اجتماعی

میدان ونک سه‌طبقه می‌شود – سلام آنلاین

سومین شهردار تهران به تشریح برنامه های در دست اقدام برای رسیدگی به ترافیک تقاطع جهانکدک و میدان ونک پرداخت.

به گزارش سلام آنلاین، حمید جوانی از طرحی با هدف رفع ترافیک در سه راهی جهانکودک – ونک گفت: طرح تقاطع جهانکودک طرحی ملی است که بخشداری بر آن نظارت دارد. بنابراین، تونلی برای رسیدگی به ترافیک در این منطقه طراحی شده است که از نظر اندازه و مساحت بزرگتر از تونل توحید است.

وی با بیان اینکه فاز مطالعاتی این پروژه بر اساس هدف تعیین شده از سوی معاونت فنی و عمرانی به پایان رسیده است، ادامه داد: پس از اتمام پروژه ها و پروژه های در دست اجرا مانند تونل متوسلیان، پروژه میدان ونک را ادامه خواهند داد. اجرای فاز اول این طرح در حال انجام است.

جوانی در تشریح جزئیات این پروژه گفت: اولین طرح در نظر گرفته شده ایجاد تونل از سه راهی جهان موزاد از بزرگراه شهید حقانی به سمت جهان موزاد (شرق به غرب) و تونل از زیر میدان ونک و ملا خارج می شود. صدرا عبور می کند و به شهید چمران می رسد که تونلی به طول بیش از 2000 متر خواهد بود.

وی افزود: با این اتفاق بخشی از میدان ونک را به زیر سطح می بریم، یعنی مسیر دوچرخه سواری به پایین کشیده می شود و خود میدان تبدیل به پیاده رو می شود. در واقع در میدان ونک سه طبقه خواهیم داشت. تونلی که به زیر کف پارکینگ می رود که از سطح اصلی می رود و فضایی برای عابران پیاده که روی سطح هستند.

وی گفت: «البته این طرح نهایی میدان ونک است و تحقق آن ممکن است سال ها طول بکشد، اما اولویت در این طرح ابتدا ساخت تونل و سپس ساخت تونل است.» از میدان ونک و سپس ایجاد پیاده رو در سطح زمین. برای اینکه بتوانیم فضای میدان را از وضعیت تراکم فعلی خارج کنیم، امیدواریم هر چه سریعتر مقدمات اجرای این طرح فراهم شود.بله.

جوانی در پایان تاکید کرد: همه سازمان ها و نهادهای ذیربط اعم از داخل و خارج شهرداری باید در اجرای این طرح کمک کنند. به عنوان مثال منظر شهری و نوسازی و بافت میدان ونک را در این طرح خواهیم داشت و معاونت خدمات شهری، فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک تهران در این طرح دخیل خواهد بود. شهرداری هم همینطور این طرح نیازمند تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه است.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا