عمومی

مشکل اصلی جامعه امروز فاصله گرفتن از معنویت است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگی عمومی ساوه که با حضور مسئولین شهرستان ساوه در دفتر امام جمعه ساوه برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند تقویت کننده محوری و معنوی است. و فرهنگ مهدوی در جامعه مشکل امروز جامعه عدم توجه به خدا، انحراف از فرهنگ مهدوی و قرآنی است، البته اگر معنویت در جامعه در همه عرصه ها از جمله فرهنگ، ازدواج و تقویت شود. باروری ما موفق خواهیم شد.

وی افزود: اگر سیر زندگی انسان در جهت شرع و ایمان پیش برود موجب توسعه و شکوفایی آن جامعه می شود. تمرکز بر خدا، تقویت ایمان و عمل صالح و پرهیز از رذالت اخلاقی می تواند به یافتن این تکامل منجر شود.

امام جمعه ساوه با تاکید بر اهمیت پرداختن به مسائل رشد جمعیت که یکی از موضوعات ازدواج جوانان است، گفت: باید به مسائل حوزه زندگی انسان ها و رشد نسل ها توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ازدواج زودهنگام بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: موضوع ازدواج به موقع و استفاده به موقع از این ازدواج باید در بین جوانان و خانواده های آنان به یک فرهنگ تبدیل شود.

حجت الاسلام رحیمی تشکیل خانواده را لازمه پیشرفت بشریت دانست و گفت: همسران در این مسیر مکمل یکدیگر هستند و باید با همکاری یکدیگر خود را به سوی پیشرفت سوق دهند.

وی افزود: انتظار داریم که عروسی در کشور برگزار شود اما متاسفانه شاهد برگزاری جشن های مفصل برای طلاق هستیم و علیرغم دغدغه های مقام معظم رهبری گوش شنوایی در این خصوص وجود ندارد و در مدیریت بحران شاهد باشید. طلاق جلسات.”

امام جمعه ساوه خاطرنشان کرد: بنابراین برای فرهنگ‌سازی و تدوین سیاست‌های جاری جمعیتی مبتنی بر افزایش نرخ زاد و ولد باید تلاش کرد تا شرایط اقتصادی مطلوبی ایجاد و شرایط فرهنگی و تغییر ذهنیت زوج‌های جوان در سنین باروری ایجاد شود. سیاست جمعیتی جدید نسبت به باروری برنامه های کاربردی ریختن کرد.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به ماه پرفضیلت شعبان، گفت: ماه مبارک رمضان و شعبان روزی است که با ورود به برنامه های فرهنگی و تربیتی جامعه، وضعیت معنوی حاکم می شود. برای این ماه در نظر گرفته شود.» تا بتوانیم از این فضای معنوی برای رشد و تعالی جامعه استفاده کنیم.

مهدی الیاسی شهردار ساوه گفت: در کنار مسائل اقتصادی و غیره، مسائل مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آن پرداخت. باروری و بی رغبتی زوج ها و خانواده های جوان به این موضوع.نگرش و نگرش زوج های جوان و خانواده ها به تعداد فرزندان و ارزش های کلی در فرهنگ جامعه باعث تشویق این موضوع می شود. باروری نقش مهمی ایفا می کند.

بخشی از ایجاد بهره وری کنونی ما ناشی از فرهنگ گذشته است، بر اساس سیاست های کنترل و کاهش جمعیت و شعار فرزندان کمتر، زندگی بهتر، بنابراین همان نگرش ها و سیاست های اساسی فرم گیر تعداد خانواده های دو فرزند بیشتر است و نه بیشتر.

ساوه گفت: برخی از زنان شغل و درس شغلی را مهمتر از ازدواج می دانند که اگر نقش مادری در بحث مهمتر از مسائل اقتصادی باشد باید منبع درآمد خود را داشته باشد. از عدم تمایل به ازدواج و بچه دار شدن بیاورید فرهنگ سازی با پشتوانه علمی نهاد مقدسات ازدواج و باروری است.

حسین محمودی فر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ساوه گفت: شناخت و اجرای سیاست جمعیتی مشارکت علمی همه نهاده ها ضروری است.

وی افزود: امیدواریم با نقش آفرینی و مشارکت بیشتر مردم و مسئولان، دغدغه های نظام و کشور از نظر جمعیتی برطرف شود و شاهد حضور جمعیتی بانشاط، فعال و پویا بر اساس سیاست اعلام کرد. توسط مقام معظم رهبری.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه گفت: افزایش آموزش های پیش از ازدواج و ارتقای سطح سواد اجتماعی عمومی خانواده و ازدواج، مدیریت و پیشگیری از مداخلات خانواده و ارتقای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی از اقدامات مهم و موثر در کاهش آمار طلاق و افزایش تشکیل خانواده

دکمه بازگشت به بالا