اجتماعی

نیاز مبرم تهران به بیمارستان‌هایی با سازه مقاوم / درخواست از شورای شهر ششم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه سرانه زیرساخت های بهداشتی در تهران با میانگین کشوری فاصله دارد ، بر لزوم ایجاد یک مرکز پزشکی و بیمارستان با ساختار مناسب در تهران تأکید کرد.

دکتر جلیل کوهپایه زاده در مصاحبه با سلام آنلاینوی با اشاره به 175 بیمارستان در تهران گفت: “از این تعداد 75 بیمارستان در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران هستند كه از این تعداد 18 بیمارستان دولتی هستند. این یک بیمارستان خصوصی است.” بیشتر بیمارستان های دولتی تهران قدیمی و فرسوده هستند.

وی افزود: “در مجاورت بیمارستانهای قدیمی مانند بیمارستانهای فیروزآبادی ، سینا ، امام خمینی (ره) و غیره … ساختمانها در دست ساخت یا در حال ساخت یا در دست ساخت هستند.” در عمل ، زیرساخت های پزشکی در بخش دولتی در تهران به شدت آسیب دیده است. اما در بخش خصوصی ، اوضاع متفاوت است. برخی از بیمارستان ها منسوخ شده اند و امنیت ساختاری مشکل ساز است ، اما در عین حال بسیاری از بیمارستان ها باز و قابل قبول هستند.

کوهپایه زاده افزود: “بیمارستان های غیر دولتی مانند بیمارستان میلاداد و بیمارستان نظامی نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و از ساختار و مقاومت بالایی برخوردار هستند.”

وی در مورد درخواست درمان از شورای شهر ششم ، گفت: “اعضای شورای شهر نقش بسیار مهمی در شکل گیری سیاست زیرساخت های شهر دارند.” سرانه زیرساخت های بهداشتی در تهران با میانگین کشوری فاصله دارد. ما در حال حاضر 270 پروژه بهداشتی در تهران داریم ، مانند مراکز بهداشتی و خانه های بهداشتی که کمتر از 20 درصد ساخته نشده اند یا پیش بینی نشده اند و این موضوع و توسعه زیرساخت های بهداشتی نیاز به توجه ویژه دارد.

وی گفت: “در زمینه تخت های انفرادی ، حتی با وجود اینکه ما پایتخت هستیم و بسیاری از بیماران از سراسر کشور به بیمارستان های تهران مراجعه می کنند ، ما هنوز کمتر از یک در هزار نفر داریم.” مردم و استان پیشنهاد می کنند شورای شهر باید تلاش کند تا این مسائل را در سالهای آینده در محیط سلامت تهران حل کند.

وی درباره برنامه های ارائه خدمات مناسب در مواقع بحرانی در بیمارستان ها گفت: برخی بیمارستان های خارج از شهر شناسایی شده اند تا در موقعیت های دشوار مانند زلزله بتوانند مکانی برای ارجاع بیماران باشند. این بخشها در مناطق مختلف تهران توسط فرماندهی پدافند غیرعامل شناسایی شده و می توانند به مدیریت حوادث احتمالی کمک کنند. اما میدونی تعداد تخت ها و بیمارستان ها به ازای هر نفر کمتر از میانگین کشوری است و اکثر آنها فرسوده هستند و توانایی تحمل زمین لرزه را ندارند و بسیاری از بیمارستان هایی که فکر می کردیم در شرایط بحرانی به سر می برند و آنها را محکم و دارای تخت بالا می دانند ، قابل استفاده نیستند . در شرایط لرزه ای نیست در نتیجه ، به نظر می رسد دولت ، وزارت بهداشت ، برنامه ها و بودجه ها یا حتی شورای شهر باید برنامه های ویژه و ویژه ای برای ایجاد زیرساخت های جدید و جایگزین در تهران داشته باشند.

وی افزود: نیاز به احداث و توزیع بیمارستان در مناطق پرجمعیت و دسترسی عمومی مسئله اساسی است. ما همیشه با شرایط دشوار روبرو نیستیم. از طرف دیگر ، بیمارستان ها باید در دسترس و نزدیک به جمعیت باشند و این در مناطق پرجمعیت رایج است و ما بیمارستان های خسته و پرخطری داریم که در صورت بروز مشکل در صورت بروز مشکل ، این بیمارستان ها نمی توانند هر کاری برای مردم انجام دهید از این نظر ، به نظر می رسد که ما می توانیم دو کار انجام دهیم: اول ، ایجاد یک بیمارستان تازه تاسیس در یک منطقه شلوغ و در یک منطقه غیر مرکزی ، با توجه به ایجاد یک بیمارستان که به مردم دور خدمت می کند. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا