عمومی

مدیریت پایانه‌های مرزی به وزارت راه محول شد

به گزارش شبکه رسانه های خبری.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، روحانی روز یکشنبه در یکصد و هفتادمین جلسه دفتر هماهنگی اقتصادی دولت پس از ارائه گزارش آژانس های مربوطه در مورد وضعیت مبادلات اقتصادی و تجاری با کشورهای همسایه ، از اهمیت استراتژیک روابط با کشورهای همسایه. وی گفت: در اسرع وقت از طریق ایجاد کارگروه ها و کمیته ها با آژانس های درگیر در زمینه روابط تجاری با کشورهای همسایه باید به صورت یکپارچه و یکپارچه برای حل مشکلات داخلی اقدام کنند. بنابراین ، در این بخش ، سطح تجارت به سطح مطلوب افزایش می یابد.

وی تأكید كرد كه دستگاههای مسئول وظیفه دارند رفع موانع اداری در روابط تجاری و اقتصادی با كشورهای همسایه را در اولویت قرار دهند و هرگونه مغایرت در رویه های اداری را برطرف كنند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در مواجهه با شدیدترین تحریم ها علیه این کشور ، تلاش می شود ظرفیت صادرات غیرنفتی بهبود یابد ، افزود: تعرفه ها باید بر ارزش صادرات آن ارزیابی شود. شرکت های پتروشیمی بر اساس مقدار صادرات پایه اعلام شده هفتگی توسط این شرکت است. صنعت ملی پتروشیمی اعلام شده است.

وی گفت: “از این نظر برای ایجاد مدیریت واحد به منظور ادغام امور ایستگاه های مرزی کشور ، مدیریت این ایستگاه ها مانند ایستگاه های هوایی و دریایی به وزارت راه و شهرسازی واگذار شده است.”

روحانی با تأکید بر لزوم تأمین نیازهای فنی و اداری و نواقص موجود در این بخش ، افزود که وزارت اقتصاد موظف است تسریع در نیاز و تهیه تجهیزات گمرکی در گمرکات مرزی را برای کمک به ترخیص سریع کالا انجام دهد.

دکمه بازگشت به بالا