عمومی

نفخ شکم چه زمانی نگران‌کننده است؟

نفخ شکم بیماری است که افراد بیشتری به آن مبتلا می شوند. اما تأثیر بسزایی در کیفیت زندگی دارد. در حقیقت ، بیش از نیمی از افراد مبتلا به نفخ شکم باید عادت های خود را تغییر دهند.

به گزارش سلام آنلاین ، “تبیان” نوشت: “اما چه زمانی نفخ باعث نگرانی می شود؟” تفسیرهای مختلفی از شدت نفخ وجود دارد. نفخ شکم نوعی بیماری موقتی است که افراد بیشتری به آن مبتلا می شوند.

شلی و نفخ غالباً اصطلاحاتی هستند که می توانند تغییر کنند ، اما دقیقاً یکسان نیستند. در علم پزشکی بین نفخ و نفخ تفاوت وجود دارد. نفخ شکم نوعی اختلال است که افراد بیشتری به آن مبتلا می شوند.

همچنین باید بدانید که چاقی یا تجمع چربی در شکم باعث نفخ شکم نمی شود و افراد چاق و چاق از نفخ شکم رنج می برند. محققان تخمین می زنند که یک سوم افراد دچار نفخ شکم هستند یا دچار آن هستند. زنان بیشتر از مردان در معرض نفخ هستند.

دلایل نفخ شکم

احتمالاً شایع ترین علت نفخ شکم پرخوری است که دلیل مطمئنی است و هیچ عارضه جانبی جدی ندارد. اما دلایل دیگری نیز برای نفخ شکم وجود دارد که شدت آن متفاوت است:

نفخ شکم: نفخ شکم و سایر اختلالات ناشی از گاز می تواند به دلیل انسداد حاصل از رشد سرطانی باشد.

سندرم روده التهابی: افراد مبتلا به این بیماری روند روده ای آهسته دارند.

مایع شکم: این یک دلیل جدی است که باید در اسرع وقت درمان شود.

بارداری: در دوران بارداری ، ممکن است روند انتقال روده کاهش یابد و تولید گاز افزایش یابد.

سندرم قبل از قاعدگی: شامل برخی از علائمی است که برخی از خانمها قبل از قاعدگی تجربه می کنند. تورم شکم یکی از علائمی است که اگرچه عارضه جدی نیست اما می تواند ناراحت کننده باشد.

عدم تحمل لاکتوز: هنگامی که روده قادر به هضم مناسب لاکتوز نیست ، لقاح در دستگاه گوارش افزایش می یابد.

چه زمانی نفخ شکم نگران کننده است؟

نفخ شکم همیشه یک روند ایمن است که ساعتها طول می کشد و بدون هیچ اقدام خاصی برطرف می شود. اما شرایطی وجود دارد که این علامت با یک مشکل جدی همراه است.

چیزی که شما را نگران می کند این است که نفخ و نفخ شکم ادامه خواهد یافت. در موارد ایمن ، ناراحتی ناشی از نفخ شکم نباید بیش از 24 ساعت طول بکشد. اما در موارد خطرناک و شدید ، نفخ شکم ادامه دارد. همچنین ، در عوارض مزمن (مانند سوpe هاضمه یا سوi هاضمه) ، معیارها بر اساس دوازده هفته است.

این دوازده هفته همچنین برای عوارضی مانند بیماری سلیاک یا سندرم سوor جذب استفاده می شود. در واقع ، این عوارض جانبی با اسهال و تغییرات قابل توجه در متابولیسم همراه است.

زخم معده یا گاستریک: همچنین با علائم نفخ همراه است. در این موارد ممکن است اسهال ، استفراغ و تب وجود داشته باشد.

در مورد درد نیز باید مراقب باشید ، زیرا در این حالت پزشک باید سایر مشکلات مانند سیروز ، نوروپاتی (تومور یا تومور در بافت) ، لخته شدن خون و غیره را نیز بررسی کند. در این موارد ، سابقه و وجود عوامل خطر می تواند به پزشک در تشخیص دقیق کمک کند.

چگونه نفخ شکم را کاهش دهیم؟

از آنجا که علت اصلی نفخ شکم تغذیه است ، نکاتی برای کاهش این عارضه وجود دارد:

فیبرهای غذایی را افزایش دهید: میوه ها و سبزیجات می توانند گردش روده را بهبود بخشند زیرا حاوی فیبر هستند. درصورتی که یبوست دلیل نفخ باشد ، توصیه می شود فیبر بیشتری مصرف کنید.

فعالیت بدنی: ورزش می تواند عملکرد دستگاه گوارش را بهبود بخشد ، بنابراین می تواند نفخ معده را تسکین دهد.

نوشیدن آب: بدن برای جلوگیری از خشک شدن مخاط روده به مقدار روزانه آب نیاز دارد. فراموش نکنید که نباید آب گازدار بنوشید.

آدامس نجوید: جویدن آدامس بیش از حد باعث تجمع گاز در سیستم گوارش می شود.

به آرامی غذا بخورید: وعده های غذایی بزرگ که به سرعت خورده می شوند بر روی حرکات روده تأثیر می گذارند. پزشکان توصیه می کنند به آرامی غذا بخورید و هر لقمه را بجوید.

اگر در مورد نفخ و علائم س questionsالی دارید ، لازم است از متخصص کمک بگیرید. در این حالت به شما توصیه می کنیم نفخ شکم را طبیعی نپندارید. اگر شک دارید نفخ شکم طولانی است یا علائم دیگری دارد حتما به پزشک مراجعه کنید. همچنین می توانید برای کاهش ناراحتی ، در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا