حوادث

معمای جنایتی با ۴ متهم؛ قتل پسر جوان به خاطر یک دختر

اطلاعات تکمیلی:

دعوای قدیمی چند مرد جوان بر سر یک دختر جوان که منجر به مرگ یکی از آنها شد باعث شد متهمان پس از چهار سال دوباره به دادگاه مراجعه کنند.

همه متهمان پیش از این به پرداخت دیه محکوم و زندانی شده بودند، اما این حکم با اعتراض اولیای دم دیم مواجه شد و با نقض رای دیوان عالی کشور، دوباره به دادگاه رفتند.

چهار سال پیش مردی با پلیس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او گفت که به ماشینش حمله شده و پسرش جلوی چشمانش کشته شده است.

با حضور پلیس و تحقیقات از پدر جوان مجروح بازجویی شد. پدر امیر گفت: من و پسرم داشتیم از عروسی برمی گشتیم که ماشینی دنبالمان آمد. سعی کردند مزاحم من شوند و نگذارند رانندگی کنم اما من ادامه دادم و توجهی نکردم. بالاخره جلوی من راندند و ماشین را متوقف کردند و چهار نفری از ماشین پیاده شدند و پسرم را با شمشیر و چاقو تا سر حد مرگ کتک زدند. آنها با من کاری نداشتند و فقط پسرم را کتک زدند. من به آنها نرسیدم و نتوانستم جلوی آنها را بگیرم.

در حالی که تحقیقات پلیس ادامه داشت، پسر جان باخت.

جسد مقتول به دستور دادگاه کالبد شکافی شد و کارشناسان ذیصلاح تایید کردند که بدن مقتول دارای جراحات زیادی بوده اما مشخص نیست که ناشی از وزش باد بوده و امی به دلیل باد خنگ فوت کرده است. شدت خونریزی ناشی از آسیب.

در پی اطلاعاتی که پدر امیر در اختیار مامور پژو قرار داد، وی و سه نفر از همدستانش تحت تعقیب و دستگیری قرار گرفتند. در تحقیقات مشخص شد با امیر دوست بوده و به خاطر دختری با او درگیر شده اند. اختلافات بعدی آنها از مدت ها پیش آغاز شد و منجر به درگیری های بسیاری شد.

همه متهمان به درگیری با امیر اعتراف کردند و در دادگاه ایستادند.

در طول جلسه، والدین دیم خواستار انتقام شدند. چهار متهم گفتند: «قرار کردیم که با امیر دعوا کردیم و او را کتک زدیم.

در پایان دادگاه در حالی که پزشک قانونی اعلام کرد ضرب و شتم مقتول نمی‌دانست کدام دست و بدن مقتول است و تمام ضربات ممکن است باعث مرگ شود، قاضی دادگاه. این چهار متهم را به پرداخت دیه محکوم کرد که به 10 سال حبس تعزیری و 2 سال تبعید محکوم شد.

اولیای دم به این حکم اعتراض کردند. به این ترتیب پرونده در دیوان عالی کشور رسیدگی می شود و قاضی دیوان عالی کشور خواستار رسیدگی مجدد به این پرونده می شود تا مشخص شود کدام متهم باعث جراحت قربانی شده است.

به این ترتیب چهار متهم بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به دفاع از خود پرداختند.

در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم به دفاع از خود پرداخت و گفت: «هر چهار متهم تفهیم اتهام شده اند، پدر مقتول موافقت کرده است. مادر مقتول نیز در کلاس دوم تا چهارم با متهمان موافق بود اما خواستار قصاص هادی متهم ردیف اول شد.

سپس متهم یکی یکی در جای مخصوص ایستاد.

متهم ردیف اول به نام هادی مقابل قاضی قرار گرفت و گفت: من و امیر بر سر دختری با هم اختلاف داشتیم و قبلاً چند بار با هم دعوا کرده بودیم. به همین دلیل دوستم تصمیم گرفت با او مودب رفتار کند. آن شب وقتی او و پدرش را سوار پراید دیدیم، آنها را زدیم. من و دوستم هر کدام چند ضربه چاقو به او زدیم. اما هیچ کدام از ما نمی دانستیم که این یک برخورد بوده است. من فقط چند ضربه به دست و پاهایش زدم و به شکمش ضربه نزدم.

سه متهم دیگر نیز یکی یکی از خود دفاع کردند. آنها همچنین مدعی شدند که به مقتول ضربه نزده اند و فقط چند ضربه به دست و پاهای او زده اند.

در پایان جلسه قاضی دادگاه برای صدور حکم وارد دادگاه شد.

انتشارات مقالات حوادث

نویسنده حوادثی هستم که با دقت و دقت بسیار بالا می‌توانم اخبار را ارائه دهم. هدفم ارائه اطلاعات صحیح و قابل اعتماد است.
دکمه بازگشت به بالا