معتقد باش ولی خرافاتی نباش!

معتقد باش ولی خرافاتی نباش!

یکی از ویژگی های اصلی یک فرد که باعث می شود او قد بلندتر و متفاوت از حیوانات دیگر باشد قدرت درک اوست. در سایه این نیروی عظیم است که انسان می تواند امور زندگی خود را کنترل کند و از طریق آن زندگی کند ، اما هنگامی که این نعمت تحت الشعاع توهمات و خیالات به شکل ماوراالطبیعه قرار می گیرد.باور ، و این روش مانع پیشرفت می شود. و عملکرد صحیح عقل و تعقل ، این نیرو در حقیقت تعطیل می شود و نفوذ و عمل را از دست می دهد ، و در عوض خرافات و توهم نقش دارد.

به گزارش سلام آنلاین ، روزنامه “جاوه” افزود: اعتقاد به فال ، فال ، فال ، فال و کلاغ و مواردی از این دست در برخی افراد وجود دارد و این نوع خرافات گاهی باعث روی آوردن افراد می شود. رسیدن به واقعیت و واقعیت دین انجام می شود ، و گاهی تأثیر چنین مادی گرایی و خرافات بی اساس این است که منجر به اعتقاد به بسیاری از مسائل می شود. در نتیجه ، حتی حقایق اعتقادی و اصول دینی برای م toمن هیچ ارزشی ندارند.

خرافات به معنای واقعی کلمه به معنای اعتقادات کاذب و بی اساس است که بی اساس ، منطقی است و به دلیل شیفتگی ایده های خرافی و بی اساس ، دروغ و درست خوانده می شود ، چه شکافی وجود دارد. در هویت افراد و جوامع ایجاد شده است که باید برای حل آنها چاره اندیشی کنند لازم است از شیوع ارزشها و هنجارهای جذاب و اصیل اسلامی استفاده شود و این شکاف ها را پر کنیم تا از تأثیرات سو society جامعه جلوگیری کنیم تا باعث شود هویت نسل بعدی از بین برود.

خرافات تاریخچه ای مشابه عصر بشر دارد ، بنابراین نمی توان آن را مکان ، زمان و جامعه خاصی دانست. زیرا در کنار تفکر و باور صحیح ، باورها و افکار غلط نیز ایجاد و توسعه می یابند. خرافاتی که مردم را خوشحال می کند؛ حتی در دنیای ورزش های رایج ، به ویژه فوتبال ، که مورد توجه همه قرار گرفته و شخصیت های برجسته و چهره های برجسته سیاسی و اجتماعی ، خرافات و خرافات مدل ها و مدل موها را از بسیاری جهات به خود جلب کرده است ، آنها لباس و نحوه آرایش و. ظهور کردند ، اما همه آنها بدون مبنای معتبر به خرافات و خرافات برمی گردند.

تکیه بر حقایق و حقایق و پرهیز از خرافات و بدعت ها یکی از مهمترین مبانی و مبانی در سیره و روش پیامبر و امام است ، اما متأسفانه برخی از معتقدان ساده دل برای گفتن کلمات به خرافات روی می آورند نشان دادن تأثیر اعتقادات مذهبی آنها ، گسترش خرافات که هیچ ارتباطی با دین و مسائل واقعی دین ندارند.

ریشه خرافات ناآگاهی در انجام دلایل واقعی و عوامل وقایع و مشکلات ، و همچنین ترس و اضطراب از ناشناخته ها و ناشناخته ها یا به دلیل فرار از مشکلات و حل آنها است. و برخی از رویاها و خیالات بیهوده به بسیاری از افراد معطوف است مردم. انجام شده. البته باید توجه داشت که رویاهای صادقانه مبتنی بر اسناد معقول از این قاعده مستثنی نیستند. وقتی شخصی در زندگی با مشکلی بد روبرو می شود که نمی تواند آن را حل کند یا توضیح دهد ، یا با مشکلی روبرو می شود که دلیل منطقی نمی یابد ، آنها را خرافی می داند. البته در بیشتر موارد می توان ریشه های خرافات را در سو ab استفاده كنندگانی یافت كه از این طریق درآمدزایی می كنند.

با راهنمایی مبلغ و به نام دین و البته خود دین ، ​​آنها مردم را بازی می دهند و از آن دین بهره مند می شوند. این افراد با چهره هایی مقدس و به نام دین و برخلاف روایات انبیا وارد عرصه می شوند و در واقع اصول دینی را با خرافات و دروغ پیوند می دهند. در قرآن (سوره بقره ، آیه 79) ، حق تعالی می فرماید: بنابراین آنها برای آنچه که نوشته اند بدبخت می شوند و باید آنچه را که می یابند پیدا کنند. پیامبر اسلام (ص) با آنچه دین نیست مبارزه کرد و به او دین می گفتند و همچنین وظیفه یک عالمان بعد از خود را انجام داد.

خرافات پیامدهای منفی زیادی دارد ، از جمله این واقعیت که اعتقاد به خرافات منجر به عدم مسئولیت و شکست می شود. به عبارت دیگر ، مرد مسئولیت اعمال خود را ندارد و آن را شانس می داند. این باعث کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس می شود. او موفقیت را نتیجه شانس می داند و آگاهی از نقاط قوت و ضعف را از بین می برد.

غربی ها که ادعا می کنند حاملان استاندارد تمدن و پیشرفت در جهان هستند ، در خود با تعصبات جهل و جهل روبرو هستند که در واقع مغایر منطق علمی است و حتی آن را زیر سال می برند ، به عنوان مثال ، آلمانی ها در مورد تبریک تولد فکر می کنند. صبح قبل از تولد آنها ، هیچ شانسی در فرانسه نیست ، گربه سیاه در مجارستان بسیار بد است ، اگر پشت میز بنشینید در ژاپن ازدواج نمی کنید و موارد دیگر. داستان …

اما مردم کشور ما به دلیل عصر تمدن و اعتقادات عالی اسلامی توانستند تعادل بین ایمان واقعی و خرافات و خرافات را حفظ کنند که به آن روشنگری ایرانی می گویند.

امید است که زیر سایه واقعیت ها و درک مبتنی بر واقعیت ها ، خرافات بیهوده را رها کرده و از واقعیت دور شویم و زندگی گرانبهای خود را به روشی پوچ و بی فایده سپری نکنیم. هوشیاری ، مراقبت و توجه بالا. خرافات و توهم از دیدگاه اسلام مردود و مطرود است. ما باید به پیشانی شخصی که به آن عمل می کند ضربه بزنیم ، اما باید بتوانیم سر را از بینی جدا کنیم و به قدرت درک خود می افزاییم. و با استفاده از آداب و گفتار افراد بی گناه.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا