علمی و پزشکی

محصولات نوپدید دخانی راه جذبی گمراه کننده برای قشر جوان

ویرایش / آموزش و اطلاع رسانی برای حل تنهایی با محصولات جدید سیگار کشیدن / محصولات جدید سیگار کشیدن

به گفته شفاف ، سازمان های بهداشتی در سالهای اخیر هشدارهای متعددی درباره استفاده از محصولات دخانی مانند سیگار و دخانیات صادر کرده اند. طبق مطالعات متعددی در زمینه تنباکو ، نشان داده شده است که استفاده از این محصولات عامل بسیاری از بیماریهای خطرناک و مزمن به ویژه سرطان است.

بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقه ای به استفاده از محصولات سنتی و قدیمی دخانیات ندارند. برای این منظور ، برخی از شرکت ها گروه سنی را به سمت استفاده از محصولات جدید با ظاهری جذاب سوق می دهند و از طریق تبلیغات نادرست و گمراه کننده ، طعم های مختلفی را ارائه می دهند.

علاوه بر آسیب های ناشی از خود ماده ، استفاده از این محصولات دروازه ای برای استفاده از سایر مواد غیرمجاز است. با حضور برخی از افراد مشهور و تبلیغ آن در دنیای آنلاین و همچنین تبلیغات نادرست ، تعداد زیادی از جوانان به ویژه جوانان در معرض استفاده از این محصولات قرار دارند. البته این تبلیغات نادرست و گمراه کننده احتمال خود فریب و انکار را در بین این افراد بیشتر می کند.

محصولات جدید دخانی راهی برای گمراه کردن جوانان است

محصولات سیگاری از ترفندهایی استفاده می کنند و محصولات جدید دخانیاتی مانند سیگار و آدامس را معرفی می کنند و نیکوتین هر روز برای گمراه کردن جوانان و افزایش میل آنها به استفاده از محصولات دخانیات استفاده می شود.

از آنجا که بیشتر مردم از عواقب جدی این محصولات آگاه هستند ، هنوز هم از انواع تنباکو استفاده می کنند و این شرکت هر روز مخاطبان و مصرف کنندگان جدیدی را به سمت خود جذب می کند.

افزایش تنوع در محصولات نوظهور دخانیات

طاهر علیزاده در مصاحبه با خبرنگاران روانشناس و مشاور است منطقه بالینی وی گفت: دلایل افزایش تعداد کاربران و جذب گروه توسط این شرکت ضمن آگاهی از پیامدهای جدی کار ، وی گفت. . افزایش تنوع در محصولات دخانیات و عبارات ظهور مانند “من نمی توانم به خودم کمک کنم” در جذب و پایداری بسیاری از افراد به ویژه جوانان بسیار مؤثر است.

وی افزود: استفاده از سازوکارهای دفاعی مانند انکار عقل و تحقیر در بین این افراد رایج بود. از جمله عوامل مؤثر در این مورد موارد زیر است:

پایان دادن به زمان بیکاری با دوره های تبلیغ سیگار کشیدن.

– تنباکو به عنوان روشی برای رفع اضطراب و استرس استفاده می شود.

– عدم اعتماد به نفس و استفاده از دخانیات برای شناسایی و تقویت جایگاه در بین دوستان.

محصولات جدید دخانی راهی برای گمراه کردن جوانان است

“مراقبت از مناطق خاص می تواند به افراد در جلوگیری و قطع سیگار ، به ویژه در حال ظهور کمک کند:

با وجود ظاهر جذاب و طعم دلپذیر به دلیل واکنش های شیمیایی ، این محصولات ممکن است مضر تر از محصولات سنتی و آنتیک باشند و خطر ابتلا به سرطان های مختلف را افزایش می دهد.

– برای محافظت ، توجه بیشتر به درک و خواست خود و استفاده از فریب و خودپسندی ، افزایش مسئولیت و اراده ما.

– به سؤالات خودمان پاسخ دهید که چگونه سیگار کشیدن در کنترل روحیه و احساسات ما نقش دارد ، و سپس گزینه های مناسبی برای آن در نظر بگیرید.

طاهر علیزاده اظهار داشت: استفاده از محصولات جدید تنباکو مانند تنباکوهای طعم دار و جذاب می تواند اعتماد به نفس کاذب را در بین مردم افزایش دهد ، نیاز به برقراری ارتباط و رفع اعتماد به نفس و اعتماد به نفس را برطرف می کند. با ارتقاء آگاهی ، جلوگیری از فریب خود و جلوگیری از تبلیغات دروغین محصولات تنباکو ، می توان از فعالیتها و سازوکارهای سالم استفاده کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم با افزایش آگاهی جمعی و داخلی ، تأثیر این محصولات در هفته مراقبت های بهداشتی در مقابل ترفندهای صنعت دخانیات را کاهش دهیم.

محصولات جدید دخانی راهی برای گمراه کردن جوانان است

همانطور که در بالا ذکر شد شناختن روشهای جذب محصولات دخانی برای افزایش مصرف این مواد خصوصاً در بین جوانان بسیار مهم است. بنابراین ، آموزش جوانان یک گام مهم و یک اقدام پیشگیرانه برای محافظت از آنها در دام و آسیب پذیر بودن است.


بیشتر بخوانید:

شرایط تغذیه ای در پایان ماه مبارک رمضان و کرونا گسترده است

با علائم کمبود ویتامین D در بدن آشنا شوید

مهارت های اجتماعی کودکان را با دوست داشتن تقویت کنید


پایان پیام /

دکمه بازگشت به بالا