عمومی

مقاوم‌سازی مسکن روستایی باعث کاهش خسارت‌های زلزله در گناوه شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

غلامرضا مهرجو در مصاحبه با آنلاین اظهار داشت: با شروع زمین لرزه 9.5 ریشتری گناوه ، اعضای تیم هماهنگی مدیریت بحران شهرستان فراخوانده شدند و جلسه اولیه فراخوان شد. ساخته شده است.

فرماندار گناوه افزود: بلافاصله تجهیزات اصلی به مناطق آسیب دیده ارسال شد ، ارزیابی اولیه انجام شد و تیم از تیم نجات هلال احمر و بنیاد خانه به منطقه اعزام شدند. تحت تأثیر زمین لرزه قرار گرفتند. “

وی گفت: عمده مناطق تحت تأثیر این زمین لرزه روستاهای مرکز گناوه گامارون ، بهمنیاری شرقی ، بهمنیاری غربی ، تاج ملکی ، فخراوری ، شول ، کلور و کمالی و احمد حسین و چشمه بوده است.

وی افزود: “اولین قدم ایجاد شرایط مسکن ایمن برای واحدهایی است که دارای موارد ایمنی شغلی هستند.”

“در مرحله بعد ، 10 گروه توسط صندوق مسکن تشکیل شد تا واحدهای آسیب دیده از زلزله را در روستاهای زلزله زده شناسایی کنند و فرم های مربوطه را برای عادی سازی و تغییر مکان مجدد اسکان مجدد افراد و ساکنان پر کنند ، اقدامات بعدی انجام خواهد شد. این کار در بخش تعمیرات و ساخت و ساز انجام خواهد شد.

مهرجو گفت: “یكی از م effectiveثرترین اقدامات انجام شده در جمهوری اسلامی در كشور ، استانها و شهرستانها تقویت واحدهای مسكونی روستایی است.”

وی گفت: “66 روستا با 6200 خانوار در گناوه وجود دارد و 22،750 نفر جمعیت دارد.”

مقاومت 60٪ در مناطق روستایی

وی افزود: نزدیک به 60 درصد واحدهای مسکونی شهری روستایی مقاوم سازی شده و 40 درصد دیگر نیز در مرحله توان بخشی هستند که 3،720 نفر را شامل می شود.

وی یادآور شد: ما از مردم می خواهیم با استفاده از تسهیلات صندوق مسکن از شرایط ایجاد شده برای احیای واحدهای مسکونی خود استفاده کنند.

فرماندار گناوه گفت: در این زمین لرزه یک مورد برای کاهش خسارت مشاهده شد: احیای منازل انجام شده در روستاها در این مدت ، واحدهای توانبخشی تخلیه شدند ، با دقت بررسی کنید و شکسته نشده است.

وی گفت: برای محافظت از سرمایه ، ملت و مردم باید قاطعانه و سریع نسبت به تقویت واحدهای مسکونی اقدام کنیم و مردم نیز باید در این پروژه ها مشارکت داشته باشند.

مهرجو گفت: “در هنگام زلزله مشاهده شد كه ساختمانهای مسكونی مقاوم سازی شده برای واحدهای خود به راحتی قابل استفاده هستند و در این بازدید ، كارشناسان همچنین مشاهده كردند كه آسیبی ندیده و آسیب ندیده است.” در واحدها و ساختمانها بود كه مالکان اقداماتی برای بازتوانی انجام دادند که این کار را نکردند.

تقویت باید با دقت انجام شود

وی افزود: “با توجه به احتمال وقوع حوادثی مانند سیل و زلزله ، مردم باید واحدهای مسکونی را از نزدیک زیر نظر بگیرند تا از واحدهای مسکونی با استانداردهای لازم استفاده کنند.”

شهردار گناوه گفت: 225 خانه برای مددجویان اخراج شده توسط کمیته امداد و بهزیستی از 11 میلیارد و 250 میلیون دلار وام و نرخ سود به این شهر ابلاغ شده است. 5 درصد و مبلغ آن برابر با 6 میلیارد و 750 میلیون نفر است که یک مزیت است. در بخش مسکن روستایی این مهم و موثر است که بتواند فرماندار مسکن برای مسکن باشد ، به ویژه برای افرادی که در یک وضعیت مالی دشوار قرار دارند و در جهت توسعه پایدار به خوبی و به طور موثر عمل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در بخش لرزه نگاری ، با هماهنگی و اقدامات اولیه انجام شده توسط تجهیزات عملیاتی و تیم های حاضر در منطقه ، یک فضای آرام و تعاملی در شهر ایجاد می شود و کار به طور مناسب پیش می رود.

وی گفت: “مطمئناً در مراحل اولیه هر شغلی ممکن است کاستی ها و نارسایی هایی وجود داشته باشد ، اما برخلاف آنچه برخی از مردم در اینترنت می گویند ،” از مردم خواسته می شود به شایعات و محرومیت از فرصت مراجعه به اینترنت توجه نکنند و انتظار می رود با همکاری و مساعدت مردم مشکلات زلزله را برطرف کنند.

دکمه بازگشت به بالا