تازه های کسب و کارعمومی

معرفی امکانات و آپشن های لیفان 520 آی

قوانین و مقررات عمومی

کاربر گرامی لطفا جهت عضویت در وب سایت و اپلیکیشن دورهاتو،قوانین و مقررات استفاده از آن را به دقت مطالعه فرمائید.

کلیه قوانین،فرآیند‌ها و رویه‌های دورهاتو منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران،قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کننده می‌باشد و عضویت در سایت یا اپلیکیشن دورهاتو از سوی کاربر به منزله آگاهی و پذیرش قوانین و مقررات دورهاتو می‌باشد و کاربر یا مشتری موظف به رعایت قوانین و مقررات مذکور می‌باشد.چنانچه قوانین،رویه‌ها و خدمات دورهاتو تغییر نماید در همین صفحه اطلاعات آن بروزرسانی خواهد شد و مادامی‌که کاربر از خدمات دورهاتو استفاده می‌نماید به منزله پذیرش کامل این تغییرات از سوی وی می‌باشد و حق هرگونه اعتراض نسبت به آن را از خود سلب می‌نماید.

کاربر:

کاربر به شخصی اطلاق می‌شود که در سایت یا اپلیکیشن دورهاتو ثبت نام نماید.ثبت اطلاعات در حساب کاربری به هر شکل و به هر نحوی به منزله تایید صحت اطلاعات از سوی کاربر می‌باشد.

خدمات گیرنده:

خدمات گیرنده به کاربری اطلاق می گردد که از طریق راه های موجود در سایت و اپلیکیشن دورهاتو اقدام به ثبت درخواست استفاده از خدمات موجود در سامانه دورهاتو می نماید.

روزکاری:

روزهای کاری دورهاتو شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی 17:00 و پنجشنبه ها از ساعت 8:30 الی 12:30 می باشد.

منظور از روز کاری،روزهای کاری غیر تعطیل در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران است و هرگونه تغییرات به وجود آمده در این روز ها باید از طریق رسانه های عمومی به اطلاع عموم رسیده باشد.

  حفظ حریم خصوصی

هدف دورهاتو حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران خود می‌باشد و در این راستا می‌کوشد این اطلاعات را در دیتا بیس دورهاتو ذخیره نماید و همچنین موارد امنیتی برای حفاظت از آن توسط دورهاتو صورت می‌گیرد.دورهاتو اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه می‌داند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمی‌کند مگر در مواردی که با دستور قضایی،انتظامی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ ایران موظف به ارائه آن به فرد،سازمان یا نهاد دیگری باشد.

1-هرکاربر تنها حق انتخاب یک نام کاربری را دارد و در صورت فعالیت با بیش از یک نام،حساب کاربری وی مسدود خواهد شد.

2-لینک و آدرس وب سایت های معرفی شده،صرفاً جهت اطلاع رسانی می باشد و سامانه دورهاتو هیچ گونه مسئولیتی در قبال محتوای لینک ها یا تغییرات بعدی آنها نخواهد داشت.

3-توهین به هر شخص،نژاد،قوم و زبانی در این سایت ممنوع می باشد.

4-مسئولیت استفاده از هرگونه پیام،متن،اطلاعات،عکس،توضیح،مشخصات تماس و موارد مشابه که به دورهاتو ارسال می شود یا در آن قرار می گیرد،شامل افشاء،بازتولید،مخابره، نشر و پخش آن بر عهده فرستنده اطلاعات است.

5-انتقال و پست هرگونه مطلبی که متضمّن تجاوز به حقوق دیگران و یا هتک حرمت اشخاص می باشد و انجام هرگونه فعالیت های سیاسی و همچنین درج کلمات تهدید آمیز و توهین آمیز و ناقض حقوق شهروندی و شخصی یا اجتماعی،انعکاس مطالب مبتذل و یا حتی مطالب قابل اعتراضی که باعث ترغیب به انجام رفتارهایی شامل اعمال مجرمانه شود،ممنوع می باشد.

6-هر گونه اختلاف نظر در خصوص موارد و قوانین اعلام شده در سایت دورهاتو تحت حکمیت قوانین قضائی کشور حل و فصل خواهد شد.

7-تمامی حقوق این وب سایت مربوط به دورهاتو می باشد و هرگونه کپی برداری از سایت پیگرد قانونی دارد.

  قوانین خدمات دورهاتو

  مشاوره خرید و فروش

1- مشاوران شما در دورهاتو تمام تلاش خود را می نمایند تا بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار دهند؛از این رو،چنان‌چه به استناد ‌هریک از مشاوره‌ های دریافت‌ شده از طریق دورهاتو،هرگونه تصمیمی اتخاذ نمودید،مسئولیت انحصاری و عواقب مالی و قانونی آن برعهده‌ی شما می باشد و تحت هیچ شرایطی،هیچ‌گونه مسئولیتی متوجه دورهاتو و هریک از مشاوران آن،نخواهد بود.

2- انتخاب خدمت مشاوره خودرو به معنای پذیرش قوانین و مقررات سامانه دورهاتو می باشد.

3- هرگونه ارتباط با مشاوران دورهاتو فقط از طریق سامانه دورهاتو امکان پذیر است و برقراری ارتباط خارج از دورهاتو خلاف قوانین و مقررات دورهاتو است.

  برام بفروش

1- مسئولیت هر گونه تخلف اعم از مقررات راهنمایی و رانندگی،کیفری و حقوقی که با استفاده از مورد معامله از زمان تحویل تا زمان انتقال مالکیت صورت بگیرد بر عهده منتقل الیه می باشد.

2- اجرای تعهدات طرفین ازجمله پرداخت ثمن معامله و انجام تشریفات تنظیم سند انتقال رسمی به نام منتقل الیه بر عهده متعاملین می باشد و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال تعهدات طرفین ندارد.

3- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی مانند مصادره،رهن،عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی،مستحق للغیر و یا غصبی بودن،قانوناً قابل انتقال به منتقل الیه نبوده،مراجع قضایی صلاحیت حل و فصل موضوع اختلاف را خواهند داشت و دورهاتو مسئولیتی نداشته و اساساً مرجع حل اختلاف،حصول سازش و یا هر اقدام دیگر نمی باشد.

4- انتخاب خدمت برام بفروش به معنای پذیرش شرایط و قوانین و مقررات سامانه دورهاتو می باشد.

5- عواقب بازدیدهایی غیر از هماهنگی دورهاتو،با خود مالک است و دورهاتو هیچگونه مسئولیتی در قبال بروز تبعات احتمالی نخواهد داشت.

6- فروشنده موظف است هرگونه معامله و تصمیم فروش خودرو خود از طرق دیگر را بلافاصله به دورهاتو اطلاع دهد.بدیهی است در صورت انجام معامله معارض،دورهاتو مسئولیتی نداشته و جمیع عواقب آن با فروشنده است.

7- اعلام هرگونه تغییر قیمت و مشخصات خودرو اعلامی پس از بازدید و بررسی خودرو،به دورهاتو الزامی است.

8- ارائه مدارک خودرو(سند مالکیت،وکالت نامه، بیمه نامه و …)دال بر مالکیت فروشنده بر خودرو مذکور،الزامی می باشد.

9- فروشنده موظف است همکاری های لازم جهت تسهیل روند بازدید و بررسی خودرو و انجام فرآیند فروش را با دورهاتو داشته باشد.

10- فروشنده حق واگذاری خودرو خود را خارج از فرآیندهای سامانه دورهاتو،به خریداران معرفی شده از سوی این سامانه،از خود ساقط می نماید.

11- در صورت انصراف درخواست کننده پس از حضور نماینده دورهاتو در محل جهت بازدید و بررسی خودرو،هزینه ایاب و ذهاب از درخواست کننده دریافت می گردد.

12- دورهاتو ضامن اجرای معاملاتی که توسط طرفین انجام می شود،نمی باشد.

13- خدمات گیرنده اعلام می دارد که در کمال صحت و صداقت،اطلاعات فرم های مربوطه را تکمیل نماید و بدیهی است در صورت احراز خلاف آن،کلیه مسئولیت های آن را می پذیرد.

  برام بخر

1- مسئولیت هر گونه تخلف اعم از مقررات راهنمایی و رانندگی،کیفری و حقوقی که با استفاده از مورد معامله از زمان تحویل تا زمان انتقال مالکیت صورت بگیرد بر عهده منتقل الیه می باشد.

2- اجرای تعهدات طرفین از جمله پرداخت ثمن معامله و انجام تشریفات انتقال سند رسمی به نام منتقل الیه بر عهده متعاملین می باشد و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال تعهدات طرفین ندارد.

3- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی مانند مصادره،رهن،عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی،مستحق للغیر و یا غصبی بودن قانوناً قابل انتقال به منتقل الیه نبوده،مراجع قضایی صلاحیت حل و فصل موضوع اختلاف را خواهند داشت و دورهاتو مسئولیتی نداشته و اساساً مرجع حل اختلاف، حصول سازش و یا هر اقدام دیگر نمی باشد.

4- انتخاب خدمت خرید اختصاصی به معنای پذیرش شرایط و قوانین و مقررات سامانه دورهاتو و هزینه های این خدمت می باشد و در صورت انصراف خدمات گیرنده پس از حضور نماینده دورهاتو در محل، هزینه ایاب و ذهاب از خریدار دریافت می شود.

5- خدمات گیرنده می‌پذیرد هزینه های خدمات ارائه شده،از طرف دورهاتو مشخص می‌شود و پس از استفاده از خدمات، اعتراضی نسبت به هزینه خدمات نمی‌تواند داشته باشد.

6- پرداخت هزینه خدمات ارائه شده فقط از طریق روش‌هایی که توسط دورهاتو مشخص می‌شود، می تواند صورت گیرد و پرداخت های دیگر به منزله عدم پرداخت از سوی سایت می باشد.

7- عواقب بازدیدهایی غیر از هماهنگی دورهاتو،با خود خریدار است و دورهاتو هیچگونه مسئولیتی در قبال بروز تبعات احتمالی نخواهد داشت.

8- خریدار موظف است هرگونه معامله و تصمیم خرید خودرو خود از طرق دیگر را بلافاصله به دورهاتو اطلاع دهد.بدیهی است در صورت انجام معامله معارض،دورهاتو مسئولیتی نداشته و جمیع عواقب آن با خریدار است.

9- اعلام هرگونه تغییر در میزان نقدینگی و شرایط پرداخت و مشخصات خودرو درخواستی به دورهاتو الزامی است.

10- خریدار موظف است همکاری های لازم جهت حضور و تسهیل روند بازدید و بررسی خودرو و انجام فرآیند خرید را با دورهاتو داشته باشد.

11- دورهاتو ضامن اجرای معاملاتی که توسط طرفین انجام می شود،نمی باشد.

12- خریدار حق خرید خودرو را خارج از فرآیندهای سامانه دورهاتو،از فروشندگان معرفی شده از سوی این سامانه،از خود ساقط می نماید.

13- خدمات گیرنده اعلام می دارد که در کمال صحت و صداقت،اطلاعات فرم های مربوطه را تکمیل نماید و بدیهی است در صورت احراز خلاف آن،کلیه مسئولیت های آن را می پذیرد.

  خرید اقساطی

1-متقاضی(مدیون) و ضامنین می‌بایست از تمکن و توانایی مالی مناسب جهت پرداخت به موقع اقساط برخوردار باشند.

2-متقاضی و ضامنین می‌بایست شرایط مندرج در قرارداد های خرید اقساطی را پس از تایید اعتبارسنجی توسط تسهیلات دهنده،بپذیرند و متعهد به اجرای آن شوند.

3-درج اطلاعات و ارائه مدارك مربوط به میزان درآمدها و دارائی ها و بدهی های متقاضی،صرفاً جهت بررسی وضعیت اعتباری متقاضی و ارزیابی توانائی وی در بازپرداخت اقساط می‌باشد.در صورت درج اطلاعات خلاف واقع و رد اعتبارسنجی متقاضی، تسهیلات دهنده مجاز خواهد بود در هر مرحله نسبت به توقف ارائه خدمات به متقاضی اقدام نماید.

4-متقاضی می‌بایست براساس خواسته تسهیلات دهنده،ضامن/ضامنین واجد شرایطی را كه از حسن شهرت و اعتبار مالی لازم برخوردار باشند،معرفی نماید تا در زمان معین اسناد مالی مورد نیاز اعم از چك و سفته را طبق ضوابط تسهیلات دهنده تهیه و ارائه نماید.تشخیص اعتبار ضامن/ضامنین با تسهیلات دهنده بوده و چنانچه اعتبارسنجی هریک،مورد تائید قرار نگیرد،متقاضی مکلف است فرد واجد شرایط دیگری را به عنوان ضامن معرفی نماید.

5-تسهیلات دهنده جهت بازپرداخت اقساط،دفترچه اقساط صادر نموده و یا به تعداد و مبلغ اقساط ماهانه چك و سفته از متقاضی و ضامنین دریافت می نماید.

6-در صورتی که تسهیلات دهنده خواستار پوشش بیمه ای کامل اعم از بیمه اعتباری،بدنه و شخص ثالث برای کل دوره بازپرداخت باشد ،متقاضی(مدیون) مکلف به پرداخت و دریافت بیمه های مذکور با هماهنگی تسهیلات دهنده می باشد،لكن به هر حال مسئولیت این امور با متقاضی می‌باشد.

7- براساس شرایط و قوانین تسهیلات دهنده، قالب و فرمت قرارداد فی مابین متقاضی و تسهیلات دهنده بصورت اجاره به شرط تملیک و یا فروش اقساطی(سند رهنی)می باشد.

8-دریافت پرسش نامه و فرم شرایط استفاده از تسهیلات و سایر اوراق و امضاء آن توسط متقاضی و همچنین تشكیل پرونده، منجربه ایجاد هیچ گونه حقی برای متقاضی و یا تعهدی برای سامانه و تسهیلات دهنده نمی گردد.

9-تسهیلات دهنده در رد یا قبول تقاضای متقاضیان جهت استفاده از تسهیلات،مختار می باشد.

10-براساس شرایط و ضوابط تسهیلات دهنده كلیه مدارك دریافتی از متقاضی و ضامن/ضامنین به هیچ وجه قابل استرداد نمی‌باشد.

  معاوضه

1- مسئولیت هر گونه تخلف اعم از مقررات راهنمایی و رانندگی،کیفری و حقوقی که با استفاده از مورد معامله از زمان تحویل تا زمان انتقال مالکیت صورت بگیرد بر عهده منتقل الیه می باشد.

2- اجرای تعهدات طرفین ازجمله پرداخت ثمن معامله و انجام تشریفات تنظیم سند انتقال رسمی به نام منتقل الیه بر عهده متعاملین می باشد و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال تعهدات طرفین ندارد.

3- در صورتیکه معلوم گردد مورد معامله به هر علتی مانند مصادره،رهن،عملیات اجرایی دادگستری یا اجرای اسناد رسمی،مستحق للغیر و یا غصبی بودن قانوناً قابل انتقال به منتقل الیه نبوده،مراجع قضایی صلاحیت حل و فصل موضوع اختلاف را خواهند داشت و دورهاتو مرجع حصول سازش نمی باشد.

4- در صورت وجود مبلغ ما به التفاوت هنگام انجام معامله،طرفین مسئول دریافت و پرداخت وجه می باشند و دورهاتو هیچ تعهدی در قبال انتقال وجه ما به التفاوت را ندارد.

5- انتخاب خدمت معاوضه خودرو به معنای پذیرش شرایط و قوانین و مقررات و هزینه های این خدمت می باشد و در صورت انصراف خدمات گیرنده پس از حضور نماینده دورهاتو در محل،هزینه ایاب و ذهاب از درخواست کننده دریافت می شود.

6- خدمات گیرنده می‌پذیرد هزینه های خدمات ارائه شده،از طرف دورهاتو مشخص می‌شود و پس از استفاده از خدمات اعتراضی نسبت به هزینه خدمات نمی‌تواند داشته باشد.

7- پرداخت هزینه خدمات ارائه شده فقط از طریق روش‌هایی که توسط دورهاتو مشخص می‌شود،می تواند صورت گیرد و پرداخت های دیگر به منزله عدم پرداخت از سوی سایت می باشد.

8- در صورتی که هر یک از طرفین درخواست معاوضه خودرو،به هر علتی خارج از هماهنگی های دورهاتو اقدام به بازدید خودرو و انعقاد قرارداد بنمایند کلیه عواقب و ضررهای احتمالی بر عهده طرفین معامله می باشد.

9- معاوضین موظف می باشند همکاری های لازم جهت تسهیل روند بازدید و بررسی خودرو و انجام فرآیند خرید و فروش را با دورهاتو داشته باشند.

10-دورهاتو ضامن اجرای معاملاتی که توسط معاوضین انجام می شود،نمی باشد.

11- ارائه مدارک خودرو(سند مالکیت،وکالتنامه،بیمه نامه و …)دال بر مالکیت فروشنده بر خودرو مذکور،الزامی می باشد.

12- معاوضین موظف هستند هرگونه معامله و تصمیم فروش و خرید خودرو خود از طرق دیگر را بلافاصله به دورهاتو اطلاع دهند.

13-معاوضین حق واگذاری خودرو خود و خرید خودرو معاوض خارج از فرآیندهای سامانه دورهاتو،به فروشندگان و خریداران معرفی شده از سوی این سامانه را از خود ساقط می نمایند.

14-خدمات گیرنده اعلام می دارد که در کمال صحت و صداقت،اطلاعات فرم های مربوطه را تکمیل نماید و بدیهی است در صورت احراز خلاف آن،کلیه مسئولیت های آن را می پذیرد.

  کارشناسی

1- مشخصات مشاور ارائه خدمات قبل از شروع فرآیند مشاوره کارشناسی بایستی توسط خدمات گیرنده بررسی شده و در صورت عدم تطبیق مشخصات به دورهاتو اعلام شود.

2- مشاور اعزامی دورهاتو تنها مسئول ارائه همان خدمت درخواستی می باشد و امکان ارائه دیگر خدمات خارج از حیطه کاری خود را ندارد.

3- خودروی خدمات گیرنده می بایست عاری از هرگونه اقلام قیمتی و تجهیزات غیرضروری و خطرناک (مواد قابل اشتعال ، مواد منفجره،سمی و …) باشد.بدیهی است دورهاتو هیچ مسئولیتی در قبال مفقودی اقلام و آسیب دیدگی خودرو در هنگام ارائه خدمات نخواهد داشت.

4- بدنه خودرو قبل از فرآیند مشاوره کارشناسی بایستی کاملاً تمیز بوده و محل قرار گیری خودرو بایستی نور مناسب داشته باشد،در مواقعی که هوا برفی یا بارانی است بایستی خودرو در مکان مسقف(پارکینگ) قرار بگیرد.

5- انتخاب یک خدمت به معنای پذیرش هزینه آن خدمت توسط خدمات گیرنده می باشد.پس از انتخاب و پرداخت هزینه ی مربوط به آن و انجام مشاوره کارشناسی،امکان استرداد وجه پرداخت شده وجود نخواهد داشت.

6- در خدمت مشاوره کارشناسی سایت دورهاتو،مشاوران ما فقط اقدام به بررسی بدنه،موتوری و آپشن نموده و در جهت رفع نقص یا ایرادات احتمالی این قطعات هیچ تعهدی ندارند.در صورت درخواست خدمات گیرنده، خودروهایی که نیاز به ارائه دیگر خدمات دورهاتو دارند می توانند از طریق سایت اقدام به ثبت درخواست نمایند.

7- کارکرد واقعی خودرو از جمله مواردی است که حتی در صورت اتصال دستگاه دیاگ و نشان دادن کیلومتر مسافت پیموده شده می تواند مخفی بماند به عبارتی امکان کم کردن کیلومتر به نحوی وجود دارد که قابل تشخیص توسط هیچ دستگاه دیاگی نباشد،بدین منظور مشاوران دورهاتو با استفاده از تجارب قادر به تشخیص عرفی و تقریبی کیلومتر بوده و امکان تشخیص دقیق کیلومتر مسافت پیموده شده وجود ندارد.

8- در خصوص تایید اصالت خودرو،دو تکه بودن و اتاق تعویضی و عیوب مستوره،فقط توسط کارشناسان راهور مستقر در مراکز تعویض پلاک امکان پذیر و معتبر است.

9- سایت دورهاتو و مشاوران این سایت هیچ گونه مسئولیتی بابت قیمت خودرو در هنگام معامله ندارند و قیمت گذاری مشاوران دورهاتو صرفا جهت مشاوره به خدمات گیرنده می باشد.

10- گزارش کار ارائه شده صرفا جهت اطلاع خدمات گیرنده بوده و فاقد هرگونه ارزش قانونی دیگر است.

  ثبت آگهی

1-نمایش آگهی هر کاربر در سایت به معنای تایید آن نیست و تمامی مسئولیت های آن بر عهده خود کاربر می باشد.

2-علیرغم اینکه مدیریت سایت نیز می تواند آگهی ها را ویرایش و حذف نماید،وظیفه اصلی این کار بر عهده خود کاربر می باشد.

3-مدیریت سایت دورهاتو در حد امکان از ویرایش یا حذف مطالب ارسالی خودداری خواهد کرد،مگر اینکه مطالب دارای کلمات رکیک،محتوای ضد اسلامی و اخلاقی و مغایر با محدوده تعیین شده در قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.همچنین مطالبی که توسط کاربر با نام مستعار درج می گردد در صورتی که دارای بار حقوقی باشد،ویرایش یا حذف خواهد شد.

4-چنانچه از ناحیه مراجع ذیصلاح قانونی،انتظامی و اداری دستور حذف آگهی صادر شده باشد،دورهاتو فوراً اقدام به حذف آگهی می نماید.

5-در سایت دورهاتو کاربر(ثبت کننده اطلاعات)،شخصاً مالک مطالب ارائه شده محسوب می شود و دورهاتو نسبت به اطلاعات ارائه شده هیچگونه مسئولیتی نداشته و نمی تواند صحت آگهی ها را تضمین نماید و هیچگونه تعهد یا مسئولیتی در قبال آگهی ها برعهده نخواهد داشت.

6-در صورت خرید بسته های ثبت آگهی توسط کاربر،لغو خرید و عودت وجه بسته های مورد نظر به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد و کاربر می تواند تا پایان مدت اعتبار بسته اقدام به ثبت آگهی نماید.

7-مسئولیت استفاده از آگهی های این سامانه بر عهده شماست و دورهاتو هیچ تعهدى در قبال خسارات مستقیم،تبعی،اتفاقى،حقوقی،کیفرى و غیرمستقیم ناشى از دسترسى و استفاده شما ازدر این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی لیفان 520 و مزایا و معایب آن می پردازیم.

اولین خودروی تولیدی کمپانی چینی لیفان موتورز،  لیفان 520 است که اولین بار در سال 2006 در کلاس سدان های کوچک تولید شد ولی در بازار فروش خوبی نداشت تا با تغییراتی در بدنه با نام لیفان 520i وارد شد و به جز تغییراتی در چراغ های عقب هیچ تغییر دیگری نداشت حتی در بخش فنی نداشت.

لیفان Breez 520 یک خودروی 4 درب محسوب می‌‌شود که توانایی حمل 5 سرنشین را دارد. این خودرو در دسته‌‌ سدان‌‌های کلاس B قرار می‌‌گیرد و توسّط کمپانی لیفان تولید شده است. عبارت Breez، نام تجاری این خودرو در خارج از کشور چین محسوب می‌‌شود. در کشور چین، این خودرو را با نام لیفان 520 می‌‌شناسند.

نقد و بررسی مشخصات لیفان 520 و 520i

معرفی و بررسی لیفان 520

لیفان ۵۲۰ اولین خودرو تولید شده توسط بخش خودروسازی گروه لیفان چین است که برای نخستین بار در سال ۲۰۰۶ در نمایشگاه خودرو پکن از آن رونمایی شد. پس از گذشت مدت کوتاهی از اولین رونمایی لیفان 520، شرکت لیفان این خودرو را علاوه بر بازار چین به کشورهایی همچون روسیه و ایران نیز صادر نمود.

در سال 1387 شرکت کرمان موتور تصمیم گرفت تا با عرضه این خودرو در بازار داخلی این بار شانس خود را در کلاس سدان‌های خانوادگی جمع‌وجور امتحان کند.

این خودرو به دلیل این که در آن سال‌ها افزایش ناگهانی قیمت خودرو اتفاق نیفتاده بود و در رنج قیمت این خودرو، خودروهایی با کیفیت‌تری مثل تندر 90 وجود داشتند، در بازار رقابت عقب ماند و با استقبال خوبی مواجه نشد و به همین علت در سال 1389 مدل ارتقا یافته آن یعنی لیفان 520 آی وارد بازار شد و تا سال 1392 عرضه شد.

تفاوت لیفان 520 با 520i

امکان استفاده از دو موتور مختلف بر روی این خودرو وجود دارد. یکی از این موتور‌‌ها، یک موتور 1.3 لیتری و 16 سوپاپ است و 89 اسب بخار انرژی تولید می‌‌کند و حجم موتور دیگر 1.6 لیتر است. هر دوی این موتور‌‌ها از استاندارد یورو 3 پیروی می‌‌کنند.

فیلم تست حضوری لیفان 520

ویدئوی زیر به بررسی خودروی لیفان 520 پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

حدّاکثر سرعت این خودرو بر اساس اندازه‌‌ی موتور، چیزی در حدود 155 تا 170 کیلومتر محاسبه شده است. این خودرو از یک گیربکس 5 سرعته استفاده می‌‌کند که مستقل از نوع موتور است. طول، عرض و ارتفاع این اتومبیل به ترتیب برابر است با: 4370 میلی‌‌متر، 1700 میلی‌‌متر و 1473 میلی‌‌متر است.

مشخصات فنی موتور لیفان 520

عکس موتور لیفان 520

بر روی این خودرو می‌‌توان یکی از موتور‌‌های 4 سیلندر و 16 سوپاپ را به طور انتخابی نصب کرد. این موتور‌‌ها از نظر میزان ظرفیت موتور با یکدیگر متفاوت می‌‌باشند. خریداران می‌‌توانند یکی از موتور‌‌های 1.32، 1.587 و یا 1.596 لیتری را انتخاب کنند.

قدرت این موتور‌‌ها به ترتیب برابر است با: 89 اسب بخار، 106 اسب بخار (در 6000 دور در دقیقه) و 116 اسب بخار(در 5600 دور در دقیقه). لازم به ذکر است که دو مورد آخر، به سیستم تزریق سوخت نقطه‌‌ای مجهّز هستند. بسته به حجم موتور انتخابی، شتاب 0 تا 100 این اتومبیل در بین 10 تا 14 ثانیه خواهد بود.

مصرف سوخت لیفان 520

ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ. ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺗﺮﻛﻴﺒﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺩﺭ ﺣﺪﻭﺩ 6 ﻟﻴﺘﺮ ﺩﺭ 100 ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺍﺳــﺖ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﻋﺪﺩ مـﻨﺎﺳﺒﻰ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺎﻙ 51 ﻟﻴﺘﺮﻯ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﺟﻮﺍﺏﮔﻮﻯ ﻣﺼﺮﻑ ﺳﻮﺧﺖ ﺁﻥ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ.

جدول مشخصات فنی لیفان 520 و 520i
 مشخصات / مدل لیفان 520 لیفان 520
موتور 4 سیلندر خطی 4 سیلندر خطی
حداکثر قدرت 104.5 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 104.5 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 137 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه 137 نیوتن متر در 3000 دور در دقیقه
حجم موتور 1587 سی سی 1587 سی سی
 تعداد سوپاپ 16 DOHC 16 DOHC
جعبه دنده دستی دستی
تعداد دنده 5 5
شتاب ۰ تا 96.5  13 ثانیه  13 ثانیه
حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت 170 کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص 1155 کیلوگرم 1155 کیلوگرم
فاصله محورها 2540 میلی متر 2540 میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب  195/60R14  195/60R14

در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های لیفان 520 آی

جدول تجهیزت رفاهی لیفان 520
سیستم تهویه مطبوع دستی
سیستم صوتی، تصویری و مالتی مدیا رادیو و پخش CD
سیستم روشنایی جلو چراغ مه شکن جلو
سیستم روشنایی عقب چراغ مه شکن عقب
سنسورهای پیش فعال سنسور دنده عقب
سیستم آینه ها آئینه های جانبی برقی
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی جلو و عقب
سایر موارد رینگ آلومینیومی اسپرت، دربازکن صندوق عقب از داخل

بررسی طراحی ظاهری لیفان 520

ﻟﻴﻔــﺎﻥ520 ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﺍﺯ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﻳﻰ ﺑﺰﺭگ ﻛﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯﺧﺼﻴﺼﻪ ﻫﺎﻯ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﭼﻴﻨﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳﺖ. ﺟﻠﻮ ﭘﻨﺠﺮﻩﺍﻯ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺭﻭﻯ ﺁﻥ ﺁﺭﻣﻰ ﺷﺒﻴﻪ ﺑﻪ ﺁﺭﻡ ﺷــﺒﻜﻪ ﺳـه ﺳﻴﻤﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ! ﺩﻭ ﺧﻂ ﻃﻮﻟﻰ ﺍﺯ ﻟﺒﻪ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﻛﺎﭘﻮﺕ ﺑﻪ ﺩﻭ ﻃﺮﻑ ﺟﻠﻮﭘﻨﺠﺮﻩ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺩﺭ ﻧﻤﺎﻯ ﺟﺎﻧﺒﻰ ﻧﻴﺰ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﺳﺎﺩﻩ ﻳﻚ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺳﺪﺍﻥ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻰﻛﻨﻴﺪ، ﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﻛﻪ ﭘﻴﺪﺍﺳﺖ ﺳــﻮﺍﺭ ﻭ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﺷــﺪﻥ ﺑﺮ ﺁﻥ ﻛﺎﺭ ﺩﺷــﻮﺍﺭﻯ ﻧﺒﻮﺩﻩ ﻭ ﺁﺳﺎﻥ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭﻧﻤﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﺍﻭﺝ ﺿﻌﻒ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻟﻴﻔﺎﻥ ﺭﺍ ﺧﻮﺍﻫﻴﻢ ﺩﻳﺪ. ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﺑﺎ ﺟﺜﻪ ﻛﻮﭼﻚ ﻟﻴﻔــﺎﻥ 520 ﻫﻢﺧﻮﺍﻧﻰ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ، ﺍﻣﺎ ﻧﻤﻰﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺯﻳﺒﺎﻳﻰ ﻣﻪﺷﻜﻦﻫﺎﻯ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﺭﻓﺘﻪ ﺩﺭ ﺳــﭙﺮ ﻋﻘﺐ ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﻰ ﻛﺮﺩ. ﻻﺯﻡ ﺑﻪ ﺫﻛﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﺎﺯﮔﻰ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﺑــﺎ ﭼﺮﺍﻍﻫﺎﻯ ﺟﺪﻳﺪ ﻋﻘﺐ ﺑــﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭ ﻋﺮﺿﻪ ﻣﻰﻛﻨﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﻬﺮﻩﺍﻯ ﺯﻳﺒﺎﺗﺮ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ.

طراحی داخل لیفان 520

داخل لیفان 520

ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺎﺑﻴﻦ ﻧﻴﺰ ﻃﺮﺣﻰ ﺳﺎﺩﻩ ﺍﻣﺎ ﻗﺎﺑﻞ ﻗﺒﻮﻝ ﺭﺍ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻣﻰﻛﻨﻴــﻢ. ﻛﻴﻔﻴﺖ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﺑﺎﻻ ﻧﻴﺴــﺖ ﺍﻣﺎ ﺑﻪ ﻫﺮ ﺣﺎﻝ ﺳــﻮﺍﺭ ﺑﺮﺧﻮﺩﺭﻭﻳﻰ ﭼﻴﻨﻰ ﺷــﺪﻩﺍﻳﺪ. ﺳﻮﺍﺭﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺧﻮﺏ ﻭ ﻧﺮﻡ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﺎ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﻛــﻪ ﺿﻌﻒ ﭼﻴﻨﻰ ﻫﺎ ﺩﺭ ﮔﻴﺮﺑﻜﺲ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻟﻴﻔﺎﻥ 520 ﻫﻢ ﻣﻰﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﻰ ﻣﺸﺎﻫﺪﻩ ﻛــﺮﺩ. ﻫﻤﻴﻦ ﺿﻌﻒ ﻧﻴﺰ ﻣﻮﺟﺐ ﻣﻰﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻋﻤﻞ ﺷﺘﺎﺏ ﮔﻴﺮﻯ ﺁﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﺑﺎﻳﺪ ﺳﺮﻳﻊ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﮕﻴﺮﺩ ﻭ ﻛﻤﻰ ﺗﺎﺧﻴﺮ ﭼﺎﺷﻨﻰ ﻛﺎﺭ ﺷــﻮﺩ.

مزایا و معایب لیفان 520

از جمله نقاط قوت لیفان 520 می‌توان به مصرف سوخت مناسب، فضای کافی برای سرنشینان عقب و بهبود فنی در فیس لیفت اشاره کرد. از سوی دیگر می توان انتقاداتی بر عرضه محدود، بازار خرید و فروش ضعیف و عایق بندی ضعیف کابین اشاره کرد.

ماشینت روشن نمیشه؟ از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188200200 تماس بگیرید!

 وضعیت ایمنی خودروی لیفان 520

بررسی رقبای لیفان 520

در حال حاضر با توجه به رنج قیمتی نمونه‌های دست دوم لیفان 520 می‌توان نمونه‌های کارکرده تیبا صندوقدار را رقیبی برای این خودرو دانست که در نهایت به دلیل کارکرد بالا، نبود خدمات و قطعات به نظر می‌رسد خرید تیبا به دلیل هزینه نگهداری پایین، خدمات و قطعات فراوان و… انتخاب منطقی‌تری باشد.

هم چنین در این رنج قیمتی نیز میتوانید خودروهای کم کارکردی از خانواده پراید نظیر 111، 131 و 132 که سال ساخت بالاتری نسبت به لیفان 520 و تیبا دارند را خریداری نمایید.

ارزش خرید لیفان 520i

لیفان 520i در زمانی وارد بازار ایران شد که محصولی همچون تندر 90 در حال قبضه کردن بازار خودرو ایران بود، بنابراین در چنین شرایطی نمی‌توان برای یک چینی تازه وارد شانس چندانی قائل شد. با توجه به اینکه مونتاژ لیفان 520i سال‌هاست که به دلیل استقبال ضعیف مشتریان متوقف شده است و این خودرو از ایرادات فراوانی نیز برخوردار است باید ارزش خرید پایین را برای آن در نظر بگیریم.

مدل‌های کم کارکرد پراید 131، پراید  132 و پراید 111 از جمله خودروهایی هستند که در این رده قیمتی پیش روی شما قرار دارد. این خودروها از مزیت‌هایی همچون دسترسی ساده به قطعات یدکی و بازار خرید و فروش پرورنق برخوردار‌ند و از لحاظ کیفیت و سطح آپشن هم تقریبا در رده لیفان 520i قرار دارند؛ بنابراین پیشنهاد ما این است که باتوجه به موارد گفته شده قید خرید لیفان 520i را بزنید و به سراغ اعضای خانواده پراید بروید.

شرکت ما بیش از ۱۵ سال است که در حوزه لوازم یدکی لیفان مشغول به کار است . شما مشتریان عزیز میتوانید لوازم یدکی هیوندای اصل را با کیفیت عالی و قیمت مناسب از فروشگاه کرمان موتور یدک خریداری کنید .

 

دکمه بازگشت به بالا