اقتصادی

نگاه به پژوهش باید تغییر کند

سلام آنلاین/ خوزستان مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نوع نگاه به پژوهش در استان ها و کشورها باید تغییر کند و به جای اعلامیه، عمل گرا باشیم.

قاسم سواری سنگوری امروز (9 دی) در خارج از غرفه جهاد دانشگاهی خوزستان در نمایشگاه هفته پژوهش استان در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: پژوهش امری بدون سازماندهی ارگانیک است و کشور استثناست و نمی توان گفت دستاوردهایی اتفاق می افتد. بدون تحقیق

وی افزود: ما باید نگاه خود را به پژوهش در استان ها و کشورها تغییر دهیم و به جای نگاه به پست ها، نگاهی عمل گراتر و واقع بینانه داشته باشیم.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: امسال فرصت های خوبی برای این امر در موضوعات پژوهشی دستگاه اجرایی در نظر گرفته می شود و از پژوهشگران تقدیر می شود.

سواری سنگوری: ابزار اهری باید به این تحقیق و توسعه در زمینه رسیدگی به مسائل ازدحام و اشتغال اشاره کند و این باید به سمت اجرا سوق داده شود تا در رفع چالش های استان موثر باشد. .

وی گفت: کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری استان به سرپرستی استاندار و دبیر استان به همراه سازمان برنامه و بودجه خوزستان تلاش کردند مجموعه پژوهشی استان و هزینه های اعتباری را در حوزه موارد ذکر شده هدایت کنند. دادن.

مدیر آموزش و پژوهش سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: امسال حدود 169 عنوان پژوهشی از دستگاه اجرایی دریافت کردیم و مورد داوری قرار گرفت و در نهایت 50 طرح مورد داوری و 22 طرح پژوهشی مورد تایید قرار گرفت.

سواری سنگوری گفت: جهاد دانشگاهی خوزستان نیز برنامه خوبی در دست اجرا داشته و بخشی از این 22 طرح است.

وی افزود: سعی کرده ایم این مسائل را به سمت حل مشکلات استان سوق دهیم. این کار دشواری است، اما ما شروع به ایجاد این تغییر کرده‌ایم و اصولی وضع شده است.

مدیر آموزش و پژوهش خوزستان و بودجه گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم ابزارهای بهتری برای اجرای این طرح ها و پژوهش ها ببینیم.

سواری سنگوری گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی که در پایان نمایشگاه انجام می شود، ارزیابی تحقیقات اجرایی است که در برنامه و سازمان بودجه در حال بررسی هستیم تا مشخص شود که کدام اعتبارات و عناوین در تیم ذکر شده است یا خیر. موثر لازم است یا نه

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا