عمومی

مسئله اصلی برای رسیدن به توافق، تأمین منافع ملت ایران است

به گزارش رسانه های محلی

حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی امروز (شنبه 28 بهمن) در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، با بیان اینکه هیئت ایرانی به طور جدی برای مذاکره در وین اصرار دارد، در جریان مذاکرات و پیشنهادات، مذاکرات پیشنهادی را مورد بررسی قرار داد. سایر احزاب بر اساس میزان انطباق با منافع مردم ایران.

هیأت ایرانی بارها اعلام کرده است که از طرح‌هایی که حقوق مردم ایران را تضمین و حمایت می‌کند، استقبال می‌کند و افزود: «فشار یا خواسته‌های سیاسی برای ادامه فشار بر مردم ایران مطرح می‌شود و چشم‌انداز دستیابی به توافق را تضعیف می‌کند. “

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: هرگونه توافق در وین باید شامل لغو تحریم ها، ارائه تضمین های مناسب و بسته شدن مسائل و مطالبات سیاسی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه سابقه تعامل جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارش های متعدد آژانس مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای کشورمان تاکیدی بر ادعای برخی کشورها است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) می گوید از این نظر باید مراقب قیام های دشمن بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نقش فعال ایران در مبارزه با تروریسم در کنار عراق و سوریه گفت: اگر مقابله مؤثر با تروریسم با ایران نبود، به ویژه شهید سلیمانی، داعش تأسیس می شد. در اروپا. امروز. “

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت و گوی تلفنی گفت: «پیشرفت های خوبی در مذاکرات وین حاصل شده است و ما امیدواریم که گفت وگوها در اسرع وقت تکمیل شود».

رؤسای جمهور ایران و فرانسه همچنین آخرین تحولات بیماری عروق بیماری کرونا قلب و تحولات منطقه را بررسی کردند.

دکمه بازگشت به بالا