بین الملل

مشاهده کوسه در فاصله ۲۰ سانتی‌متری با «تراموای زیردریایی»

سجاد خاکی در حاشیه نمایشگاه عصر امید دانشگاه آزاد اسلامی در مصلای تهران که با فن آور و مفهوم مترو در این مراسم حضور داشت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: این ایده هنوز به یک ایده تبدیل نشده است. برای تبدیل آن به محصول به 15 میلیارد سرمایه به خصوص در جزایر مرجانی نیاز داریم.

وی افزود: در دبی رستورانی در کنار صخره مرجانی مصنوعی ساخته شده که ورودی پرهزینه ای دارد و کسانی که از رستوران آکواریوم بازدید می کنند باید هزینه زیادی را صرف کنند و هزینه اکسیژن رسانی به آب را بپردازند. “

طراح و سازنده «مترو» حاضر در رویداد عصر امید با حمایت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با بیان اینکه سه آکواریوم بزرگ در ایران داریم (انزلی، اصفهان و کیش) دریا نیست و کسانی که آکواریوم می سازند باید هزینه اکسیژن رسانی به آب آکواریوم را بپردازند، کمپرسور باید روشن شود و باید سرد و گرم ماهی را تغذیه کند. ; زیرا در آن شرایط اختلاف دما بسیار زیاد است.

خاکی بیان کرد: در پروژه مترو به فضا نیاز داریم و می توانیم آن را به رستوران تبدیل کنیم و هر کابین را به رستورانی تبدیل کنیم که مردم بتوانند آن را کشف کنند.

وی ادامه داد: اگر این طرح را در کیش اجرا کنیم قطعا تعداد مسافران در کیش افزایش می یابد، خطوط هوایی، هتل ها، تاکسی ها، مراکز خرید تقویت می شود و برای صنعت درآمدزایی می کند.

قطار قابلیت عکسبرداری را دارد

به گفته محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، وقتی سوار «مترو» می‌شوید، به زیر دریا سفر می‌کنید و حتی می‌توانید از داخل قطار عکس بگیرید و حتی می‌توانید موجودات دریایی را جذب کنید. با توزیع غذا بین شما.

طراح و سازنده «مترو» که با حمایت مرکز رشد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در رویداد عصر امید شرکت می کند، توضیح داد: البته سالمندان یا معلولان جسمی قادر به انجام این کار نیستند. اما به نظر ما، افراد ویلچر در گاری تماشای کوسه 20 سانتی متر پشت شیشه راحت هستند.


بیشتر بخوانید:

تولید جوراب و کفش طبی برای پیشگیری از زخم پای دیابتی

افزایش ماندگاری گوجه فرنگی بدون یخچال

ایجاد یک بستر اصلی امن و قابل انعطاف برای تجزیه و تحلیل داده های علمی


خاکی افزود: دیوارهای «مترو» از پلی کربنات ساخته شده و شفاف است و در برابر ضربه مقاوم است.

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام در پاسخ به این سوال که آیا دیوارهای «مترو» در برابر حوادث ایمن است؟ وی گفت: اگر این محصول تبدیل به محصول شود، در برابر هر خطری ایمن است و شکستن شیشه غیرممکن است و در صورت وقوع، برنامه ریزی های لازم برای آن داریم و مردم در اسرع وقت خارج می شوند. این بدون کمک کسی امکان پذیر است و همه چیز به صورت مکانیکی انجام می شود.”

طراحان و سازندگان «مترو» شرکت کننده در رویداد «عصر امید» با حمایت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، بازدید از «مترو» را برای بازدیدکنندگان ارزان و بدون هزینه دانستند. محدودیت برای گروه های سنی مختلف

وی در پاسخ به این سوال که اتفاقات مرحله دوم دانشگاه آزاد اسلامی “دوران امید” را در جذب سرمایه گذار چگونه ارزیابی می کنید؟ وی به خبرنگار آنا می گوید: اگر مسئولان به شدت تلاش کنند و روی طراحی سرمایه گذاری کنند، نوآوران می توانند بدون دغدغه اقتصادی بر نوآوری تمرکز کنند.

یکی از محققین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام توضیح می دهد: من در پروژه های دیگر مشکلات زیادی می بینم و نوآوری های زیادی که دولت برای بررسی و حتی در مقطعی به دست می آورد.

طراحان و سازندگان «مترو» حاضر در رویداد امید عصر با حمایت مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام توضیح دادند: بخش خصوصی و دولت باید برای حمایت از شما تلاش بیشتری کنند. کارهای بزرگی انجام دادند، از جمله در دفاع مقدس و حل بحران، چون هیچ کدام از فرزندان وزرا و وکلا و مردم عادی نبودند.

خاکی تصریح کرد: مردم از یک کشور و قومیت هستند و مسئولان باید به جوانان اجازه تغییر صنعت را بدهند. متاسفانه برخی از مسئولان به جوانان اعتماد ندارند. در برخی از وزارتخانه ها اشاره کردم که می توانم به شما کمک کنم تا علمای مربوط به وزارتخانه ایجاد کنید و هیچکس از من نمی پرسد که چگونه می خواهید این مشکل را حل کنید و کمک لازم را ندارند.

به گزارش آنا، دومین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» با هدف معرفی و نمایش ابزارها، محصولات، دستاوردها و فعالیت های دانشگاه در حوزه فناوری و نوآوری به منظور فراهم کردن بستری برای ایجاد یک استارتاپ برگزار می شود. . – ارتقاء و کسب و کار مبتنی بر دانش و فرصت های شغلی برای دانش آموزان. در چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه با شعار هزار تیم تحقیقاتی و زیرساخت، هزار ایده و استارت آپ و هزار شرکت فناوری و نوآوری برنامه ریزی شده است.

دومین رویداد ملی (عصر امید) از هشتم تا یازدهم خرداد 1401 به مدت 4 روز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران و در قالب 40 فعالیت سال دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در زمینه های مختلف آموزشی، منابع انسانی، فرهنگی و اقتصادی. علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و … ارائه می شود.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا