عمومی

مردی که زیاد می‌توانست – سلام آنلاین

خیلی ها به علی پروین ، مربی و مربی پرسپولیس توصیه کرده اند که همزمان بازی مهاجم را از نگاه خریدار تماشا کند. اما پروین پس از پیروزی 3-0 مقابل پرسپولیس به خبرنگاران گفت: “من چیز خاصی درباره او ندیدم.”

به گزارش سلام آنلاین شهروندان وی نوشت: “هیچ کس تاکنون نوجوانی و جوانی علیدا را ندیده است.” او از ابتدا وقتی در فوتبال ایران ظاهر شد ، مردی خردمند ، موهای ضخیم و سبیل بود. و اولین سؤالی که از او پرسیده شد این بود که “شما از کجا فاصله دارید؟” مردی که بعداً در 17 سالگی کریم انصاری فر را کشف کرد و او را به سایپا برد ، در 17 سالگی خود را پیدا نکرد و سالها را برای یافتن راه خود به باشگاههای بزرگ گذراند. شاید اگر پذیرش وی در امتحانات ورودی باعث مهاجرت وی به تهران نشد ، اعتبار فوتبال وی همچنان برابر استقلال و پیروزی آبه در جام فالاک خواهد بود. اما توجه ویژه عموی وی به درس و مدرسه باعث شد تا او راه را برای دانشگاه صنعتی شریف باز کند. . اما سالها طول کشید تا ملی پوشان بیشتری با وی دیدار کنند و تیم ملی و پرسپولیس در را برای او باز کنند.

عجیب است که شخصی 149 بازی ملی و 109 گل در برابر تیم های ملی مختلف داشته باشد ، اما نگه داشتن آن را از همه تا 24 سالگی حفظ کند. دایی من اولین بازی خود را در سن 23 سال ، 4 ماه و 2 روز انجام داد. ماهها پیش ، وقتی او در مقابل پرسپولیس با بانک بانک تجارت روبرو شد ، بسیاری از افراد به پرسپولیس و سرمربی همزمان علی پروین دستور داده بودند که بازی مهاجم را از طریق چشمان خریدار ببینند. اما پروین پس از پیروزی 3-0 برابر پرسپولیس به خبرنگاران گفت: “من چیز خاصی در مورد او ندیدم” ، با این حال دایی سرانجام در اولین مسابقه خود را در آلفاوین قرار داد. او برای تیم ملی بازی کرد ، به عنوان CFF و ستاره این مسابقات انتخاب شد. یعنی در حالی که پروین در جمع شش تیم پنجم شد و هیچ کس چیز خاصی از این گروه ندید!

در مرحله مقدماتی جام جهانی 1994 در دوحه قطر ، ایران در 5 بازی مقابل دروازه بان های تهران 11 گل و 5 پاس گل داشت ، اما آدیدای که اولین بازی جدی خود را پشت سر می گذارد ، 4 گل به ثمر رساند. از هشت هدف ملی. آقای طلا کاندید می شود. بعد از این مسابقه بود که دائی برای ایجاد ترسناک ترین مهاجم تاریخ تیم به پرسپولیس پیوست ، به همراه فرشاد پیوس در سال اول حضور خود با سفیدها. پیوس در آخرین سال فوتبال خود است و دایی اش در سال اول هوش خود در فوتبال ایران قرار دارد. این زوج در 73 بازی در مجموع 34 گل به ثمر رسانده اند که به ترتیب در رده های اول و دوم لیگ قرار دارند. البته فرشاد ، آقای گول مقام اول را بدست آورد تا علیوی بتواند منتظر بماند تا اولین و تنها گسیسی در رده باشگاهی تا سال 2004 و سوم لیگ حرفه ای باقی بماند. همچنین جالب است بدانید که عموی من در رده ملی بیشتر به جیلیان شباهت دارد تا در رده باشگاهی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا