نشانه ابتلا به سویه جدید کرونا کدام است؟

نشانه ابتلا به سویه جدید کرونا کدام است؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی علائم زبانی می تواند علامت هشدار دهنده بیماری کووید باشد زیرا نگرانی ها در مورد گسترش ویروس های جدید آغاز شده است.

دانشمندان گزارش می دهند که موارد ابتلا به کووید-19 دوباره در بریتانیا افزایش یافته است، به طوری که برخی از بیمارستان ها ماسک های صورت را بازنشانی کرده اند و برخی دیگر به افراد دارای علائم می گویند که دوری کنند.

بسیاری از ما در مورد علائم رایج کووید-19 که در ابتدای همه گیری کرونا تیتر خبرها شد، مطالب زیادی خوانده و شنیده ایم. به عنوان مثال، سرفه مداوم، از دست دادن چشایی و بویایی و خستگی علائم اصلی هستند.

اما برخی علائم غیرمعمول کووید وجود دارد که ممکن است از آنها بی اطلاع باشید. Zoe Health Research (ZOE) که در سال 2020 برای ردیابی علائم و روند ویروس راه اندازی شد، زبان کووید را به عنوان نشانه بالقوه عفونت ذکر کرد.

کووید به هرگونه تغییر در دهان یا زبان ناشی از ویروس اشاره دارد. Zoe گزارش داد که بسیاری از مردم متوجه شدند که زبانشان سفید و لکه‌دار است و زمانی که آزمایش آنها مثبت شد، طبیعی به نظر نمی‌رسند.

پروفسور تیم اسپکتور، یکی از بنیانگذاران Zoe، تصویری از یک زبان سفید را به اشتراک گذاشت و توضیح داد که از هر پنج نفر مبتلا به کووید، یک نفر هنوز علائم غیرعادی دارد، مانند بثورات روی زبان، کووید و زخم های دهان عجیب که در لیست رسمی عمومی گنجانده نشده است. سلامت انگلستان

این علامت توسط تعدادی از محققین بررسی شده است و تا سال 2020 برخی تحقیقات نشان دهنده تغییراتی در دهان مرتبط با کووید هستند.

این نشان می دهد که خشکی دهان شایع ترین مشکل است و پس از آن دیسگوزیا و برفک دهان است. آنها همچنین تغییرات در احساس زبان، درد عضلانی هنگام جویدن، تورم در دهان و زخم های روی زبان یا داخل را توصیف می کنند.

یک مطالعه جداگانه منتشر شده در مجله بریتانیایی پوست نشان داد که در یک گروه 666 بیمار در اسپانیا که به دلیل کووید-19 در بیمارستان بستری شده بودند، یک چهارم آنها تغییراتی در دهان یا زبان خود داشتند.

مدیکال نیوز تودی همچنین گزارش داد که زبان کووید ممکن است باعث تورم، احساس سوزش و پوست خشن روی زبان شود.

دقیقاً مشخص نیست که چرا زبان کووید رخ می دهد، اما عفونت ها معمولاً می توانند تغییراتی در دهان ایجاد کنند. با این حال، پس از قطع عفونت کووید، علائم خود به خود از بین می روند و معمولاً حدود 2 هفته طول می کشند. برخی از درمان‌های تجویزی مفید هستند، از جمله:

دهان شویه، ضد عفونی کننده، ضد قارچ و ضد باکتری لکه های سفید و زخم ها.

• بزاق جایگزین برای خشکی دهان.

قرص ها تولید بزاق را تحریک می کنند و

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن برای تورم زبان و درد.

با این حال، اگر مشکل پس از 2 هفته ادامه داشت، باید با پزشک عمومی خود مشورت کنید.

در هفته های اخیر، کارشناسان بهداشت نسبت به نوع جدیدی از کووید-19 ابراز نگرانی کرده اند که گمان می رود باعث افزایش موارد در بریتانیا شود. در نتیجه، برخی از بیمارستان ها استفاده از ماسک صورت را مجدداً معرفی کرده اند و برخی دیگر به مردم گفته اند در صورت داشتن علائم کووید از تجمع خودداری کنند.

آخرین آمار آژانس ایمنی بریتانیا (UKHSA) نشان می دهد که مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان به دلیل کووید-19 در بریتانیا افزایش یافته است و در هفته منتهی به 28 ژوئن، 2797 بیمار مبتلا به کووید-19 بستری شده اند. هفته گذشته در همین مدت 168 نفر جان خود را از دست دادند که این رقم در هفته گذشته 25 نفر بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا