عمومی

نوزاد را قنداق کنیم یا نه؟

امروزه بسیاری از والدین در مورد پیچیدن نوزاد خود کمی سردرگم هستند. آنها می خواهند بدانند که آیا قنداق کردن نوزاد درست است یا خیر. آکادمی اطفال آمریکا معتقد است که بسته بندی، اگر به درستی انجام شود، راهی موثر برای آرام کردن کودک و بهبود خواب او است.

به گزارش سلام آنلاین، قدس آنلاین می نویسد: نوزادان تازه متولد شده گرفتن نوزاد را از پرستار بیمارستان یاد می گیرند، پتویی که دور کودک شما پیچیده شده می تواند مانند فضای رحم مادر عمل کند و به آرامش کودک کمک کند.

آکادمی اطفال آمریکا معتقد است که بسته بندی، اگر به درستی انجام شود، راهی موثر برای آرام کردن کودک و بهبود خواب او است.

اگر برای اولین بار قصد دارید نوزاد خود را قنداق کنید، باید چند نکته را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که ایمن است.

برای کاهش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد، مهم است که کودک خود را هر زمان که قصد دارید او را در رختخواب بخوابانید، روی پشت خود قرار دهید، به خصوص زمانی که کودک شما در خواب است. دکتر راشل مون، متخصص اطفال در آکادمی اطفال آمریکا می گوید: «اگر هنگام قنداق کردن، نوزاد خود را روی شکمش قرار دهید یا اگر نوزاد روی شکمش غلت بزند، احتمال مرگ ناگهانی او افزایش می یابد.

قنداق کردن مناسب

بچه را بپیچیم یا نه؟

پتو را روی سطح صاف بپاشید، یک گوشه پتو را کمی به سمت داخل تا کنید و نوزاد را طوری در پتو قرار دهید که سرش بالاتر از قسمت تا شده باشد.

بازوی چپ نوزاد را مستقیماً روی نیم تنه قرار دهید و از سمت چپ پتویی را دور او بپیچید و در نهایت آن را بین بازوی راست و نیم تنه قرار دهید.

سپس دست راست نوزاد را دور بدنش قرار دهید و از راست به چپ یک پتو به دور او بپیچید و در نهایت آن را زیر یک طرف سمت چپ ببندید.

اطمینان حاصل کنید که مفصل ران متحرک است و پتو خیلی محکم پیچیده نشده است. برای تست دقت قنداق، دستورالعمل های دکتر را دنبال کنید. ماه و سه انگشت خود را داخل قنداق و بین سینه و پتو نوراد قرار دهید.

مفصل ران را کمی شل نگه دارید

نوزادانی که خیلی سفت هستند ممکن است دچار مشکلات لگن شوند. تحقیقات نشان داده است که صاف کردن ران‌های نوزاد و سفت کردن پتو در اطراف آن می‌تواند منجر به جابجایی مفصل و دیسپلازی مفصل (ناهنجاری‌هایی که در آن استخوان ران در حفره مفصل ران قرار نمی‌گیرد) شود.

خطرات قنداق را بشناسید

والدین باید بدانند که قنداق کردن کاملاً ایمن نیست و می تواند تحرک و برانگیختگی کودک را کاهش دهد. از آنجایی که نوزادان قنداق شده نمی توانند زیاد حرکت کنند و بخوابند، والدین قنداق زدن را برای مدت طولانی دوست دارند، اما باید از خطرات احتمالی آن آگاه باشند. همچنین بدانید.

چه زمانی کودک را در آغوش نگیریم؟

به گفته دکتر راشل مون، قبل از دو ماهگی، زمانی که کودک برای اولین بار سعی می کند حرکت کند و می تواند تکان بخورد، بهتر است اجازه ندهید کودک قورت دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا