اجتماعی

ممنوعیت حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی عمومی شهرهای نارنجی و قرمز

با توجه به وضعیت برخی از استانهای کشور در رابطه با افزایش نرخ و بستری شدن در بیمارستانهای شب عید ، بازدیدها و سفرهای نوروزی ، رئیس جمهور بر لزوم اقدامات فوری و فوری برای کنترل بیماریها و پیشگیری از موج جدید در کشور.

به گزارش سلام آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی ستاد کرونا ، پس از ارائه گزارش کمیته بهداشت و امنیت اجتماعی در مورد وضعیت بیماری در کشور ، نسبت به این تغییرات ابراز نگرانی کردند. و احتمال بروز امواج جدید آب و هوایی بیماری ، بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای پروتکل های بهداشتی و کاربرد موفقیت آمیز تجربه مدیریت بیماری های عروقی در مراحل اولیه شیوع ویروس تأکید شد.

وی گفت: “ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم و با استفاده از اقدامات كنترلی مناسب و م ،ثر ، اجازه ندهیم كه موج جدید از نظر میزان و میزان بیماری ، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر یکسان باشد.” این اتفاق می افتد.

روحانی سرعت تشخیص ، افزایش آزمایش و آزمایش همه نزدیکان آلوده و همچنین نظارت کامل بر انزوا را از موارد مهمی می داند که با استفاده از تجربه موج قبلی بیماری مراقبت کنید.

روحانی با استناد به گزارش موارد جداگانه سو abuse استفاده از بیمار در برخی از استان ها ، گفت: “برای کسانی که حقوق انحصاری خود را نقض می کنند و از اطلاعات استفاده می کنند و مردم را رصد می کنند ، یک راه حل جدی و قانونی وجود دارد.” باید با نقض حقوق انحصار برخورد شود به شدت، شدیدا.”

رئیس جمهور با اشاره به روند واکسیناسیون کشور بر اساس اولویت های مندرج در سند ملی ایمن سازی ، بر لزوم نظارت دقیق بر اجرای برنامه واکسیناسیون بر اساس اولویت ها تأکید کرد و گفت: “برای انجام کامل اقدامات و بازرسی های لازم باید انجام شود. اهداف و گروهها را تعیین کنید. اجازه دهید به سمت مدیریت و کنترل استراحتگاه در کشور حرکت کنیم. “

روحانی با اشاره به اینکه تحریم ها و جنگ اقتصادی علیه ایران که از قبل توسط دولت آمریکا آغاز شده و در دولت جدید نیز ادامه داشت ، “علی رغم ادعای جلوگیری از تحویل داروها و واکسن ها به ایران جلوگیری می شود. بر اساس اطلاعات دریافتی ، یک مشکل جدی در تأمین و واکسیناسیون کشورهای خارجی وجود دارد و اگر قبل از این تحریم ها اقتصاد و معیشت مردم را تحت فشار قرار می داد ، این غیرانسانی زندگی و سلامتی مردم را هدف قرار داده است. . .

رئیس جمهور ادامه تحریم ها علیه ایران را “غیرانسانی” خواند و افزود: “دسترسی به داروها و واکسن ها یکی از ملموس ترین حقوقی است که همه کشورها دارند اما ایران از حقوق طبیعی خود محروم است.” و سلب این حق. ظلم بزرگی است و علیه آن انسانی است.

روحانی همچنین تلاش ها و موفقیت ویروس کرونا را در کشور ستود و ابراز امیدواری کرد تا سال 1400 با تکمیل واکسیناسیون ویروس کرونا ، این ویروس در کشور کاملا ممنوع شود.

“سال گذشته ، وزارت بهداشت مجوزهای لازم برای واردات واکسن از خارج از دولت و ستاد ملی کرونا را دریافت کرد و برنامه ها و قراردادهای لازم را با کویت و کشورهای تولید کننده انجام داد ، اما متأسفانه موانعی مانند نتیجه تحریم ها تحمیل شده به تعهدات آنها انجام نشده است.

در ادامه این جلسه ، پیشنهاد ستاد عملیات ضد کرونا در مورد دستورالعمل های مربوط به روز طبیعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تجمع امروز در یک مکان تفریحی عمومی در شهر قرمز و نارنجی ممنوع باشد.

رئیس جمهور در آستانه روز طبیعت مردم را به مراقبت از سلامتی خود و خانواده هایشان خصوصاً افراد مسن و بیمار فراخواند و با رعایت اصول بهداشتی بیشتر مراقب سلامتی خود باشند. با توجه به شرایط حساس فوران تاج.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان ، بر استفاده از تجربه موفق سال گذشته در تمرین ، مشاهده و پرستش این ماه مقدس مطابق با پروتکل تأکید کرد.بهداشت در ماه دوم رمضان.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا