عمومی

نگرانی جان کری از انتخاب مجدد دونالد ترامپ

مطابق بانک اطلاعات رسانه ها.

بنا بر این مطبوعات ، جان كری ، وزیر خارجه پیشین آمریكا در نشست دموکراسی كپنهاگ 2020 درباره شیوع ویروس گفت ، تقریباً گفت كه وی معتقد است كه آمریكایی ها می توانند نقش خود را به عنوان رهبران جهان ایفا كنند. اخبار نیوز اما اگر جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود.

کری با اشاره به انتخابات آینده گفت: “فکر می کنم رئیس جمهور جدیدی خواهیم داشت.”

وی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوریخواهان سابقه نقض حق رای را برای رأی دهندگان دموکرات دارند.

کری گفت: “اگر مردم به رأی دسترسی نداشته باشند ، فکر می کنم می تواند پایه و اساس یک انقلاب باشد.” اگر ظرفیت دموکراسی را برای مردم انکار کنید ، حتی طبق پدران بنیانگذار ایالات متحده در اعلامیه استقلال و قانون اساسی ایالات متحده ، ما حق خواهیم داشت که آن انکار را به چالش بکشیم.

این سیاستمدار آمریکایی که هیچ گونه نارضایتی خود از دولت ترامپ را پنهان نکرده است ، همچنین گفت که تحت رئیس جمهور فعلی ، ایالات متحده موفق شده است که دوستان خود را بیگانه کند.

وی با اشاره به لغو تعدادی از توافق های بین المللی از جمله توافق هسته ای با ایران و توافق نامه اقلیمی پاریس و جنگ تجاری ترامپ با چین ، افزود: رئیس جمهور وی جهان را به مکانی بهتر تبدیل کرده است. مکان خطرناک تر است و جنگ تجاری جعلی که ترامپ با چین آغاز کرده است. ، افزایش قیمت ها برای مردم و تحریف برنامه کلی تجارت.

جان کری همچنین تلاش های ترامپ برای ایجاد روابط نزدیک تر با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین را محکوم کرد. ترامپ پس از انتشار گزارش آژانس اطلاعاتی دولت خود در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ، از كرملین حمایت كرد.

وزیر خارجه باراک اوباما گفت: “ما چیزهایی را دیدیم که هرگز تصور نمی کردیم تحت هیچ دولتی ، خواه دموکرات ها یا جمهوریخواهان” ببینیم. ” من از رویکرد ترامپ به روسیه و چین نگران هستم.

به گفته کری ، ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود با چین مشکلاتی داشت. این دیپلمات پیشین همچنین افزود: “او عاقلانه عمل نمی کند ، و ما امروز در روابط خود با چین بسیار دورتر از زمان آغاز کار هستیم.” فکر می کنم سد در حال شکستن است.

“آخرین نظرسنجی نشان می دهد که جو بایدن راه را پیش می برد. من به هیچ وجه چیزی نمی دانم؛ من همچنین کاندیدای ریاست جمهوری هستم و می دانم چه می گذرد. اما من تا زمانی که تغییرات رهبری داشته باشیم به آینده آمریکا اطمینان دارم. تا زمانی که تغییری در رهبری ایجاد نشود ، وضعیت مسائل مختلف قطعاً غیرقابل پیش بینی است.

دکمه بازگشت به بالا