نفس های سخت در همجواری سایت دفن زباله دهدشت/ جولان دود در آسمان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر ، گروه استان ها – حمیده تابش نژاد: تا چشم کار می کند دود همه جا را پوشانده فرقی نمی کند بچه ها یا بزرگترها به هیچ وجه از آسیب های محل دفن زباله دهدشت در امان نیستند نه.

در نزدیکی گولان دهدشت / گولان در آسمان نفس عمیق بکشید.

گولان دود در دهدشت

دود از هزاران متر بلند می شود و آسمان شهر سیاه می شود.

ساعت یک آن روز آسمان آبی نبود و دود و بوی تند آتش همه چیز را فرا گرفته بود.

در شرایطی که سلامت اجتماعی باید در اولویت همه بخش ها باشد، مکان نامناسب محل دفن زباله ها مشکلات زیادی را برای مردم دهدشت به وجود آورده است.

مسئولان بهداشت و درمان بارها نسبت به مکان یابی نامناسب و سوزاندن آتش سوزی در مناطقی از کوشک، کلایه، دستگرد، ضرغم آباد و روستاهای تولیان و بخش هایی از شهر دودی هشدار داده اند. قلب طلای سیاه.

چرا کسی به فکر مردم نیست؟

علی که پسرش به تازگی از بیماری تنفسی بهبود یافته است، گفت: من ساکن یکی از روستاهای همجوار محل دفن زباله دهدشت هستم و دود زباله سوز بسیار بد است.

وی با بیان اینکه چرا هیچکس به فکر سلامتی ما نیست، گفت: آیا مسئولان صدای ما را نمی شنوند؟ فرزندم بیماری تنفسی دارد و به همین دلیل شرایط سختی داریم.

یکی دیگر از شهروندان دهدشتی تصویر دود ناشی از سوزاندن زباله در طلوع و غروب خورشید را عنوان کرد و افزود: از اینکه حقوق شهروندی ما نادیده گرفته شده عمیقاً ناامید هستم، زباله ها را بدون اصول بسوزانید و ذخیره کنید.

وی بی توجهی را نتیجه ضعف مسئولان امر دانست و گفت: تهدید جان انسان ها، جابجایی نابجا و سوزاندن زباله ها نیز قاتل جدی و خاموش برای محیط زیست و طبیعت محسوب می شود.

خطرات سوزاندن زباله برای مردم

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در این خصوص گفت: سال هاست سوزاندن زباله ها سلامت مردم دهدشت و روستاهای اطراف را به خطر انداخته است.

سید منصور تقوی در گفتگو با خبرنگار آنلاین افزود: جمع آوری، دفع و بازیافت زباله اصولی است که دهاس این اصول مشکل ساز است.

در نزدیکی گولان دهدشت / گولان در آسمان نفس عمیق بکشید.

تقوی با اشاره به دود ناشی از سوزاندن زباله در حاشیه دهدشت گفت: دفن زباله های دهدشت و خطرات ناشی از سوزاندن و دفن زباله در فصول مختلف سال باعث تشدید بیماری های تنفسی، ایجاد گازهای سمی، هوای بد و آلودگی می شود.

تقوی افزود: احتمال تخلیه به آب های زیرزمینی به ویژه در حوزه کشاورزی و بعضاً آب شرب تهدیدی جدی است که نیاز به بررسی دارد.

تقوی با اشاره به انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از سوزاندن زباله ها و پوشاندن آسمان شهر دهدشت از صبحگاهی هشدار داد: در اسرع وقت از حوادث ناگوار ناشی از دفن زباله دهدشت جلوگیری شود.

محل دفن زباله محصور نیست.

وی با بیان اینکه مسئولان دفن زباله در جریان دفن زباله هستند، گفت: محل های دفن زباله در دهدشت تعطیل نیست و شبکه های بهداشت و درمان بارها نسبت به این مشکل هشدار داده و خواستار رسیدگی به آن شده اند.

تقوی خواستار مداخله جدی مدعی العموم شد و گفت: سلامت مردم دهداش در خطر است و مطمئناً باعث شیوع انواع بیماری ها می شود.

وی همچنین مشارکت امام جمعه، استاندار شورای تامین و نهاد نظارتی را ضروری دانست و ادامه داد: در غیر این صورت تیم پزشکی به صلاحدید خود وارد شده و در چارچوب قانون از طریق مکاتبه با وزارت کشور پیگیری می کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در پاسخ به نحوه دفع زباله های بیمارستانی خاطرنشان کرد: زباله های تولید شده در بیمارستان دهدشت به درستی با استفاده از زباله سوز دفع می شوند.

در نزدیکی گولان دهدشت / گولان در آسمان نفس عمیق بکشید.

تقوی گفت: با این حال احتمال وجود آلاینده ها در محل دفن زباله دهدشت وجود دارد و باید بررسی های لازم انجام شود.

وی دفن و عدم جمع آوری زباله، دفن و سوزاندن زباله ها را تهدیدی برای سلامت عمومی و سلامت مردم دهداش دانست.

تقوی تایید کرد: با وجود افشای موضوع از طریق تریبون های مختلف، متاسفانه تاکنون کاری انجام نشده است.

با توجه به مطالب مطرح شده از سوی مسئولین و مردم، آماده سازی وضعیت دفن زباله دهدشت قبل از بحران قابل تحقق است و قطعاً همکاری و همگرایی ضامنین با توجه به اولویت سلامت مردم ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا