شما در وقت خودتان هم به  صرفه جویی پرداختید.

چمن مصنوعی در زمین های بازی وقتی قرار میگیرد تا حدود زیادی جلوی پستی و بلندی زمین را میگیرد و همه جا را یکدست و زیبا نشان میدهد بنابراین چمن مصنوعی انتخاب خوبی در زمین های بازی و… می باشد. همچنین شما دیگر حشرات کوچک را در اطراف خود نمیبینید و راحت می توانید روی چمن دراز بکشید و آسمان را نگاه کنید. همچنین چمن مصنوعی هزینه های شمارا کاهش میدهد زیرا نیازی به خرید یا کرایه ی دستگاه چمن زنی ندارید دیگر نیازی به گرفتن کارگر در باغچه ی خودتان نیستید و همچنین نیاز به نظافت و مراقبت کردن ندارید، دیگر قبوض آب را نیازی نیست با هزینه های بالا پرداخت کنید تمامی نکات گفته شده از ویژگی های خوب چمن مصنوعی بود بنابراین با خرید من مصنوعی بین 5 تا 10 سال در راحتی خواهید بود.

قت را در شرایط حمل در نظر می‌گیرند و همچنین به صرفه‌ترین قیمت‌ها را دارند. در این بخش هزینه‌های حمل طبق نرخنامه مشخص با بارنامه ارسال می‌شود و مشتریان این امکان را خواهند داشت تا در جریان دقیق قیمت‌ها نیز قرار گیرند

 

دکمه بازگشت به بالا