سلام آنلاین/ قم وی گفت: زمانی که یک نوجوان مطالعه را به عنوان سرگرمی و ویژگی شخصیتی والدین بداند، به راحتی می تواند آن را به عنوان یک ویژگی شخصیتی بخواند.
مرضیه عزیزی، معاون روانپزشکی و استاد دانشگاه در گفت وگو با سلام آنلاین، اظهار کرد: پیامدهای رشد اجتماعی از جمله این آثار است. نوشتن در سنین نوجوانی است، زیرا نوجوانان با یادگیری مشاغل مختلف با لغات و واژگان جدید آشنا می شوند و دایره لغات غنی تری دارند تا بتوانند به راحتی شروع به نوشتن کنند و خواندن می تواند نوجوانان را به منتقد تبدیل کند و سؤال بپرسد.
وی با بیان اینکه افزایش انرژی تمرکز، اعتماد به نفس و تقویت مغز از دیگر مزایای یادگیری برای نوجوانان است، گفت: نوجوانان نمی توانند در حین مطالعه فعالیت های دیگری انجام دهند و این مشکل باعث افزایش توانایی در تمرکز و دقت یادگیری نوجوان می شود. . نوجوانان برای دوستان و بزرگسالان اطلاعات ارسال کنند و واقعا حرفی برای گفتن داشته باشند و اعتماد به نفس نوجوانان افزایش یابد. از سوی دیگر، این مطالعه باعث تقویت مغز و جلوگیری از زوال عقل و زوال عقل می شود.
عزیزی معین با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما این است که نوجوانان در برخورد با مشکلات زندگی خلاق باشند و برای آن راه حل پیدا کنند، گفت: تقویت حافظه و تسریع در یادگیری، رشد خلاقیت، یادگیری مهارت های زندگی و به عنوان در نتیجه افزایش انرژی، حل مسئله، مهارت های ارتباطی و اجتماعی شدن از دیگر اثرات مثبت مطالعه در نوجوانی است.
وی گفت: وقتی یک نوجوان مطالعه را به عنوان یک سرگرمی و ویژگی شخصیتی والدین خود بداند، به راحتی می تواند آن را به عنوان یک ویژگی شخصیتی بخواند. او موافقت کرد که والدین باید زمان خاصی را برای مطالعه همه اعضای خانواده در نظر بگیرند. مثلاً عصرهای جمعه همه اعضای خانواده کتاب می خوانند.
این روانپزشک افزود: والدین باید زمینه دسترسی نوجوانان به کتاب از جمله شرایط عضویت در کتابخانه های عمومی، شرکت در نمایشگاه کتاب و اختصاص بودجه برای خرید کتاب را فراهم کنند.
عزیزی معین با تاکید بر اینکه والدین نباید نقش خود را دست کم بگیرند و به یاد داشته باشند که می توانند نوجوانان را برای یادگیری تربیت کنند، گفت: والدین باید سعی کنند به نوجوانانی که در حال تحصیل هستند نزدیک شوند، از نوجوانان کتاب بخواهید. مطالعه با دوستان و همسالان و برگزاری جلسات نقد کتاب با دوستان و اقوام می تواند برای نوجوانان دلگرم کننده باشد.
وی مهمترین فعالیت والدین برای تشویق نوجوانان به مطالعه را ایجاد فضای دلگرم کننده و آرام در خانواده دانست و گفت: نوجوانان باید بدانند که در زندگی برنامه ریزی منظمی از جمله نیازهای جاده ای جسمی و روحی دارند. و در کنار بازی، ورزش، مشق شب، تماشای تلویزیون، خواندن کتاب نیز از برنامه های روزانه اوست.
عزیزی معین با بیان اینکه نوجوانان بر اساس تیپ های شخصیتی مختلف علایق متفاوتی دارند، خاطرنشان می کند: شخصیت های تیپ A پرانرژی، خشک، قانون مدار و پرخاشگر هستند و به کتاب، شعر و داستان علاقه مند هستند.
وی ادامه داد: در برخی از نوجوانان روحیه استقلال طلبی رنگین است، در این صورت شاید خواندن زندگینامه شخصیت های برجسته دینی، علمی و سیاسی برای آنها جذابیت بیشتری داشته باشد و از سوی دیگر، نوجوانانی هستند که نیاز به اعتماد به نفس بالایی دارند. و تشویق.» در این صورت کتاب های روانشناسی که راهکارهایی برای افزایش اعتماد به نفس و استقلال نشان می دهد می تواند برای نوجوان مفید باشد، بنابراین شناخت شخصیت و علایق نوجوان در انتخاب کتاب و تشویق او به مطالعه موثر است.
عزیزی معین یادآور می شود: ممکن است یک نوجوان به نویسنده و داستانی علاقه مند باشد که سایر نوجوانان به آن علاقه ای نداشته باشند، پس بگذارید نوجوان برای شما توضیح دهد که چه نوع کتاب هایی را دوست دارد و با چه کتاب هایی سروکار دارد ما. به نوجوانان بیاموزید که خود را به یک نوع کتاب محدود نکنند و والدین باید بدانند که نوجوانان خود را محدود به یک کتاب نکنند.کتاب و کتاب درسی بخوانید.
انتهای پیام/