استان ها

نصب پنل‌های خورشیدی در روستاهای بدون برق دزفول

نمازی مدیر اداره برق شهرستان دزفول امروز 27 بهمن ماه در جلسه بهره برداری از پروژه های اجرا شده در استان که در محل شهرداری دزفول برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده توسط اداره برق شهرستان دزفول ارائه کرد و گفت: در سال جاری حدود 40 میلیارد تومان وام برای زیرساخت ها، ساخت و ساز و ارتقای شبکه هزینه شده است که 50 درصد آن در مناطق کم برخوردار مانند روستاها و حاشیه شهرها هزینه شده است.

وی افزود: بازسازی و ارتقای شبکه برق 24 روستای چغامیش مرکزی، سردشت و شهیون با بالغ بر 60 میلیارد ریال وام انجام شده است. از سوی دیگر برای روستاهای بدون برق، بدون راه، پنل خورشیدی با هزینه 40 میلیارد ریال و برای رفاه مردم و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا به شهر، 10 میلیون ریال هزینه شده است. یک سال. برای تعویض باتری این پنل ها. همچنین با همکاری شهردار و نمایندگان شهری حدود یک میلیارد اعتبار برای بازسازی پنل های خورشیدی آسیب دیده دریافت شده است.

به گفته نمازی، در همین راستا پروژه تبدیل سیم برق به سیم برق در حال انجام است. مجموعه ای از مش سیم مسی و کابل های خود نگهدار نصب شد. این پروژه در مناطقی مانند کوی اندیشه و کوی پردیس در حال تکمیل است و هفته آینده این اقدامات در کوی امید و روستای حمزه اجرا می شود.

وی در خصوص روشنایی معابر نیز گفت: در 45 متری چراغ های سنتی و چراغ LED نصب شده و قسمت جنوبی بلوار دانش آماده بهره برداری است و مهرشهری ها از روشنایی کامل برخوردار خواهند شد. همچنین جاده زیباشهر تا سه راهی سردشت تا دو ماه آینده نزدیک به عید صاف می شود.

نمازی با بیان اینکه این اقدامات حاصل همفکری همه مسئولان و همکاری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان و مدیرعامل شرکت توزیع است، اظهار داشت: این اقدامات در حال انجام است.

اجرای پروژه های اجرا شده و تغییرات پروژه جدید با حضور خدری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نماینده شهرستان در شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول، ائمه جمعه و مدیران انجام شد. از اداره و شورای دزفول.

48

دکمه بازگشت به بالا