اجتماعی

نتایج نظارت بر فرایند آموزش مدارس در زیست‌بوم جدید اعلام شد

مدیر کل ارزیابی نتایج و پاسخ به شکایات آموزشی نتایج نظارت بر روند آموزشی مدارس کشور در اکوسیستم جدید (شرایط تاج) را تشریح کرد.

به گزارش سلام آنلاین. محمدحسین کفراشی در خصوص دستور مستقیم وزیر آموزش و پرورش مبنی بر نظارت بر کمی و کیفی روند آموزش در مدارس کشور گفت: با استفاده از ظرفیت منابع انسانی از 14 ژانویه تا 15 بهمن سال 1378 برای حمل بار به استانها سفر کردند. بازرسی

375 تیم را برای بررسی روند آموزشی مدرسه به استان بفرستید

کفراشی ادامه داد: هدف از بازرسی ؛ توسعه توجه و حساسیت مطلوب در استانها ، مناطق ، مدیران و معلمان نسبت به روند آموزشی ، نظارت بر وضعیت آموزشی دانش آموزان ، به ویژه در مناطقی که کمبود دارند ، نظارت بر وضعیت معلمان در روند آموزش ، تقویت نقش ها و مسئولیت ها از “شبکه شاد” در بین معلمان و دانش آموزان امن ترین بستر آموزش بومی است ، سطح احراز هویت فردی را در شبکه مبارک به عنوان یک انجمن مهم نظارت می کند و روش های جایگزین برای اندازه گیری رضایت والدین و دانش آموزان را شناسایی می کند با خدمات آموزشی ارائه شده ، بازرسی های استانی در مناطق و مناطق مدارس متوسطه ، نظارت بر حضور م educationalسسات آموزشی و اداری و شناسایی و تشویق کارمندان و معلمان خلاق در مدارس از اهداف اساسی است.

سه استان شمالی کشور به دلیل ممنوعیت عبور و مرور و شرایط قرمز مورد بازدید قرار نگرفته اند.

در طی روند بازرسی ، 29 استان و 376 منطقه توسط تیم بازرسی تحت پوشش قرار گرفتند که از این تعداد 2،875 مدرسه مورد بازرسی قرار گرفتند. سه استان شمالی کشور به دلیل ممنوعیت عبور و مرور و شرایط قرمز مورد بازدید قرار نگرفته اند.

مهمترین دلیل تأیید نکردن دانشجویان در انجمن

وی گفت: تعداد دانش آموزان بازدید کننده از مدارس حدود 624000 نفر است که حدود 5 درصد از کل دانش آموزان در سراسر کشور است. از این تعداد ، حدود 566،000 مورد در انجمن SAD تأیید شدند و تنها 9٪ یا حدود 57،000 دانشجو در SAD حضور نداشتند.

آقای کفراشی اشاره کرد که درصد دانشجویان ناشناس در مقایسه با دانشجویان خوشحال بسیار کم است ، اما تعداد قابل توجه کمبود دستگاههایی مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها (حدود 67٪) ، عدم دسترسی به اینترنت و پهنای باند (حدود 8٪) است. و مشکلات فنی در اتصال به SAD (حدود 9٪) مهمترین دلایل عدم شناسایی دانش آموزان در سیستم عامل SAD در مدرسه است.

معاون سنجش نتایج و پاسخگویی به شکایات با اشاره به روشهای آموزشی برای 9٪ دانش آموزان باقیمانده که از شبکه سرگرمی مدرسه بازدید کرده اند ، افزود: از 57631 دانش آموز ناشناس در شبکه شاد 13837 دانش آموز (2.2٪) در مدارس مستقیم به مدرسه. 22293 نفر (3.5٪) از طریق بسته های آموزشی و راهنمای آموزشی و 17،289 نفر (2.7٪) از طریق رسانه های اجتماعی ، برنامه های تلویزیونی تعاملی آموزش دیده اند. و غیره.

6/0٪ دانش آموزان از هیچ روشی برای ادامه فعالیتهای آموزشی خود استفاده نمی کنند

آقای کفراشی اشاره کرد که 0.6٪ از تقریبا 3700 دانش آموز تحصیل کرده و دور از آموزش مستقیم یا خارج از مدرسه هستند. وی گفت: دلیل اصلی عدم تحصیل برخی دانش آموزان در منطقه مدرسه کار برخی دانش آموزان ، ازدواج اول دانش آموزان دختر ، ترجیح پسرها برای تحصیل توسط خانواده هایشان ، تعطیلی مدارس در هیئت مهاجرت است. و گرایش والدین به آموزش اصول ، خصوصاً کلاس اول در مناطق مستضعف.

وضعیت فعالیتهای آموزشی معلمان در مدارس

وی در مورد فعالیتهای آموزشی معلمان در مدارسی که وی بازدید کرده است ، گفت که 48281 معلم در مدارس مورد بازدید خود مشغول به کار هستند که 46809 معلم در شبکه صدام شناسایی شده اند و تنها 3٪ از این معلمان ، حدود 1472 معلم در مدارس غیرفعال هستند صدام شبکه.

آقای کی فراسایی با اشاره به اینکه دلایل اصلی عدم شناسایی معلمان در سادات مشکلات فنی و عدم دسترسی به سخت افزار مناسب است ، توضیح داد که در میان معلمان غیر فعال در سادات که به روشهای دیگر تحصیل می کنند ، 99 معلم وجود دارد 485 معلم از طریق بسته برنامه درسی و 709 نفر از آنها از طریق رسانه های اجتماعی ، برنامه های تعاملی و سایر روش ها و فقط 0.3٪ ، حدود 179 معلم آموزش دیده اند. هیچ فعالیت آموزشی در مدارس مورد بازدید وجود ندارد.

به گفته معاون مدیر کل ارزیابی شکایات و پاسخ به شکایات ، مطابق با سیاست تشویق کارکنان اداری و اداری نوآور و اقدامات قانونی علیه معلمان غیرفعال ، 7149 نفر دستگیر شدند که برای شناسایی شناسایی و 111 پرونده به هیئت مدیره ارجاع شد برای تخلفات اداری.

کفراشی افزود: “برای بررسی دانش آموزان و خانواده ها هنگام رفتن به مدرسه ، 17،012 تماس تلفنی به طور تصادفی با خانواده برقرار شده است و نتایج این تماس ها نشان می دهد که 94٪ رضایت خانواده از طبیعت و کیفیت آموزش است. دلایل اصلی نارضایتی 6٪ والدین و دانش آموزان ، کمبود محتوای مناسب ، کمبود توضیح و توضیح در مورد محتوا و عدم مشاوره مناسب معلمان برای کار است.

وی در مورد بازدیدهای تصادفی ناهماهنگ از 2،875 مدرسه در کشور گفت: “فعالیت های آموزشی مدارس و حضور معلمان و کارکنان مدارس در بیش از 99٪ دانش آموزان از مزایای مستقیم یا خارج از دانشگاه برخوردار هستند. آموزش 99.7٪ از فعالیتهای معلم در یک محیط سرگرم کننده یا یک انجمن جایگزین برای ارائه آموزش 94٪ والدین از ارائه خدمات آموزشی راضی هستند نگرانی مدیر در شناسایی و جذب دانش آموزان بدون آموزش و انطباق پروتکل های بهداشت مدارس را در صورت لزوم دنبال کنید. نتایج در این بازدیدها مهم است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، مدیرکل سنجش نتایج و شکایات اظهار داشت که همه دانش آموزان فارغ از کیفیت آموزش ، در موقعیت ها و روش های مختلف به روند آموزشی دسترسی دارند. دقیق تر است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا