عمومیتازه های کسب و کار

معرفی انواع پارتیشن اداری و ویژگی های آنها

در سالهای اخیر، استفاده از پارتیشن اداری به فرایندی محبوب در صنعت طراحی اداری مبدل شده است و این محبوبیت همچنان در ادارات در حال گسترش است. امروزه بیشتر از هر موقع دیگری، برخورداری از یک دفتر طراحی شده برای بیشتر شرکت ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد و مهم نیست که آن دفتر در چه زمینه ای فعالیت داشته باشد.

دفتر کار یک مرکز سازماندهی شده برای تمام شرکت است و ظواهر آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. طراحی شرکت شما بسیار مهم است و اهمیتی ندارد که در زمینه مهندسی کار می کنید یا بازرگانی، باید دفتر کار از ظاهر بسیار شیکی برخوردار باشد.

نکته مهمی که در طراحی محیط اداری مد نظر است این است که هیچ کدام از دفاتری که طراحی آنها انجام می شود نباید یکسان باشد. پیشنهاد ما این است که تصاویری در قالب ” جالب ترین دفاتر جهان” را مشاهده کنید. شاید باور نکنید اما طراحی دفتر کار هم می تواند به اندازه طراحی دکوراسیون خانه شما جذاب باشد.

پارتیشن اداری چیست؟

شما اگر یک دفتر کار شیکی داشته باشید که محیط های موثر و مفیدی برای کار نداشته باشد درواقع هیچ کار سودمندی انجام نداده اید. دفاتر کار مدرن، باید دارای فضاهای خاصی مانند محیط های مشارکتی، اتاق جلسات خصوصی و همچنین فضاهای جداگانه ای برای کارکنان باشد.

در صورتی که دفتر کار شما یک فضای باز است، چگونه می توانید در حین جداسازی محیط، از ایجاد سرو صدا هم بپرهیزید؟ می توانید بدون پرداخت هزینه های زیاد، از پارتیشن اداری استفاده کنید.

پارتیشن اداری درواقع ساده ترین، سریع ترین و به صرفه ترین راه برای ایجاد یک محیط بهینه، مدرن و البته شخصی سازی شده است. پارتیشن اداری درواقع می تواند برای ایجاد محیط هایی مانند بخش های فروش، اداری، مالی و … صورت بگیرد.

معرفی انواع پارتیشن اداری

براساس نیازی که دارید پارتیشن اداری می تواند طراحی و اجرا شود. البته که پارتیشن ها انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است.

پارتیشن چوبی

پارتیشن چوبی در محیط کار هم استفاده می شوند و می توان در فضای شرکت، محیط کلاسیک را ایجاد کرد. پارتیشن بندی چوبی به فضای شرکت گرمای خاصی می دهد. درواقع سازه های چوبی سالهای زیادی در طراحی داخلی استفاده شده اند. به دلیل اینکه این نوع پارتیشن ها در هر طراحی به راحتی گنجانده می شوند و حس طبیعی بودن به دفتر می دهند مورد استفاده زیادی قرار می گرفتند.

پارتیشن چوبی از چه نوع چوبی هستند؟

این نوع پارتیشن ها از چوب های مختلفی ساخته می شوند. جنس چوب آنها می تواند از ام دی اف، تمام چوب، آکوستیک، متحرک، تک جداره، دو جداره و … باشد. از ویژگی هایی که پارتیشن های چوبی دارند این است که ضد آب هستند، قابلیت شستشو دارند و همچنین استریلیزه می باشند.

استفاده از پارتیشن چوبی چه مزایایی دارد؟

این نوع پارتیشن ها در کنار شیشه، قاب درها و یراق آلات وصل می شوند. می توان این قطعات را راحت از آنها جدا نمود و به آسانی به جای دلخواه منتقل کرد.

نکته مهمی که در پارتیشن اداری چوبی مطرح است این است که برای نصب آنها فقط از چوب استفاده نمی شود. می توان در کنار آنها از شیشه هم استفاده کرد تا نوردهی بهتری داشته باشند. پارتیشن بندی چوبی عایق صدا هستند زیرا آنها تا 52 دسی بل و همچنین پارتیشن های روکش ام دی اف تا 40 درجه دسی بل عایق صدا می کنند.

ممکن است در پارتیشن بندی چوبی، مهمترین نگرانی در محیط های اداری، برای خطر آتش سوزی باشد. مهم است که ساختمان شما برابر با استانداردهای ساختمانی کاملا ایمن شده باشد. پارتیشن بندی های چوبی ضد آتش هستند زیرا قادر هستند تا آتش را در یک منطقه محدود کنند و گسترش شعله و دود و گاز سمی را کاهش دهند. این نوع پارتیشن ها می توانند در برابر 60 درجه اشتعال مقاومت داشته باشند.

پارتیشن شیشه ای

بهترین انتخاب برای دفاتر مدرن، پارتیشن شیشه ای می باشد. به طور معمول اداره ها و سازمان ها ترجیحشان این است که از پارتیشن های شیشه ای برای محیط کاری خود استفاده کنند. استفاده از سازه شیشه ای این امکان را می دهد تا فضا بزرگتر بنظر برسد.

پارتیشن شیشه ای در دفاتر کار، از لحاظ ظاهری بسیار جذاب هستند. مشتریانی که به این دفاتر مراجعه می کنند بسیار حس خوبی از زیبایی و جلوه خوب آنجا می گیرند. قطعا ظواهر می تواند در روند کاری هم بسیار موثر باشد. زیرا یک شرکت با رزومه خوب را به تصویر میکشد.

ویژگی های سازه های شیشه ای

  • پارتیشن شیشه ای این امکان را دارد تا زمان جابجایی بتوان آن را حمل کرد و به نقطه ای دیگر انتقال داد.
  • برخلاف انواع پارتیشن های دیگر، می توانید پارتیشن های شیشه ای را در طرح دلخواه خود سفارش دهید.
  • با استفاده از تکنولوژی مدرن امروزی، می توان با استفاده از شیشه سکوریت طرح های مختلفی را اجرا کرد.
  • می توانید از طرح شرکت یا برند خود در پارتیشن ها استفاده کنید و طرح و رنگ آن را جوری طراحی کنید تا با محیط شرکت شما سازگار باشد.
  • پارتیشن شیشه ای قابلیت استفاده از نور طبیعی به صورت بهینه را دارد. درواقع هیچ کارمندی نمی خواهد در یک محیط کسل کننده کار کند. از این رو پارتیشن بندی شیشه ای بهترین راهکار برای استفاده از نور بیشتر هستند.
  • پارتیشن شیشه ای می تواند در برابر آتش مقاوم باشد. به دلیل استفاده از شیشه سکوریت در آنها، این پارتیشن ها می توانند تا 120 دقیقه در آتش و شعله بمانند و همچنین تا حرارت 1600 درجه فارنهایت را تاب بیاورند و این مزیت بسیاری است نسبت به پارتیشن های دیگر و همچنین شیشه های معمولی که به راحتی خورد می شوند.

کلام آخر

پارتیشن اداری می تواند در هر محیط کاری انجام گیرد. می توانید بسته به نیاز و فضای کاری که دارید پارتیشن بندی خود را انتخاب کنید. در صورتی که می خواهید محیطی کلاسیک داشته باشید می توانید از پارتیشن چوبی استفاده کنید. در غیر این صورت پارتیشن های شیشه ای بهترین گزینه برای دفاتر مدرن هستند.

پارتیشن پرچین، بهترین تولیدکننده در زمینه ساخت و اجرای به روز ترین پارتیشن های مدرن هستند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده نمونه کارها و سفارش طراحی پارتیشن به سایت https://partitionparchin.com/  مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا