زیرا رعایت اصول حرفه ای و اخلاق اداری و اصول نگارش و نامه نگاری بسیار مهم است. تمامی اطلاعات منتشر شده در رسانه ها باید مورد توجه رسانه ها، سیاستمداران، حقوقدانان و اندیشمندان در همه زمینه ها و تمامی حوزه های فعالیت اداری و غیر اداری کشور به ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. و امثال آن.
در اخبار هفته آخر اسفند 1402 به منصوب شدن مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اشاره شد که متن زیر مؤید این مطلب است.
مهدی نیکفر
با مشاهده تعهد، شایستگی و تجربیات ارزنده جنابعالی و بنا به درخواست معاونت محترم برنامه ریزی و توسعه منابع، به موجب این حکم به سمت «مدیرکل رفاه و پشتیبانی» منصوب می شوید.
امید است با استعانت از خداوند متعال به منویات و مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و بیانات مرحله دوم انقلاب عمل کرده و سیاست های ریاست محترم جمهوری را بر اساس اصول اجرا کنیم. از «عدالت محوری»، «انقلابی»، «جمعیتگرایی»، «پاکسازی» و «ضدفساد» و «حکومت قانون» حکومت مردمی برای دستیابی به تحول اساسی و تمرکز به ویژه برای موضوعات زیر:
تدوین و اجرای نظام جامع رفاهی فرهنگیان
تهیه پلان عملیاتی برای تامین مسکن فرهنگیان با استفاده از ظرفیت طرح ملی مسکن و ظرفیت داخلی وزارت.
تدوین و اجرای برنامه عملیاتی سفر فرهنگیان
ایجاد شبکه خرید مجازی با استفاده از توانمندیهای اکوسیستم جدید و تعاونیهای فرهنگیان.
نظارت بر روند عملیاتی حمایت رفاهی، بیمه و درمان مربیان؛
ایجاد و ارتقای کیفی مراکز آموزشی، رفاهی و درمانی فرهنگیان و ایجاد شبکه مراکز برای تسهیل و استفاده عادلانه فرهنگیان از آن مراکز.
رعایت قوانین و مقررات در انجام عملیات به تناسب و صرفه جویی دولت.
ارتقای بیمه و درمان فرهنگیان با استفاده از فعال سازی و ادغام مراکز درمانی کشوری.
سایر وظایف در صورت نیاز
جناب لوک چومتیاو، برای شما در انجام وظیفه ای که از سوی خداوند متعال به شما محول شده است، آرزوی توفیق بیشتر دارم.
صرف نظر از اینکه در مورد چه شخص یا سمت یا مسئولیتی صحبت می شود و چه شخصیتی مسئول است، متن و محتوای حکم در مورد موضوع انتصاب از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا رعایت اصول حرفه ای و اخلاق اداری و اصول نگارش و نامه نگاری بسیار مهم است. تمامی اطلاعات منتشر شده در رسانه ها باید مورد توجه رسانه ها، سیاستمداران، حقوقدانان و اندیشمندان در همه زمینه ها و تمامی حوزه های فعالیت اداری و غیر اداری کشور به ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. و امثال آن.
همانطور که در متن قطعنامه مشاهده می شود، هیچ اثری از کلمات و عبارات مربوط به حوزه های فعالیت و مسئولیت های رسمی مانند آموزش و پرورش، آموزش و پرورش، آموزش دانش آموزی و مدرسه وجود ندارد. اما وظیفه «ساماندهی و ارتقای کیفی مراکز آموزشی، رفاهی و درمانی فرهنگیان و ایجاد شبکه ای از مراکز برای تسهیل و توجیه استفاده فرهنگیان از مراکز مذکور» جای ستایش دارد، اما سوال اینجاست. ، آیا مراکز آموزشی تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش و مدارس کشور ساماندهی نمی شوند؟ البته بدیهی و ضروری است که حداقل هر ساله مراکز آموزشی و مدارس کشور هم کیفیت سنگ و آجر و هم ساختار مدرسه و هم معلمان و مدیران و مجریان مربوطه ارتقا و به روز می شوند. و از نظر متن و محتوای دوره آموزشی. اما آیا به کیفیت آموزش دانش آموزان فکر کرده اید؟ آیا این موضوع در زیرمجموعه مفاد مصوبه ارتقای کیفی مندرج در متن حکم مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز مهم است و آیا برای اعراب جا دارد؟
اصولاً به کلمات مقدماتی ترتیب اسمی توجه کنید; امید است با استعانت از خداوند متعال به فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری و بیانات انقلاب در گام دوم عمل کرده و با رعایت اصل «عدالت محوری» از مشی رئیس جمهور محترم پیروی کنیم. “انقلاب مردمی”، “مردم گرایی”، “پاکسازی” و “ضد فساد” و “حکومت قانون” حکومت مردمی برای دستیابی به سند تحول بنیادین و توجه ویژه برای موارد زیر: آیا شرح “احترام به قانون” مسبوق به طهارت نیست؟ عفاف شرط انتصاب و انتصاب هیچ حکومتی نیست، آیا استفاده از چنین کلمه ای در متن فرمان منطقی است؟ نظر مخالف آن چطور؟
آیا نباید «بهبود بیمه و درمان فرهنگیان با استفاده از فعال سازی و یکپارچه سازی مراکز درمانی کشور» بیش از هر رسالت دیگری مورد توجه قرار گیرد؟
چرا هیچ اشاره ای به «پنجره ملی خدمات هوشمند دولت» و نقش وزارت آموزش و پرورش در این پرتال ملی نشده است؟
…………………………………………
*. اساتید دانشگاه و محققین حقوقی Tajgar.reza@gmail.com