نشست محرمانه «بیلدربرگ»؛ غرب در پی جنگ‌افروزی بیشتر

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین سلام آنلاین، شصت و هشتمین اجلاس فراماسونری بیلدربرگ از 2 تا 5 ژوئن (12 تا 15 ژوئن) با حضور 120 چهره برجسته از 21 کشور جهان در واشنگتن دی سی برگزار می شود. بسیاری از کاربران اینترنتی و خبرنگاران گزارش دادند که این جلسه تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد.

نشست محرمانه «بیلدربرگ»؛ غرب در پی جنگ‌افروزی بیشتر

بر اساس این گزارش، ترکیبی از رهبران سیاسی و کارشناسان صنعت مالی، دانشگاه‌ها، کارگران و رسانه‌ها به این نشست دعوت شده‌اند، طبق گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، ترکیب امسال امن‌تر و نظامی‌تر است.

به گزارش وب سایت بیلدربرگ، موضوعات اصلی نشست امسال بیلدربرگ شامل اصلاحات ژئوپلیتیکی، چالش های چین در ناتو، سازماندهی مجدد در هند و اقیانوسیه، رقابت فنی چین و آمریکا، روسیه، تداوم دولت و اقتصادی و اختلال در سیستم مالی جهانی است. اطلاعات نادرست، امنیت انرژی و سلامت پس از اپیدمی، فروپاشی جامعه دموکراتیک، جهانی شدن و اوکراین.

اجلاس بیلدربرگ که در سال 1954 تأسیس شد، یک کنفرانس سالانه است که برای تقویت گفتگو بین اروپا و آمریکای شمالی طراحی شده است و سالانه از 120 تا 140 رهبر سیاسی و متخصص در سایر بخش ها دعوت می کند.

در اوایل سال 2009، آخرین جلسه بیلدربرگ در مونترو سوئیس برگزار شد و مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا برای سخنرانی دعوت نشد.

علاوه بر پمپئو، جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از دیگر مقامات ارشد آمریکایی حاضر در این نشست بود.

اجلاس سران بیلدربرگ از سال 1998 به مدت دو سال به دلیل شیوع بیماری قلبی عروقی به حالت تعلیق درآمده است.

بر اساس این گزارش، حدود دو سوم شرکت کنندگان از اروپا و بقیه از آمریکای شمالی هستند. حدود یک چهارم بخش های سیاسی و دولتی و بقیه از سایر بخش های شرکت کننده در جلسه بودند.

در واقع، اجلاس بیلدبرگ، مجمعی برای گفتگو در مورد مهمترین موضوعات روز است و این جلسات بر اساس قانون چتم هاوس برگزار می شود که تصریح می کند که شرکت کنندگان آزادند از اطلاعاتی که دریافت می کنند اما با هویت خود استفاده کنند. سخنران و هر شرکت کننده نشان داده می شود. این امکان ندارد.

با توجه به محرمانه بودن جلسه بیلدربرگ، شرکت کنندگان به صورت انفرادی و بدون هیچ ظرفیت رسمی در جلسه شرکت می کنند و به همین دلیل به کنوانسیون ها یا مواضع دفتری از قبل توافق شده محدود نمی شوند. به این ترتیب آنها می توانند زمانی را صرف گوش دادن، تفکر و تمرکز کنند. نه دستور کار مشخصی وجود داشت، نه راه حلی پیشنهاد شد، نه انتخاباتی برگزار شد و نه بیانیه سیاستی صادر شد.

مکس بلومنتال، روزنامه نگار و فیلمساز آمریکایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «سعی کردم وارد هتل ماندارین اورینتال دی سی، محل مخفیانه نشست بیلدربرگ شوم». ویلیام برنز، رئیس سیا و شورای امنیت ملی (جیک) سالیوان و کمپبل، بوریس فایزر، پیتر تیل، کیسینجر و دیگر چهره‌های رسانه‌ای در آنجا بودند تا درباره اوکراین و اقتصاد جهانی صحبت کنند. «(دیدار) کاملاً سری است».

جاش فریدمن، خبرنگار آمریکایی نوشت: “مارک روته، نخست وزیر هلند، که چندین بار به بیلدربرگ رفته است، بازگشته است و او به همراه وزیر امور خارجه خود ووپکه هوکسترا در دی سی است.”

او در مورد فضای امنیتی اطراف محل برگزاری بیلدربرگ نوشت: «بعد از ورود خبرنگاران به محل فیلمبرداری، حصار اکنون در مقابل هتل ماندارین اورینتال قرار دارد.

در سال 1398، جاش فریدمن گفت که در یک جلسه بیلدربرگ به دلیل عکاسی از مهمانان کنفرانس دستگیر شد.

در ابتدای اجلاس سران بیلدبرگ در پایان هر نشست یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می شد، اما این جلسات به تعویق افتاد و به گفته سخنگوی کنفرانس تصمیمی برای برگزاری نشست خبری دیگر گرفته نشد و بیانیه پایانی را صادر کرد. .

روزنامه بریتانیایی گاردین درباره اجلاس امسال می نویسد که پس از دو سال وقفه به دلیل همه گیری کرونا، اجلاس جهانی نخبگان در هتل سکیوریتی واشنگتن دی سی، امنیت ملی آمریکا را از سر می گیرد. دو نخست وزیر اروپایی، میلیاردرهای کیسینجر در زمینه فناوری و هنر نیز در این مراسم حضور دارند.

گاردین گزارش می دهد که در تعلیق دو ساله اجلاس سران بیلدربرگ، تغییری در نظم غربی ایجاد شده است.

در سال 2019، آخرین باری که نشست بیلدربرگ برگزار شد، کنفرانسی با موضوعات خوشبینانه “نظم ثبات استراتژیک” و “اروپا بعدی چه خواهد شد” برگزار شد. روزنامه انگلیسی گزارش داد. شروع شد اما امسال دستور جلسه بوی هرج و مرج و بحران می داد. در راس دستور کار، پوچ هولناک “اصلاحات جهانی” و به دنبال آن بزرگترین “چالش ناتو” یعنی اوکراین است.

بر اساس گزارش کنفرانس امسال، واشنگتن در واقع شورای عالی جنگ به رهبری کهنه سرباز بیلدربرگ ینس استولتنبرگ است. اوکسانا مارکاروف، سفیر اوکراین در ایالات متحده و مدیر اجرایی شرکت دولتی نفت و گاز اوکراین در هتل لوکس ماندارین اورینتال به او پیوست.

به گزارش گاردین، کارشناسان روسی و اوکراینی نیز در نشست امسال بیلدربرگ حضور دارند و اتاق کنفرانس مجهز به نمایشگرهای ویدئویی است تا تقریباً همه بتوانند در آن شرکت کنند و احتمالاً ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یکی از آنها خواهد بود. چند روز قبل از این نشست، زلنسکی با الکس کارپ، آژانس اطلاعاتی ایالات متحده، و بیلدربرگ، مالک پالنتر، یک شرکت تحلیلی متعلق به سیا ملاقات کرد.

بر اساس این گزارش، فهرست شرکت کنندگان در نشست بیلدربرگ امسال مملو از مشاوران نظامی از جمله رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا است.

ویلیام برنز، رئیس سیا، یکی از اعضای کلیدی کنفرانس بیلدربرگ بود و چند ماه قبل از روی کار آمدن جو بایدن، به عضویت کمیته راهبری بیلدربرگ انتخاب شد و پس از آن با دقت استعفا داد.

برخی از کاربران اینترنتی به محرمانه بودن جلسه بیلدربرگ اعتراض کردند و یک خبرنگار ویدئویی را در توییتر منتشر کرد که گفت چهره‌های رسانه‌ای برای گفتگو درباره اوکراین و اقتصاد جهانی ملاقات کرده‌اند که به شدت مخفیانه برگزار شد. شرکت کنندگان و پرسنل امنیتی بیلدربرگ از صحبت با رسانه ها منع شدند.

نکات مهم کنفرانس شامل پل آخلایتنر رئیس دویچه بانک، والی ادیمو معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده، خوزه مانوئل آلبارس وزیر امور خارجه اسپانیا، آیدا اوچن نماینده دانمارک، دبیرکل یونسکو بی در آزوله بی جیمز بیکر، مدیر ارزیابی شبکه در پنتاگون بود. . آلبرت بورلا، مدیر عامل فایزر، ویلیام برنز، مدیر سیا، کورت کمپل، هماهنگ کننده امنیت ملی کاخ سفید، مدیر بخش امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده، برنارد امی، مدیر کل وزارت دفاع فرانسه. نیروها، کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر کانادا، بن هاجز، فرمانده نظامی ایالات متحده در اروپا.

لیست کامل اعضای شرکت کننده در کنفرانس امسال بیلدربرگ را می توانید در اینجا بیابید.

انتهای پیام/


دکمه بازگشت به بالا