عمومی

مداحی‌های فاخر کرمانشاه در مدح امام حسین(ع) نیازمند ثبت ملی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علیرضا شهرستانی شامگاه چهارشنبه در دومین نشست کارگروه کمیته امور مذهبی نوزدهمین همایش بین المللی. پیرغلامان و خادم حسینی که با حضور شیعه، سنی، اهل حق، عالم و رئیس انجمن کلیمیان کرمانشاه در دفتر نمایندگی ولی فقیه در کرمانشاه برگزار شد، گفت: مردان و زنان کرمانشاهی از هر دینی و با هر دینی و مذهبی هر زبان و قومی با اهل بیت (ع) همراه است.

وی با توجه به ساده سازی های فراوان بین شیعه و سنی در کرمانشاه افزود: امامزاده عبیدالله در شارک هجیج پاوه نه تنها مورد احترام شیعیان است، بلکه همیشه زیارتگاه اهل سنت بوده است.

رئیس کمیته دینی و مذهبی نوزدهمین اجلاس سران پیرغلامان حسینی(ع) استان کرمانشاه در بیان عشق و ارادت اهل سنت کرمانشاه به اهل بیت(ع) گفت: عزاداری دیرینه شیرین. شمامه نوبرمزنده یاد حشمت الله لرنژاد همانطور که یکی از هنرمندان اهل سنت منطقه بیش از چهار دهه است که بر جان مردم ما نشسته است، عشق و محبت امام حسین (ع)آ) این عشق الهی است و نقش آن در قلوب اهل سنت ما مثال زدنی است.

شهرستانی به دغدغه اهالی فرهنگ به ویژه فرهنگ عاشورایی در راستای احیاء، حفظ و معرفی آثار بزرگ اشاره می کند و بزرگ گفت: اثر پایدار «شیرین» شمامه نوبرمبخشی از هویت زبانی، فرهنگی و تاریخی استان است و انتظار داریم این اثر معنوی عاشورایی توسط مدیرکل جدید و جوانان میراث فرهنگی در اداره ثبت و احیای میراث معنوی و طبیعی ثبت ملی شود. .

دکمه بازگشت به بالا