فرهنگ و هنر

مقدم‌دوست: در «شهادت» حقیقت است، نه ترس و یأس!

هادی مقدم دوست کارگردان و فیلمنامه نویس درباره شهادت رئیس جمهور و یارانش نوشت: شهدایی که در تاریخ می شناسیم و در طول عمرمان دیده ایم، همه زنده اند، در واقع تا آخرین لحظه و سر کار. .

هادی مقدم دوست، کارگردان سینما و تلویزیون در مطلبی که به سلام آنلاین داده است، گفت:

از دست دادن رئیسی و یارانش در سفر کاری بسیار تأسف‌آور است، اما رئیسی و شهیدانش «مانند شهدا و یاد و خاطره همه شهدا» مایه عرضه همه مردم و یادآور مرگ هستند. و «شهادت».

برای انسان ها، مرگ اتفاق خواهد افتاد – چه بخواهیم اتفاق بیفتد چه نخواهیم. این سخن روشن است که هیچ کس نمی تواند منکر شود، اما منکر نیست، غفلت است; غفلت نتیجه فریب دنیوی است نه زندگی.

زندگی از احترام خاصی برخوردار است، اما فریب و عشق به دنیا حتی فرصت زندگی را نیز می گیرد. یک فرد عمل گرا فقط مرگ را نادیده نمی گیرد، بلکه آن را با ظواهر خاص «کشف» می کند، یعنی کشف می کند که چیست. بالاترین وجه مرگ چیزی نیست جز «شهادت» که در آن هیچ شک و ترس و غم و یأسی نیست، یعنی مرگ در راه حق و راستی. این شکل مرگ با مرگ متفاوت است…

شهید تا همین اواخر به خود و نفس و دنیا خدمت نمی کرد، اما برای حقیقت تلاش می کرد…

شهدا زنده اند و تلاش می کنند و زندگی می کنند. او زندگی می کند چون به دنبال شهادت است. او سعی می کرد شهادت بدهد، مجبور بود و می خواست زندگی کند. پس شهادت مصداق زنده است و شهادت عین زندگی… شهدایی که در تاریخ شناخته ایم و در زندگی خود دیده ایم، همه تا آخرین ثانیه به حقیقت زندگی می کنند، سر کارند… شهدا تا آخرین ثانیه عمر خود را صرف تلاش و خدمت کنند وگرنه کجا شهید می شوند؟ فرقی نمی کند تک تیرانداز معمولی باشند، ناوشکن، پزشک، معلم، ژنرال یا رئیس جمهور… آنها در راه حق خدمت می کنند تا زمانی که شهید شوند.

انتهای پیام/

انتشارات اجتماعی

تحقیقگر تخصصی در زمینه تحولات اجتماعی و تأثیر آن بر جامعه. نگارش مقالات کوتاه و مفید.
دکمه بازگشت به بالا