فرهنگ و هنر

«مصاحبه تاریخ شفاهی با حسین خطیبی» منتشر شد


“دستور گتابی” با موضوع مصاحبه تاریخی شفاهی با حسین خطیبی که توسط پمنصالی تدوین و مورد بررسی قرار گرفت ، منتشر شد.

به گزارش سلام آنلاین ، در دستورالعمل های انتشارات آرشیو و کتابخانه ملی ایران ، در کتاب 276 صفحه ای آمده است که این کتاب در پنج فصل و سه پسوند تنظیم شده است. در فصل 1 ، خانواده و تحصیلات حسین خطیب مورد بحث قرار گرفته است. در این فصل ، جزئیات شخصی و خانوادگی ، تحصیلات ابتدایی ، متوسطه و دانشگاهی و آشنایی با پاین اعتصامی در کتابخانه دانشگاه شرح داده شده است. فصل دوم کتاب “دابی دائمی” به کتابخانه دانشکده حقوق و فرهنگ لغت موجود می پردازد.
تاریخچه صلیب سرخ و شیرهای سرخ و خورشید در فصل 3 در این بخش ، اطلاعات مربوط به همکاری ایران با نهادهای بین المللی و نحوه تأسیس ، مدیریت و تأمین مالی دفتر صلیب سرخ و هلال احمر مورد بحث قرار گرفته است. مانند شیر و خورشید در 4 جمعیت این کتاب در مورد بیمارستانها و مراکز مرتبط بحث شده است. توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی ، به ویژه بیمارستان های تخصصی ، تأسیس مدارس پرستاری ، کشتی ها و کمک در جنگ اعراب و اسرائیل از موضوعات این فصل است.
با این حال ، در فصل 5 کتاب “برنامه های بلند مدت مصاحبه های تاریخی شفاهی با حسین خطیبی” ، موضوعات سازمان خدمات اجتماعی و مجلس شورای ملی ، فعالیت های سیاسی و حزبی و لوایح ثبت از جمله موضوعات دیگر است. در این فصل به
همچنین در پیوست I ، اطلاعات کتابشناسی کار مصاحبه به دو بخش کتاب و مقاله تنظیم شده است. در پیوست 2 ، تصاویری از سند و در ضمیمه 3 ، تعدادی عکس از دوران کودکی تا آخرین لحظات زندگی مصاحبه کننده منتشر می شود.
کتاب “راهبردهای پایدار مصاحبه های تاریخ شفاهی با حسین خطیب” مصاحبه ای است با دکتر حسین خطیبی با استفاده از روش های تحقیق تاریخ شفاهی. پیمانه صالحی ، نویسنده این کتاب می گوید: “پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، بسیاری از سازمان ها ، نهادها و افراد شروع به جمع آوری و تدوین تاریخ دوره ایران با روش های مختلف تحقیقاتی کردند.” برخی از آنها با استناد به اسناد و کتابها به تاریخ روی آوردند و برخی دیگر به ژانر تاریخ شفاهی توجه کردند و مصاحبه هایی را با شخصیت های معاصر در دستور کار خود قرار دادند. در همین حال ، آرشیو ملی ایران (آرشیو و کتابخانه ملی ایران) با تأسیس دفتر بایگانی شفاهی در سال 1371 این فعالیت را آغاز کرد. در سال های اخیر ، مصاحبه های زیادی با شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و هنری معاصر صورت گرفته است ، از جمله مصاحبه با نویسندگان ، شاعران و اساتید دانشگاه. »

علاقمندان به تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه مجازی سازمان به آدرس http://bookshop.nlai.ir مراجعه کنند

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا