اجتماعی

موج جدید شیوع کرونا در چین به معنای پایان همه‌گیری است؟

سلام آنلاین/ خراسان رضوی سه سال از ثبت اولین مورد کووید-19 در شهر ووهان در مرکز چین می گذرد و اکنون با افزایش موارد ابتلا به این بیماری کشنده روبه رو هستند و در سال 2019 مشابه نخواهد بود و برخی کارشناسان معتقدند. این می تواند نشان دهنده پایان اپیدمی باشد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز در ماه گذشته، مقامات چینی سیاست‌های سختگیرانه «کووید صفر»، از جمله قوانینی مانند ایزوله‌سازی سریع، آزمایش در مقیاس بزرگ و استقرار را اجرا کردند. در حالی که این استراتژی جان بسیاری را در طول همه گیری نجات داد، معترضان در اوایل ماه جاری به خیابان ها آمدند تا از دولت بخواهند که این اقدام را کاهش دهد.

مقامات چینی در اقدامی تکان دهنده این سیاست ها را به کلی کنار گذاشتند. این بدان معنی است که آزمایش در مقیاس بزرگ در مناطق کم خطر ضروری نیست و کسانی که علائم خفیف دارند می توانند در خانه جدا شوند.

از آن زمان تاکنون، تعداد موارد کووید-19 در چین به شدت افزایش یافته است.

این کشور اکنون گزارش تعداد موارد ابتلا را متوقف کرده است و برخی کشورها از جمله ایالات متحده به دلیل عدم شفافیت دولت چین در مورد تعداد مرگ و میر ناشی از کووید، محدودیت های جدیدی را برای مسافران چینی اعمال کرده اند.

از زمانی که چین عملاً به مدت سه سال محبوس بود، مصونیت در برابر سرخک خانگی پایین بود و بسیاری از مردم، از جمله افراد مسن، قصد واکسینه شدن ندارند. حوادث به طور چشمگیری افزایش می یابد.

به گفته Siddharth Sridhar، آسیب شناس دانشگاه هنگ کنگ، اوج بیماری هنوز در راه است.

وی معتقد است چین آخرین جایی است که هنوز موج کووید در آن گسترش نیافته است و قبل از آن این موج در کشورهای دیگر سرایت کرده باشد و از این پس شیوع مجدد کرونا در چین آغاز شده است و پس از آن این ویروس در جاهای دیگر شیوع پیدا کرده است. به سراغ هیچ کس دیگری نمی رود، و این ممکن است به این معنی باشد که ما در مرز نهایی یک اپیدمی هستیم.

به گزارش رادیو ملی چین، با تغییر ناگهانی سیاست‌های دولت در مورد کووید-19، بسیاری از مردم چین نسبت به زمان شروع همه‌گیری، نامطمئن‌تر و آشفته‌تر هستند. بدون دسترسی جهانی به اینترنت و پیام‌های خلاف نظر کارشناسان بهداشت عمومی، عفونت‌های انبوه و مرگ و میر در چین قابل انتظار است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا