اجتماعی

نرخ با سوادی روستاهایی قم به 80 درصد رسیده است

سلام آنلاین / قم معاون وزیر آموزش و پرورش و سوادآموزی استان کو از افزایش چشمگیر میزان سواد در روستاهای این استان خبر داده است.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا به مناسبت هفته سوادآموزی در یک نشست خبری گفت که از 179 پناهنده باسواد در کشور ، چهار شهید متعلق به قم گفتند که 41 سال گذشته است. از زمان ایجاد سوادآموزی توسط امام كومنی در 28 دسامبر 1958 و او دستور ایجاد جنبشی از قم را صادر كرد و این افتخار بزرگی است.

وی گفت كه امام خمینی (ره) تحصیل و سواد را در كنار بهداشت و مسكن به عنوان یك ضرورت می دانست ، اما مهمتر از همه ، وی بر ضرورت بسیج عمومی در زمینه سواد آموزی برای شروع آموزش در خانه تأكید كرد. شخصاً در ابتدای مشکل ، آنها تحصیلات و سوادآموزی را از خانه های خود شروع کردند.

معاون پرورشی و سوادآموزی وزیر آموزش و پرورش گفت: سوادآموزی هویت و برگ زرین انقلاب است و مقامات دولتی ، مجلس و مردم باید برای سوادآموزی بایستند زیرا این امر عامل مهمی در رشد و توسعه کشور است. “رهبری عالی بر سواد تأکید دارند.” باید در روند آموزش از کاغذ بازی جلوگیری شود و او سواد را عامل مهمی برای کفایت کشور دانست زیرا سواد یک نیاز فرهنگی و اجتماعی فعلی و ابزاری مهم در پیشبرد انقلاب اسلامی است و ما آن را دوست داریم. .

وی با اشاره به روز هفته سوادآموزی گفت: هفته سوادآموزی از 1 تا 7 دسامبر با موضوع ادبیات و سواد رسانه ای و تجلیل از فعالان حوزه و سواد و فرهنگ خواندن و ایجاد تولیدات و سوادآفرینی فرهنگ های ایثار و شهادت و مسئولیت اجتماعی ، ترویج فرهنگ نماز ، انتظار سواد ، مسئولان سواد آموزی و تجدید توافق نامه ها در آرمان های امام خمینی (ره) گنجانده شده است.

قاسمی نیا تأکید کرد که با گسترش برنامه های سواد آموزی کرونا با شعارهای مراقبت های بهداشتی و رفاه دانشجویان و مربیان ادبیات ، “خطوط بهداشتی و آموزشی برای محافظت از اخلال در آموزش. موفق باشید.

به گفته معاون سواد آموزی استان کو ، از سال به سال ، برنامه های مختلفی به صورت آنلاین ایجاد می شود و دو جشنواره فیلم کوتاه و تولید محتوا توسط مربیان برپا می شود.

550 فیلم کوتاه در 6200 دقیقه با سواد تولید می کند

وی از تولید 550 فیلم کوتاه در 6200 دقیقه با موضوع سواد در قم و خودآموزی خبر داد و به خود آموخت: امضای قرارداد و تفاهم نامه با مراکز مختلف از جمله م institسسات. دارالکرام و معاون امور اجتماعی نیروی پلیس ، دفتر قبایل و دفتر هماهنگی. خاکستری در اسماعیل آباد ، امینی بیات ، هلال احمر ، شوراهای استانی ، کمک های مالی و سازمان های فرهنگی هنری این شهر از دیگر برنامه های ارتقا litera سواد است.

قاسمی نیا تأیید کرد که برای اولین بار ، قرارداد با استاندارد استانی برای استاندارد فعالیت ها و ارزیابی بین المللی آموزش و نظارت بر خدمات آموزشی فسخ شده است. این از قابلیت های رادیویی در آموزش تشکیل شده است.

وی گفت: “از نوامبر امسال ، برنامه صدای دانش از ساعت 12 و 5 بعد از ظهر تولید و پخش می شود و ساعت 9.40 صبح مجددا پخش می شود ، كه در تعمیق و تقویت آموزش و یادگیری مثر است.” تا اردیبهشت امسال خوش آمدید. ” آینده ادامه دارد

معاون وزیر آموزش و پرورش و سوادآموزی استان کو افزود: اطلاعات از طریق 137 سیستم برای سوادآموزان فراهم می شود و برنامه های خوبی در زمینه اطلاع رسانی به دانش آموزان باسواد در حال اجرا است.

وی درباره دستیابی به سواد گروهی گفت: افزایش سواد گروهی در بین افراد 10 تا 49 ساله و طی دوره 41 ساله 50٪ و از 47٪ در سال 57 به حدود 97.5٪ در گروه سنی 99 سال بود سالها یا بیشتر در بخش زنان ، میزان سواد از 34٪ به 87٪ رسیده و 53٪ افزایش یافته است.

نرخ باسوادی روستایی از 30 به 80 درصد افزایش می یابد

قاسمی نیا گفت: میزان سواد در مردان از 64٪ به 93٪ رسیده و همچنین 29٪ افزایش یافته است. درصد سواد شهری از 53٪ به 90٪ و 37٪ و سواد روستایی از 30٪ افزایش یافته است. به 80٪ با رشد 50٪ “. رسیده است.

وی گفت: در گروه سنی 10 تا 29 سال به بیش از 97 درصد باسوادی رسیده ایم و در 41 سال 415000 نفر باسواد شده اند.

وی با تأکید بر اینکه علم جهت در سعادت و اعتلای دین و اعتقادات فرد تأثیر دارد ، گفت: بنابراین از 1000 ساعت فعالیت رسمی ، 230 ساعت به آموزش و تلاوت قرآن اختصاص می یابد. “از زندگی آل بعث (ع) و تعالیم و ارزشهای اسلام”.

قاسمی نیا خاطرنشان کرد: “در این مدت ، از نظر برنامه ها و برنامه هایی که موفقیت سواد آموزی را نشان می دهد ، در 45 کشور برتر کشور قرار گرفته ایم.”

وی گفت: برنامه اصلی دوره سواد آموزی 400 ساعت و 4 موضوع با گواهی تایید پایان دوره ابتدایی و زمان انتقال شامل 600 ساعت آموزش ، 200 غایب و 8 موضوع و با پایان دوره ابتدایی است. 6 و این یک مطالعه عمیق در مورد آموخته ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش استان كوم در مورد آموزش برای خارجی ها و مهاجران گفت: “ما از نظر آموزش برای خارجی ها جز provinces استان های برتر هستیم و در سرشماری سال 1995 14 درصد بالاتر بودیم. میانگین کشوری و 86٪ از جمعیت در خم باسواد هستند. ” .

وی افزود: “آموزش مقدماتی رایانه از سال گذشته مطابق با اهداف دولت الكترونیكی بوده است و هر ساله 150 نفر در دوره انتقال به مدت 60 ساعت آموزش می بینند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا