بین الملل

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه خبرگزاری استان ؛ فعال سازی مرکز فرهنگیهنر و جامعه یکی از برنامه های کلی اداره کل فرهنگ و امور اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، معاون فرهنگی دانشجویی در واحد دانشگاه ، مرکز است که با گروهی از دانشجویان علاقمند به زمینه های مختلف کار می کند و جامعه دانشگاهی – یک فرهنگ فعال و پویا ، آنها همچنین از خدمات خود بهره مند می شوند.

مرکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت های دانشجویی است که برای ایجاد محیط مساعد برای مشارکت دانشجویان در برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه طراحی شده است. بیشتر در مرکز ، در واقع ، می تواند منجر به عملکرد بهتر و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف مدیرکل مرکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و ایجاد تعادل در همه زمینه های فعالیت در راه اندازی مرکز دانشجویی است.یکی از رویکردهای کلیدی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی از طریق تسهیل ، تعمیق و گسترش مرکز است که با تجدید نظر در دستورالعمل اجرایی مرکز و اعلام در In در دستور کار قرار گرفته است. سپتامبر 1999. دپارتمان امور دانشجویی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور نیز از فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی حمایت کرده و وسایل و ابزارهای لازم را تا آنجا که ممکن است در اختیار آنها قرار می دهد.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای خاص هستند.

در سلسله گزارش ها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ، خبرنگاران آنا عملکرد ، فعالیت ها و رسالت این مراکز را مرور می کنند.

در همین راستا با سید کاظم یکانی مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مسئول اصلی سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیتهای مرکز فرهنگی اجتماعی در زمینه فرهنگ دانشجویی گفت وگویی انجام داده ایم. دانشگاه اسلامی ، در زیر می خوانیم.

تمرکز بر فعالیتهای فرهنگی دانشجویی از طریق تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز دانشجویی

آنا: ارزیابی شما از فعالیت های مرکز فرهنگی اجتماعی به عنوان مسئول اصلی در واحد دانشگاه چیست و به نظر شما چه چیزی برای فعالیت خوب و با کیفیت این مرکز ضروری است؟

واحد: مرکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت های دانشجویی است که برای ایجاد محیط مساعد برای مشارکت دانشجویان در برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه طراحی شده است. بیشتر در مرکز ، در واقع ، می تواند منجر به عملکرد بهتر و پاسخگویی به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای کلیدی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تمرکز بر فعالیت های فرهنگی دانشجویان از طریق تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان است.

آنا: دستورالعمل ها و قوانین و مقررات چگونه به باشگاه دانش آموزان مربوط می شود و به کیفیت فعالیت های دانش آموزان کمک می کند؟

واحد: در طول بررسی قوانین مرکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مورد تأکید و تصحیح قرار گرفت که اجرای واقعی این نقاط می تواند منجر به بهره وری بیشتر فعالیت ها شود.

یکی از این نکات این است که کار مشاور در یک مرکز به مهارت و تجربه اعضای هیئت علمی بستگی دارد ، که می توانند علاوه بر کارآیی فرایند تصمیم گیری ، تجربه و تعهد متخصصان را با دانشجویان منتقل کرده و برنامه را اجرا کنند. به از مهارتهای دانش آموزان در فرایند ارتباطات اجتماعی استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:

ایجاد کار گروهی در مرکز دانش آموزی

پویایی و تحرک دانشجو تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر توانایی ایجاد یک شبکه هاب جهانی است. برای این منظور در قانون آمده است که اگر 30 حوزه انتخابیه با فعالیت های مشابه درخواست ایجاد شبکه ای از مراکز ملی با موضوع واحد را داشته باشند ، این فرصت را خواهند داشت. هدف این ویژگی توانمندسازی اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیت های آنها در سطح ملی است.

یکی دیگر از دستورالعمل های مربوط به مرکز فرهنگی اجتماعی واحد دانشگاهی معرفی جشنواره ملی رشد است که امسال به دلیل نقاط قوت و ضعف و بررسی ها برای اولین بار در بیش از 30 تخصص برگزار شد. سال جدید اعلام و اجرا می شود

تمرکز بر فعالیتها در ایجاد مراکز دانشجویی را متعادل کنید

آنا: چند واحد فرهنگی اجتماعی در واحد دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعال است؟

1260 مرکز فعال در واحد دانشگاه آزاد اسلامی

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور فعالیت می کنند و دارای مجوز ، اساسنامه ، منشی و اعضای خاص هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب مشاوران درخواست داده اند و ما متعهد هستیم که در آغاز سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود برای اجرای مقررات مرکز فرهنگی اجتماعی اقدام کامل خواهند کرد.

زمینه فعالیت مرکز فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع “فرهنگ و تمدن” ؛ مطالعه فرهنگ ، ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، حوزه معرفت. و غیره. جهاد یاوری ، سرپرست گردشگری ماه سرخ ، کارآفرینی ، خیریه. و غیره. “هنر و ادبیات” با موضوع ؛ هنر انقلابی ، شعر و ادبیات ، فیلم نویسی و عکاسی ، هنرهای نمایشی. و غیره. اسلام ، عفاف و حجاب ، حدس و گمان دین ، ​​ارتباط خیر و نهی از منکر. و غیره. موضوع “انقلاب اسلامی” ؛ اندیشه های امام انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … با موضوع “رسانه و اینترنت”. تولید مجازی رسانه های رادیویی و غیره.

یکی از اهداف مدیرکل مرکز اجتماعی و فرهنگی دانشگاه عفو بین الملل در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیتها و ایجاد تعادل بین همه فعالیتها در تاسیس مرکز دانشجویی است.

آنا: نقاط قوت و ضعف فعالیت های مرکز چیست و تعهدات علما در این زمینه چیست؟

واحد: توجه ویژه معاون فرهنگی دانشجویی در کلیه واحدهای دانشگاهی به فعالیتهای انجمن دانشجویی ، فضای وحدت و تعامل شورای فرهنگی دانشگاه و مرکز را از طریق حضور دبیر مرکز در اصلی ایجاد می کند. در سالهای اخیر ، ویروس کرونا و اجرای موفق جشنواره روزاسه را می توان یکی از نقاط قوت فعالیتهای مرکز فرهنگی اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش مناسب آنها را با جامعه هدف مرتبط می کند.یکی از نقاط ضعف مرکز فرهنگی اجتماعی را می توان سلیقه نمایندگان مجلس و شرکای فرهنگی مسئول مرکز در اولویت بندی پروژه های دانش آموزی و بودجه اختصاص داده شده به آنها دانست که از اولویت های مرکز برای سال تحصیلی است. به تازگی. به

آنا: نیازهای فرهنگی ، اجتماعی و عملیاتی مرکز چقدر به نیازهای آنها بستگی دارد؟ و آیا سیستم موجود الزامات را برآورده می کرد؟

واحد: طبق دستور اجرایی مرکز فرهنگی اجتماعی ، به منظور رفع نیازهای فرهنگی و عملیاتی مرکز ، علاوه بر شورای هماهنگ کننده مرکز در دانشگاه و واحد استانی ، یک شورای ویژه به عنوان زیرمجموعه دیده می شود. -بخش فرهنگ

در هر زمینه فرهنگی ، یک متخصص مسئول مرکز است. همچنین در استانها و در ستاد اداری ، مراکز فرهنگی و دانشجویان خواسته های دانشجویان را دنبال می کنند. از سوی دیگر ، به منظور ثبت اطلاعات و اخذ کلیه گواهینامه ها و اسناد مرکز ، سیستم مدیریت مرکز فعال بوده و دائماً تحت نظارت است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان” ؛ چشم اندازهای امیدوارکننده

آنا: راه های ارتباطی مرکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی با سایر نهادها و دانشجویان فرهنگی چگونه است؟

واحد: یک چشم انداز موفق در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی ، که هدف آن پایان فعالیت های مرکز و توانمندسازی اعضای آن و در نهایت معرفی آنها به حوزه های فرهنگی و اجتماعی مربوطه است ، ایجاد باشگاه توسعه “استعدادهای ادبی جوان” است. در مراسم اختتامیه. جشنواره رشد، توسط رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام و شروع به کار کرد.

باشگاه استعدادهای ادبی جوان را توسعه می دهد ، آنها را با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش متناسب با آنها ، با جامعه هدف ارتباط می دهد.

آنا: سازماندهی جشنواره هایی مانند جشنواره ملی رشد در رشد ، توسعه و فعالیتهای مرکز فرهنگی دانشجویی چقدر مثر است؟

واحد: از جمله اهداف جشنواره رود آیلند تمرکز بر فعالیت های دانشجویی در زمینه مرکزی برای شناسایی ، شناسایی و ایجاد انگیزه در استعدادهای دانشجویی ، تشویق مخاطبان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، تولید فرهنگی و هنری مرکز منجر به تلاش و خدمات معلمان و اعضای مرکز در محیط رقابتی و جشنواره هایی مانند جشنواره های “رودس” و “کلام” می شود. “بررسی شده ؛ به دلیل راهنمایی و انگیزه ، این مراکز انرژی و حرکت جدیدی را در فعالیت های خود القا می کنند و دانشجویان جدید را تشویق به ورود به دانشگاه می کنند.

جشنواره ملی مرکز فرهنگی اجتماعی رشد دانشگاه آزاد اسلامی با سه هزار و 252 ثبت نام و 1200 ارسال ارسال شد. پادکست ایده برتر. و غیره. مصمم و شرکت کنندگان از سراسر کشور رتبه های 1 تا 3 را کسب کردند.

در جشنواره ملی رشد اقتصادی و در بخش سرپرستان استانی که به کار مرکز توجه ویژه ای داشته اند ، سه استان مقام های برتر و دو استان مقام هایی را کسب کرده اند که شایسته تحسین آنها است. مقام برتر و دو نماینده مجلس افتخاری را از آن خود کردند. شناخته شدند

در بخش کارشناسان فرهنگی جشنواره توسعه ملی ، که بر کار مرکز در واحد دانشگاهی نظارت دارد ، از سه کارشناس ارشد و دو کارشناس فرهنگی شایسته در کشور تقدیر می شود.

در بخش مرکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز مقام های برتر را کسب کردند و دو مرکز شایسته تقدیر شناخته شدند. سه نفر در بخش خاصی به نام ایده های برتر رتبه بندی می شوند.

انتهای پیام / 4062 /

دکمه بازگشت به بالا