بین الملل

مرحوم شیخ‌الاسلام در حل فتنه داخلی لبنان نقش داشت/ تواضع مثال‌زدنی سرباز عرصه دیپلماسی

در گفتگو با آنا ، دبیرکل اتحادیه علمای مبارزه:

به گزارش خبرگزاری بین المللی آنا ، یک سال از مرگ حسین سیک الاسلام ، دیپلمات پیشکسوت جبهه مقاومت و معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اسلامی می گذرد. اما نوری که او با کوشش و خردمندی در روزهای تاریک فرهنگی منطقه برای روشن کردن مسیر دوستداران عدالت و ظلم منعکس کرد ، همچنان بی بدیل می درخشد.

شیخ الاسلام پس از یک عمر مبارزه و خدمت به اسلام ایرانی و قربانیان در تاریخ 6 مارس 2017 در بیمارستان مسیح دانشوری به دلیل بیماری قلبی درگذشت.

شیخ ماهر حمود ، دبیرکل اتحادیه علمای مبارزه ، در مصاحبه با خبرنگاران از غرب آسیا و محور مقاومت بین المللی خبرگزاری آنا صحبت کرد. رابطه ما بسیار خوب است. در اواخر دهه 1980 ، هنگام خدمت در وزارت امور خارجه ، برای حل اختلافات داخلی لبنان برای حل اختلافات داخلی لبنان به بیروت آمد. در آن زمان ، ایران موضع خود را مجدداً ابراز داشت كه از حقوق خود در برابر عمل ناشایست دفاع كرده و گرایشات مذهبی را نادیده می گیرد.

حسین شیخ الاسلام - حمود ماهر

مرده حسین شیخ الاسلام و ماهر حمود

وی افزود: “نتیجه این دیدار این است که این روابط فرهنگی و اجتماعی عمیق بین ایران و لبنان را نشان می دهد ، شکاف بیشتر شده و اصلاحات اساسی در زمینه رفتارهای فرقه ای اهل سنت انجام شده است.” “

وی گفت: “در سفر شیخ الاسلام به لبنان ، جلسات متعددی بین وی و رهبران جریان های سیاسی برگزار شد و بسیاری از مسائل و درگیری ها با تلاش سخت حل و فصل شد.” و راه حل مردگان.

ماهر حمود گفت: “من بارزترین ویژگی درگذشت شیخ الاسلام را پیدا کردم.”

ماهر گفت: “او زحمت کش بود و بارها وقتی به دفتر او در وزارت امور خارجه می رفتم موارد زیادی را می دیدم.” با وجود بسیاری از مشکلات و مسائل ، او همیشه با ما برخورد آشکار داشته و همیشه بر روی کلمه حقیقت در مورد کار خود تمرکز کرده و از حقیقت در همه جا دفاع کرده است.

ماهر حمود

ماهر حمود گفت: خدا او را بیامرزد ، او نمونه خوبی برای محور مبارزه و سربازی شجاع برای اسلام است. به درستی می توان از او به عنوان “سربازی در دیپلماسی” یاد کرد. خطر ، تهدید و حتی موقعیتهای فریبنده هرگز باعث نشد که دولت اسلامی فعالیتهای برنامه ریزی شده خود را کنار بگذارد. او به اندازه کافی فروتن بود که در ویلیات-فاجی ذوب شود ، خدا و امام را دوست بدارد ، و تغییر شرایط و پیشرفت از پایبندی وی به فعالیتهای سیاسی و فرهنگی بین کشورها و ملتهای منطقه کم نمی کند. بین آنها.

حمود اظهار داشت که حسین شیخ الاسلام همیشه آماده انجام مأموریت خود بود ، مهم نیست که چه مسئولیت های جدی به او داده می شود یا چه مسئولیت ها و استراتژی های مهم به او داده می شود. شکی و عدم تحمل او نبود. با توجه به مسئله فلسطین ، وی با پشتکار ، صبورانه و با دقت کار کرده و وحدت ملی کشور میزبان در راس اقدامات وی است.

انتهای پیام / 4033 /

دکمه بازگشت به بالا