اجتماعی

مواجهه ایران با پدیده انفجار عمودی سالخوردگان تا سال ۱۴۲۰ 

به گفته کارشناسان ، ایران تا سال 1420 به پیری می رسد و میزان پیری بیش از جمعیت است. نگرانی ها در مورد رشد جمعیت سالهاست که مطرح شده و همچنان بی پاسخ مانده و می توان گفت تنها اقدام جدی مقامات در این زمینه تدوین طرح “حمایت از جوانان و مردم” است که مورد انتقاد شدید کارشناسان قرار گرفته است.

به گزارش سلام آنلاین. محققان با استناد به شاخص های جمعیتی نگران جمعیت کنونی ایران در سالهای آینده هستند.

با این حال ، به گفته مقامات ، در سال 1999 ، به دلیل اپیدمی کوید 19 و کاهش هزینه های عروسی ، شاهد افزایش 5 درصدی ازدواج ها بودیم ، اما به طور کلی مشکل آموزش حرفه ای است. معیشت جوانان ، بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاه ، اقتصاد ، مشکلات مسکن ، هزینه بیش از حد تشکیل خانواده و زندگی مستقل. و غیره. همه باید با هم کار کنند تا ازدواج و تشکیل خانواده یک خطر بزرگ برای جوانان باشد.

از طرف دیگر ، همین مشکل زوج های جوان را آزار داده است ، بنابراین به دلیل هزینه های بالای زندگی ، آنها ترجیح می دهند بچه دار شوند یا اصلاً به بچه دار شدن فکر نمی کنند.

تأثیر ایران بر پدیده فوران عمودی سالمندان تا سال 1420

سیف هیم مهبی ، کارشناس مطالعات اجتماعی ، شورای ارشد انقلاب فرهنگیاعتقاد بر این است که ایران تا سال 1420 به پیری رسیده و با پدیده فوران عمودی سالمندان (بیش از نرخ رشد جمعیت نسبت به جمعیت) روبرو خواهد شد.

به گفته وی ، جمعیت کشور در دهه های آینده با پیری روبرو خواهد شد و نسبت پیر و جوان افزایش خواهد یافت.
همچنین ، برای جلوگیری از عواقب و پیامدهای پیری در کشور ، سیاست گذاران باید مسائل و نیازهای سالمندان را شناسایی و برطرف کرده و بر اوضاع نظارت کرده و یک برنامه ملی برای سالمندان در سالهای آینده تدوین کنند.

میزان پیری این کشور دو برابر جهان است

در این برنامه رادیویی آمده است: “در حال حاضر 8 میلیون و 200 هزار سالمند در کشور ما وجود دارد که حدود 9/9 درصد جمعیت کشور است.”
جمعیت سالخورده این کشور در جهان دو برابر می شود و تا سال 1420 تا 1430 حدود 26 تا 31 میلیون سالمند در کشور خواهیم داشت که یک چهارم جمعیت جهان است.

وی با تأکید بر اینکه افزایش سن با کاهش باروری همراه است ، بر لزوم گسترش سخنان باروری تأکید کرد و افزود: از طریق مراکز مختلف بهداشتی ، اساتید دانشگاه ، تصویر باروری پیری کشور که در دهه آینده با آن روبرو خواهیم شد ، بنابراین که همه می توانند عواقب آن را باور کنند و جمعیت رو به رشد را که از نظر بهداشت ، بهداشت ، اقتصاد و جامعه بر این کشور فشار می آورند تحت فشار قرار دهند.

وی گفت: “با کاهش باروری در آینده ، در کشور با کمبود نیروی کار روبرو هستیم و فشار مضاعف بر جوانان و جمعیت وارد می شود.” کهولت سن ما نیز نخواهد بود. مشارکت اقتصادی و حقوق بازنشستگی. “بیمه درمانی و درمان سالمندان فشار بیشتری بر سیستم های بیمه و بازنشستگی وارد می کند.

افزایش مرخصی زایمان به عنوان یک طرح تشویقی موثر برای خانواده های دارای فرزند

به گزارش سلام آنلاین ، نهاددینوان ، روانشناس بالینی ، مشاور خانواده و محقق حاضر در این برنامه ، اظهار داشت: مهاجرت بیش از حد روستاییان به شهرها و نیاز به الگوی شهری از دلایل کاهش باروری در دهه های اخیر است.
با آموزش و حمایت از روستائیان می تواند از مهاجرت روستاییان جلوگیری کرده و از فشار مضاعف بر شهر جلوگیری کند.

به گفته وی ، مشکل پیری مختص کشور ما نیست و همه جهان درگیر آن هستند ، اما با توجه به وضعیت ایران به عنوان یک کشور با نفوذ در خاورمیانه ، باید بر رشد جمعیت جوان تأکید کرد.

یکی از این محققان معتقد است که شعار بچه های کمتر برای داشتن زندگی بهتر غده هایی است که غربی ها برای ما آورده اند و در برخی کشورها خانواده ها حتی بچه دار می شوند. 11 نفر.

دیناروند بر لزوم تدوین مشوق ها و سیاست های فرزندآوری تأکید کرد و افزود: افزایش مرخصی زایمان از شش ماهگی به 9 ماهه و دو هفته ای پدر کودک را در میان تصمیمات قرار می دهد. این می تواند نقش بسیار موثری داشته باشد.

کارشناسان جمعیتی و جمعیتی معتقدند که برای تغییر نگرش ، باید تداوم و تکرار وجود داشته باشد و برای تغییر نگرش افراد جامعه و مسئولان رادیو و تلویزیون باید در مورد عواقب پیری و نیاز به باروری آموزش ببینند. مرتباً این کار را تکرار کنید تا نگرش و باورها تغییر کند.

در حال حاضر می توان گفت جدی ترین اقدام مسئولان در این زمینه ایجاد طرح “گروه جوانان و حمایت خانواده” در شورای اسلامی است ، اجرای آزمایشی مورد تأیید اعضای مجمع هفت ساله.

در دهه های آینده شاهد سونامی در ایران خواهیم بود

به گزارش سلام آنلاین ، علی رغم اینکه تصور می شود پس از تأخیر برنامه برای چندین سال در شورای اسلامی ، که پس از حدود شش سال با توافق تصویب شد ، اما به گفته کارشناسان ، مشکلات قابل توجهی در برخی از مواد آن از همه مهمتر ، مسئله انتخاب مادران باردار نیاز به بازبینی طرح دارد.

اما صرف نظر از اعتراض به برخی از مواد طرح ، مشوق های خوبی مانند اختصاص 150 تا 200 متر زمین به خانواده ها برای تولد فرزند سوم است. و غیره. برای افزایش باروری و به طور کلی افزایش و جوانی جمعیت. قول را پیش بینی خواهد کرد.

صالح سامیا ، دانشمند دموکرات ، همچنین در مورد این طرح به رادیو گفت: “قوانین اخیر حمایت از جوانان و پارلمان راه حل های خوبی برای حمایت از خانواده ها و تشویق آنها به همکاری با یکدیگر ارائه می دهد. کودکانی تولید کنید که انتظار می رود توسط دولت برای اجرای مفاد مقررات به قدرت برسند. این قانون

“متأسفانه ، در طول هفت سال از اعلام سیاست کلی جمعیت ، ما از نزدیک دیدیم که دولت فعلی توجه کمی به سیاست های جمعیتی ندارد.

قاسمی گفت: “در چند دهه آینده شاهد سونامی در ایران خواهیم بود:” متأسفانه ، کشور آماده سونامی نیست. ” این امر به ساختار اجتماعی و اقتصادی کشور آسیب می رساند و مشکلات جدی را برای کشور به وجود می آورد.

لزوم استفاده از تجربه جهانی برای تشویق خانواده ها به فرزندآوری

وی گفت: “مدیریت بحران در کشور چاره ای جز سرمایه گذاری و حمایت از خانواده های سنین باروری ندارد و ما باید از تجارت جهانی برای تأمین انگیزه های اقتصادی و فرهنگی برای خانواده ها استفاده کنیم.” آنها را به فرزندآوری تشویق کنید.

این معترض با اشاره به کمبود برنامه و تدابیر برای مبارزه با پیری در این کشور گفت: “همه کشورها در جهان طیف کاملی از اسناد مربوط به پیری را در اختیار دارند ، اما ایران اسناد و برنامه هایی را ندارد و مسئولان نیز دارند. هر سال باران می بارد. متأسفانه هیچ برنامه ای برای سالمندان وجود ندارد.

قاسمی افراد مسن را چراغ راهنما و ذخیره جامعه و خانواده خواند و گفت که اثرات پیری در کشور بسیار گسترده و شدید است و نتایج اقتصادی آن بسیار بیشتر خواهد بود. جامعه ، فرهنگ و سیاست.

یک سوم ایرانی ها در دهه آینده 60 ساله خواهند شد

محققان آسیب شناسی و آسیب شناسی خاطرنشان كردند كه مطالعات نشان می دهد كه هزینه های بهداشتی و درمانی افراد مسن چهار و نیم برابر بیشتر از جوانان است. قدیمی

مسئولان باید به فکر اصلاح مدل جمعیت باشند

وی با اشاره به اینکه میزان باروری کشور متناسب با میزان پیری در حال کاهش است ، گفت: “اگر دولت و مقامات مربوطه اصلاح مدل جمعیت و باروری را در سالهای آینده مانند غرب در نظر نگیرند ، با ابعاد اجتماعی و اقتصادی کشور نیز با مشکل مدیریت سالخوردگی کشور روبرو خواهیم شد.

هشدار به اوضاع و احوال مردم ایران

به جوانان و کار آنها بیندیشید

با این حال ، به گزارش سلام آنلاین ، بسیاری از کارشناسان مهمترین موارد را برای کاهش ازدواج ، فرزندآوری و در نهایت کاهش جمعیت مسئله اشتغال و معیشت جوانان می دانند.

محسن ابراهیم پور ، استاد جمعیت شناسی و استاد دانشگاه گفت: “براساس شاخص های جمعیتی ، جمعیت ایران برای سالهای آینده خوب نخواهد بود.” وی گفت: “مشاغل را ثابت و پایدار کنید و برای آنها برنامه ریزی کنید.”

ابراهیم پور تغییر سیستم برنامه ریزی برای افراد مسن را ضروری دانست و تأكید كرد: “مشكل اصلی ما كهولت سن نیست ، بلكه نیاز به برنامه ریزی برای استفاده از منابع انسانی ماهر و با انگیزه است كه توانایی آنها نیز وجود دارد.” پیری یک موضوع تخصصی در جامعه شناسی و زیست شناسی است.

وی افزود: “ما افرادی را می شناسیم که 90 سال سن دارند و به عنوان استاد دانشگاه و پزشک کار می کنند و مشکلی ندارند.”

وی خواستار تعریف مجدد مفهوم پیری و استفاده از نیروی کار در سنین پیری شد و گفت: “متأسفانه متوسط ​​سن بازنشستگان در ایران 49 سال است و این باید باشد.”

این شرکت کننده با تأکید بر لزوم تغییر و اصلاح قانون در منطقه ، همچنین گفت که تمرکز جمعیت فعلی بیشترین تأثیر را برای کشور ما دارد ، در حالی که برنامه ریزی منطقه ای می تواند توسعه متعادلی را در مردم این کشور ایجاد کند.

وی با انتقاد از اینکه تأمین اجتماعی معمولاً پایه و اساس دولت و بدون کنترل است ، گفت: “سازمان های غیرمسئول معمولاً سیاست ها و برنامه های طولانی مدت ندارند.”

به گزارش سلام آنلاین ، از نظر کارشناسان جمعیت شناسی ، وضعیت جمعیتی در ایران به جایی رسیده است که دیگر هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد ، اما بر اساس مهارت ها و برنامه ها به اقدامات جدی و عملی نیاز است. فعالیت ها و برنامه هایی که از مشاوره همه متخصصان مربوطه در توسعه خود برای کاهش کاستی های برنامه تدوین شده استفاده می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا