اقتصادی

میزان دارایی روسیه تحت تحریم آمریکا

بیش از 80 درصد از دارایی های بخش بانکی روسیه تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.

به گزارش سلام آنلاین، به نقل از اقتصاد خزانه داری آمریکا، دولت آمریکا 80 درصد از بخش بانکی روسیه را تحریم کرده است. از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، حدود 2400 فرد و نهاد تحت محدودیت های آمریکا قرار گرفته اند.

در سندی حاوی آمار تحریم‌ها علیه روسیه از زمان آغاز عملیات ویژه، وزارت خزانه‌داری گفت که “بیش از 80 درصد از بخش بانکی روسیه با دارایی‌ها، از جمله 10 بانک ملی بزرگ سر و کار دارد. روسیه. تحت تحریم‌های آمریکا.”

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، بیش از 1000 شرکت خارجی از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه فعالیت خود را در روسیه متوقف یا محدود کرده اند.

طی سال گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا و دولت آمریکا بیش از 200 هدف را برای دور زدن تحریم های روسیه در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا و همچنین حوزه های قضایی کلیدی حمل و نقل در خاورمیانه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و شرق آسیا تعیین کرده اند. و همچنین نزدیک به یک پنجم آنها تحریم های مالی را علیه بلاروس اعمال کردند.

از 24 فوریه سال گذشته، حدود 115 کشتی و 19 هواپیما تحت محدودیت های این وزارتخانه قرار گرفته اند. وزارت خزانه داری آمریکا 68 مجوز کلی به استثنای تحریم ها صادر کرد و 40 مورد از آنها را اصلاح کرد.

مقامات ارشد وزارت خزانه داری آمریکا تاکنون برای «هماهنگی تحریم های بین المللی» به بیش از 80 کشور و 31 کشور سفر کرده اند.

گروه ویژه ای از نخبگان، نیابت ها و سرمایه گذاران روسی REPO (REPO)، یک گروه چندجانبه غربی که به دنبال و توقیف دارایی های مرتبط با روسیه تحت تحریم است، حدود 300 میلیارد دلار از دارایی های بانک روسیه را مسدود کرده است.

وزارت خزانه داری گفت: در مجموع، اعضای مخزن ده ها میلیارد دلار از دارایی های روسیه در حساب های منابع مالی و اقتصادی را مسدود کرده اند.

این مخزن میلیاردها دلار از املاک و مستغلات لوکس و سایر اموال لوکس متعلق به یا تحت کنترل روس ها را مصادره، مسدود یا تحت تحریم قرار داده است.

این گروه شامل وزرای دارایی، دادگستری، امور داخلی و تجارت از استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کمیسیون اروپا است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا