مزایای لیست هوشمند حق بیمه برای کارفرمایان

مزایای لیست هوشمند حق بیمه برای کارفرمایان

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از اجرای سراسری فهرست بهای بیمه هوشمند و امکان ارسال لیست هوشمند خبر داد.

به گزارش سلام آنلاین. محمد محمدی با اعلام اجرای سراسری لیست حق بیمه هوشمند و امکان ارسال لیست هوشمند و پرداخت حق بیمه در هر ساعت از شبانه روز در سامانه غیر مشارکتی تامین اجتماعی، اجرای این طرح را جلوگیری از ایجاد و جمع آوری دانست. وی از کلیه کارفرمایان این کارگاه بر اساس قانون تامین اجتماعی خواست از تاخیر، تهیه و ارسال ثبت نام و پرداخت حق بیمه تا آخرین روز خودداری کنند. ماه با توجه به افزایش حجم تراکنش های بانکی در روز پایانی ماه و ارسال لیست و پرداخت روان تر بیمه.

محمدی افزود: پس از اجرای آزمایشی لیست هوشمند طرح های بیمه حق بیمه در برخی استان ها از خرداد 1403، تمامی کارفرمایان سمینار مشمول قانون تامین اجتماعی موظف به تهیه و ارائه لیست ماهانه حق بیمه شدند.بیمه اجتماعی. سازمان حراست باید برای تهیه فرم لیست هوشمند لیست حق بیمه کارکنان را در کارگاه ارسال و برای این سازمان ارسال کند و حق بیمه را نیز در همان فرم پرداخت کند.

وی همچنین گفت: هوشمندسازی لیست حق بیمه مزایای زیادی برای کارفرمایان دارد که از آن جمله می توان به تاثیر آن در کاهش اختلاف سازمان های تامین اجتماعی و کارفرمایان در میزان حق بیمه و جرایم مرتبط اشاره کرد. پیش از این در فرآیند پردازش آنلاین لیست ارسالی حق بیمه کارفرما، محاسبه و مدیریت فرآیند بر اساس لیست دریافتی پس از ارسال لیست و در صورت عدم حضور کارفرما انجام می شد که در برخی موارد پیشرو برای تشکیل بدهی یا جریمه برای کارفرمایان. اما امروزه مدیریت آنلاین شامل 33 چک مختلف بیمه است که قبلا در شعبه و در غیاب کارفرما به صورت دستی انجام می شد. به صورت آنلاین و بلادرنگ انجام می شود و در صورت وجود هرگونه مشکل و یا ناهماهنگی در لیست خطاهای احتمالی به صورت همزمان به کارفرما اطلاع داده می شود تا اصلاحات لازم انجام شود.

محمدی همچنین گفت: از طریق استفاده از این سرویس، کارفرمایان می توانند در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس es .tamin، فهرستی از کارکنان شاغل در کارگاه را ارسال و حق بیمه خود را پرداخت کنند ir این ترتیب با جلوگیری از تجمیع اعتبارات و بدهی های کاذب و جریمه ها باعث کاهش اختلاف بین سازمان ها و کارفرمایان می شود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: پذیرش و تایید نهایی لیست هوشمند، پرداخت حق بیمه در مدت زمانی در سامانه خدمات غیر مشمول و در صورت عدم پرداخت حق بیمه تعیین شده پس از تکمیل است در لیست، کارفرما باید این روش را در هنگام مراجعه مجدد به نام لیست تکرار کند.

وی از کارفرمایان خواست در اسرع وقت تغییرات احتمالی در ماهیت کارگاه و لیست ارسالی از قبیل اضافه شدن بیمه گذاران جدید، خروج کارگران از کارگاه و موارد مشابه را در سامانه غیاب ثبت کنند. پس از تکمیل و ارسال لیست حق بیمه در شعبه و عدم حضور کارفرما، در لیست دریافتی اعمال می شود و در مواردی مستلزم بدهی یا جریمه می باشد، باید در زمان ثبت نام به صورت آنلاین اعمال شود. فهرست و قبل از تکمیل و بازخورد آن، باید به کارفرما برای اصلاح هرگونه مشکل و ناتوانی احتمالی بدهد. بدیهی است با اجرای هوشمندسازی حق بیمه، کلیه فرآیندهای حق بیمه کارفرما به صورت هوشمند مرکزی انجام می شود و در عین حال لیست تکمیل می شود و کارفرما امکان اصلاح هر گونه کاستی را دارد قبل از ارسال لیست و پرداخت هزینه بیمه.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: پرداخت اینترنتی حق بیمه و جلوگیری از خدشه دار شدن حقوق بیمه گذار به دلیل اشتباه کاربر نسبت به ثبت نام اینترنتی و اطلاع رسانی آنلاین نتیجه به کارفرما می باشد پردازش و کاهش تجمع در شرکت های وابسته و محافظت از مشتریان در برابر تاخیر، بخشی از دستاورد پیاده سازی لیست هوشمند، حق بیمه است. در عین حال، جلوگیری از تشکیل بدهی های کاذب، جلوگیری از انباشت بدهی و جریمه های پرداختی، مدیریت عناوین شغلی و دستمزدهای اندک، کنترل نرخ رشد دستمزد و مزایای قابل کسر، حق بیمه و جلوگیری از خطا و اعتراض کارفرمایان. سایر مزایای عملیاتی لیست حق بیمه هوشمند.

محمدی اعلام کرد: فرآیند ارائه حق بیمه در سراسر کشور از طریق es.tamin.ir امکان پذیر است و امکان ارائه لیست به صورت شبانه روزی فراهم است و کارفرمایان می توانند قبض و پرداخت را ارسال کنند. وی گفت: از کلیه کارفرمایان سمینار طبق قانون تامین اجتماعی تقاضا داریم با توجه به افزایش حجم عملیات بانکی در این بخش، لیست خود را تا پایان همان روز ارائه کنند. آخرین روز ماه و برای ارسال هموارتر لیست و پرداخت حق بیمه در این ایام و در نظر گرفتن امکان ارسال لیست در هر ساعت از شبانه روز در سامانه خدمات غیر مشارکتی سازمان تامین اجتماعی. از به تاخیر انداختن تهیه و ارسال لیست و پرداخت حق بیمه به روز پایانی ماه جدا خودداری کنید.

وی همچنین اعلام کرد مرکز نظارت و تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با شماره تماس 1420 به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته آماده پاسخگویی به مخاطبان سازمان از جمله کارفرمایان است.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمدی همچنین افزود: در صورت بروز مشکل در سامانه خدمات، کارفرما می تواند برای پرداخت حق بیمه به شعبه سازمان تامین اجتماعی نیز مراجعه کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا