تازه های کسب و کارعمومی

محصولات متنوع پایه‌های چراغ روشنایی

پایه دکوراتیو چیست؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است، نگاهی به فرایند تکامل پایه های روشنایی داشته باشیم و از نظر جنس و کیفیت، آن ها را بررسی کنیم.

تیرهای چوبی

از زمان پیدایش پایه های روشنایی تا به امروز شاهد تحول و پیشرفت بسیاری در این محصولات بوده ایم. شاید تیرهای چراغ چوبی اولین پایه های روشنایی بخش در معابر بودند. اما رفته رفته معایب این تیرها برای همگان آشکار شدف معایبی مثل آسیب های زیست محیطی و مشکلاتی چون خوردگی و فرسایش زودهنگام در اثر عوامل طبیعی، همه این موارد سبب شد که به دنبال محصولاتی با جنس و کیفیت بالاتر باشیم. در این مسیر تیر برق بتنی توانست جایگاه خوبی پیدا کند.

تیرهای بتنی

این تیر برق به دو نوع و تیر برق بتنی دایره ای تولید شد که از نظر عمر مفید و کارایی و همچنین پایین بودن آسیب های زیست محیطی به سرعت جایگزین تیرهای چوبی شده و تا به امروز در حال استفاده می باشد. اما تیرهای بتنی علارقم مزایای بسیاری که دارند در برخی موارد نتوانستند نیاز ما را برطرف کنند. این نیاز در اثر پیشرفت تکنولوژی و همچنین افزایش رفاه اجتماعی مردم و به دنبال آن افزایش گردشگری که یکی از لازمه های آن زیباسازی شهری است، ایجاد شده است. در ادامه به معرفی پایه های دکوراتیو به عنوان یکی از جدیدترین و پرکاربردترین پایه های روشنایی می پردازیم با ما همراه باشید.

معرفی پایه های دکوراتیو

شهرها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر داعما در حال زیباسازی هستند. و تیرهای برق بتنی نمای زیبایی به شهرهای توریستی نمی دهند، از طرفی پایه های فلزی با روکش گالوانیزه گرم تولید شده در مازیار صنعت دارای عمر مفید بسیار مطلوبی به نسبت سایر رقبای خود می باشد. ازینرو تمایل به پایه چراغ باغی دست دوم  افزایش یافته است. این پایه ها از لوله های فولادی و کتیبه های آومینیومی با طرح های مختلف تولید شده است که در امر زیباسازی شهری بسیار کارآمد می باشد. این محصولات در طرح های مختلف به منظور استفاده در اماکن مختلف طراحی می شوند. ازجمله موارد پرکاربرد این محصولات، در خیابان ها و معابر، پارک ها، ویلاها می باشد. که در ادامه به برخی از کاربردهای آن اشاره می کنیم. با ما همراه باشید

پارامترهای مهم در تولید پایه چراغ دکوراتیو

کاربرد و قیمت پایه چراغ دکوراتیو

جاده ها، خیابان ها و معابر اصلی و فرعی هر شهر، نقش مهمی در رشد و تکامل شهر و جامعه شهری دارند. برای درک بیشتر می توان به اهمیت وجود رگ های بدن برای ادامه حیات هر موجود اشاره کرد. می دانیم که امروزه ساعات فعالیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی روزانه در هر شهر بسیار بیشتر از گذشته است، این امر اهمیت و ضرورت وجود روشنایی کافی در سطح شهر را برجسته می کند. نور و روشنایی امروزه بخش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هر جامعه ای دارد. در ادامه به کاربرد این پایه ها در سطوح مختلف میپردازیم با ما همراه باشید

  • خیابان‌ها و بزرگراه‌ها
  • جاده‌های اصلی و فرعی
  • پارک‌های تفریحی و مجتمع‌های مسکونی

پایه چراغ خیابانی دکوراتیو چیست؟

این پایه با طرح های مختلف و متنوع در زمینه های متعددی مانند روشنایی فضای سبز، پارک ها و سایر موارد استفاده می شود. این محصول عموماً به همراه (سرانداز) ارائه می شود. بخش هایی بصورت ریخته گری آلومینیوم با قابلیت رنگ کاری متفاوت و امکان ایجاد ترکیب های رنگی متنوع در آن وجود دارد. پایه های فلزی تولیدی مازیار صنعت مطابق استانداردها و بر اساس سفارش مشتری با پوشش گالوانیزه گرم آبکاری و یا با رنگ الکترواستاتیکی رنگ آمیزی می شوند. این پایه ها تنوع بسیاری دارند و با توجه به وجود متخصصین در امکان سفارش طرح دلخواه مشتریان وجود دارد.

ارتفاع استاندارد این محصول برای اتوبان‌ها و جاده‌های برون‌شهری با توجه به مساحت تحت پوشش متفاوت است. همچنین قطر پایه و ضخامت لوله ها با توجه به ارتفاع، سرعت باد و تعداد چراغ‌ها و پرژکتورها تعیین می‌شود. در ادامه به نوع ویلایی و مسکونی پایه های دکوراتیو می پردازیم با ما همراه باشید.

پایه چراغ پارکی و مسکونی دکوراتیو چیست؟

این محصول همان تیرهای برق فلزی رنگارنگ با کتیبه های طلایی است که در  پارک ها نظر عابرین پیاده را به خود جلب می کند. ازجمله مواردی که در پایه های پارکی فلزی دکوراتیو  وجود دارد، ارتفاع آن ها می باشد. زیبایی این پایه های فلزی آن ها را به اولین انتخاب برای پارک ها تبدیل کرده است. اما از آنجا که هدف اصلی از نصب این پایه ها ابتدا ایجاد نور مناسب و  روشنایی در محیط می باشد، باید با دقت بالایی اقدام به سفارش این محصول کرد. چرا که عوامل بسیاری در پارک ها وجود دارند که می توانند در روند نوررسانی اختلال ایجاد کنند. ازینرو حتما باید با متخصصین و طراحان این حوزه مشورت کافی را داشته باشید. در مازیار صنعت وظیفه طراحی نقشه پایه های فلزی به عهده واحد فنی و طراحی است که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

قیمت پایه چراغ دکوراتیو

قیمت محصولاتی مانند یا و همچنین پایه های دکوراتیو همواره تابعی از هزینه مواد اولیه مانند، وزن فولاد استفاده شده در محصول، وزن آومینیوم استفاده شده در محصول، پوشش گالوانیزه یا رنگ الکترواستاتیک و همچنین هزینه طراحی نقشه فنی محصول و در نهایت پیچیدگی طرح و زمان پیاده سازی آن می باشد. اما ما در سایت مازیار صنعت بازه قیمتی این محصولات را قرار داده ایم و این قیمت بصورت مداوم در دوره های زمانی یک یا دو ماه بروز رسانی می شوند.

طراحی نقشه پایه دکوراتیو

شرکت مازیارصنعت با توجه به سال ها تجربه در تولید پایه های چراغ فلزی، نیاز مشتریان خود را تشخیص داده و واحد طراحی و فنی خود را با نرم افزارهای مدرن و بروز به همراه متخصصین با دانش تجهیز کرده است تا بتواند پاسخگوی نیاز مشتریان خود باشد. جهت دریافت مشاوره و یا آگاهی از جزئیات این محصول با بگیرید و یا در فضای مجازی مازیارصنعت سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

رویکرد مازیار صنعت

شرکت تولیدی مازیار صنعت دارای واحد های تولیدی مختلف می باشد. یکی از مهمترین واحدهای شرکت واحد است. این واحد تولید کننده انواع محصولات فولادی است که در شبکه توزیع برق استفاده می شوند. در این واحد محصولاتی مانند پایه چراغ دکوراتیو، پایه چراغ پارکی، پایه های فلزی تبلیغاتی، پایه های دوربین مداربسته، دکل مشبک یا لتیس و سایر محصولات مورد نیاز شبکه توزیع برق تولید می شود. مدیران شرکت همواره بر این اصل معتقدند که برای جلب رضایت مشتری باید بروزترین تجهیزات را برای متخصصین کارآزموده خود فراهم کنند تا محصولاتی با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت تولید کنند.

برای کسب مشاوره رایگان در خصوص پروژه های خود می توانید با کارشناسان واحد فنی و فروش انواع پایه روشنایی تماس بگیرید. و یا با مراجعه به سوالات خود را بپرسید و نمونه محصولات و توضیحات ما را ببینید.

پایه چراغ روشنایی – چرا پایه چراغ اهمیت دارد؟ زمانی که به ساختار شهری فکر می‌کنیم، ساختمان‌ها، خیابان‌ها و اتوبان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز و… به ذهنمان می‌رسد؛ اما نباید فراموش کنیم که نور در تک تک این‌ها مؤثر است. می‌توان گفت که نور و نورپردازیِ هر محیط، مثل تزئینات کیک عمل می‌کند؛ تا تزئینات انجام نشوند، کیک کامل نشده. هیچ کدام از فضاهای شهری هم بدون نورپردازی کامل نیستند. این فقط جنبه بصری قضیه است، کاربرد دیگر و شاید مهم‌ترِ پایه چراغ، امنیتی است که به واسطه آن پدید می‌آید. شما حاضرید موقع شب (حتی سرِ شب) از یک پارک تاریک عبور کنید؟

پایه چراغ روشنایی چیست؟

پایه چراغ روشنایی، همان‌طور که تا حدودی از اسمش مشخص است، به سازه‌های فلزی گفته می‌شود که به همراه پروژکتور و چراغ، به‌عنوان پایه‌های روشنایی برای تأمین نور معابر شهری و بیرون شهری (اتوبان‌ها، بزرگراه‌ها و…)، فضاهای باز مثل پارک‌ها و بوستان‌ها، مجتمع‌های مسکونی و صنعتی و… استفاده می‌شود. پایه چراغ یا پایه چراغ روشنایی با اسامی دیگری مثل پایه‌های چراغ خیابانی، پایه‌های چراغ روشنایی گالوانیزه، پایه روشنایی و پایه‌های چراغ برق هم شناخته می‌شود.

در نظر داشته باشید که پایه‌های چراغ، دائماً در معرض آفتاب مستقیم، باد، بارندگی، نوسان دما و… قرار دارند، پس باید جنس و اتصالات مقاومی داشته باشند. برای اطمینان از استحکام پایه‌های روشنایی، ستون اصلی پایه روشنایی را به‌وسیله بِیس پلِیت و بولت به فونداسیون متصل می‌کنند؛ سپس با جوش دادن لچکی‌ها به محل اتصال بیس پلیت و ستون پایه روشنایی، این اتصال را تقویت می‌کنند. پایه‌های روشنایی می‌توانند بسته به کاربریشان، از 2 تا 15 یا حتی در مواردی 18 متر، ارتفاع داشته باشند.

جنس و پوشش پایه چراغ روشنایی

همان‌طور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم، با توجه به اینکه پایه‌های چراغ، در معرض تمام اتفاقات محیطی و آب و هوایی قرار دارند، باید جنس، پوشش و اتصالات مقاومی داشته باشند. از پوشش گالوانیزه گرم برای ایجاد این استحکام و مقاومت در برابر اکسید شدن یا هر آسیب احتمالی دیگری استفاده می‌شود. گالوانیزاسیون یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های مقاوم کردن فلزات نسبت به آسیب‌های خورنده محیط است. پایه‌های چراغ روشنایی که از جنس فولاد ST 37 (قابل تغییر بر اساس سفارش مشتری) هستند، به‌طور کامل با لایه‌ای از روی پوشانده می‌شوند تا در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی مقاوم شوند.

در نهایت برای ایجاد جذابیت بصری و ایجاد تناسب نسبت به کاربری پایه، از رنگ اپوکسی یا رنگ الکترواستاتیک استفاده می‌شود.

اتصالات پایه چراغ

همان‌طور که گفتیم، استحکام اتصالات پایه‌های چراغ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، به همین دلیل پایه‌های چراغ را در دو مرحله نصب می‌کنند. مرحله اول اتصال پایه به فونداسیون به‌وسیله بِیس پلِیت و بولت، و سپس تحکیم این اتصال توسط جوش دادن لچکی در مرحله دوم. لچکی یک فلز مثلث یا مستطیل شکل است که به تقسیم فشار و افزایش استحکام در اتصلات پایه‌ها کمک می‌کند. معمولاً از لچکی مثلثی به‌دلیل ایجاد مقاومت بیش‌تر استفاده می‌شود.

بیس پلیت چیست؟

بیس پلیت یا صفحه زیر ستون، یک صفحه مسطح از جنس فولاد است که در واقع اِلِمان واسط بین ستون و بتن یا فونداسیون است. مقاومت فولاد از بتن بیش‌تر است، به همین دلیل از بیس پلیت استفاده می‌شود تا با افزایش سطح تماس، فشار وارده توسط ستون چراغ روشنایی را کاهش دهد و تعدیل کند. اگر از بیس پلیت استفاده نشود، پایه چراغ درون بتن فرو می‌رود.

بولت چیست؟

بولت یا میله مهار، ابزار اتصال صفحه زیر ستون یا همان بیس پلیت، به فونداسیون است. جنس، قطر، تعداد و آرایش بولت‌ها در تعیین میزان مقاومت آن‌ها دخیل هستند، پس انتخاب نوع بولت برای اتصالات یک روند بسیار دقیق و حیاتی خواهد بود.

انواع پایه چراغ روشنایی

ساخت پایه چراغ در دو نوع اصلی لوله‌ای و چند وجهی انجام می‌شود. پایه‌های لوله‌ای، سطح مقطع گرد دارند و پایه‌های چند وجهی، در اشکال 6، 8 یا 12 وجهی تولید می‌شوند. طراحی و ساخت پایه چراغ چه لوله‌ای و چه چند وجهی، بر اساس فاکتورهایی مثل سرعت باد، آب و هوا، میزان نور مورد نیاز و… انجام می‌گیرد. در نهایت تفاوت ظاهری اصلی بین مدل‌های متفاوت پایه‌ها در براکت به‌چشم می‌خورد. براکت یا دستک نگه دارنده پروژکتور، در بالای چراغ‌های روشنایی قرار می‌گیرند و می‌توانند یک طرفه ( برای کنار خیابان یا مسیر) یا دو طرفه (برای وسط بلوار) باشند. نصب هد با اشکال و طول‌های متفاوت بر پایه‌ها میسر است. پایه‌های روشنایی ساده بیش‌تر برای خیابان‌ها، اتوبان‌ها و جاده‌ها استفاده می‌شوند.

به چراغ‌هایی که برای تأمین روشنایی پارک‌ها و فضای سبز استفاده می‌شوند، پایه چراغ پارکی گفته می‌شود. پایه‌های چراغ پارکی به دلیل تأثیر زیادی که در زیباسازی فضای شهری و محیط دارند، در مدل‌ها و رنگ‌های متنوعی ساخته می‌شوند، نتیجتاً از پایه چراغ پارکی در فضای سبز مجتمع‌های مسکونی یا ادارات، زیاد استفاده می‌شود.

پایه چراغ دکوراتیو

ساخت پایه چراغ روشنایی با مقاصد دکوراتیو هم انجام می‌شود. پایه‌های دکوراتیو، نوع دیگری از پایه‌های روشنایی هستند که جنبه تزئینی در آن‌ها بیش‌تر مد نظر قرار می‌گیرد. این پایه‌ها معمولاً ارتفاع زیادی ندارند و برای محیط‌هایی مثل باغ یا باغچه و فضاهای کوچک‌تر استفاده می‌شوند. در ساخت پایه‌های دکوراتیو از فلزات دیگر مثل آلومینیوم هم استفاده می‌شود.

یکی از مهمترین عوامل پیشرفت اقتصادی هر کشور گسترش زیر ساخت ها و جاده ها است. چراکه جاده ها مسیر تبادلات تجاری بین شهرها، استان ها و کشورها می باشند. تبادلات تجاری بین شهرها و کشورها بصورت روزافزون در حال گسترش است طوری که در حال حاضر بصورت 24 ساعت شبانه روز شاهد واردات و صادرات و تجارت بین مبدا و مقصدهای مختلف هستیم. این امر مستلزم ایجاد زیرساخت هایی مانند خطوط انتقال برق و ایجاد روشنایی در جاده ها و خیابان ها است. ما در مازیار صنعت تمام تجهیزات شبکه توزیع، انتقال و روشنایی برق را تولید می کنیم. در ادامه با یکی از پایه های روشنایی مخصوص جاده و خیابان و پارک به نام پایه چراغ لوله ای آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در تولید پایه چراغ لوله ای

  • ارتفاع: 2 – 13  متر
  • مواد اولیهفولاد
  • پوشش: گالوانیزه گرم – رنگ مایع
  • مراحل تولید: برش لوله، جوشکاری اتصال، سوراخکاری پایه، برش بیس پلیت، سوراخ وسط بیس پلیت، پانچ بیس پلیت، جوشکاری صفحه پلیت، تابگیری پایه و در نهایت گالوانیزاسیون و رنگ آمیزی
  • قیمت : با توجه به ارتفاع و پوشش آن متفاوت است. جهت دریافت دقیق و ثبت سفارش کلیک کنید. در ادامه به معرفی پایه چراغ لوله ای می پردازیم و با انواع و مزایا و کاربردهای آن آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

پایه چراغ لوله ای چیست؟

برای ایجاد روشنایی در معابر و خیابان ها و جاده ها لازم است، خطوط برق به این مناطق منتقل شوند. یکی از راه های انتقال برق استفاده از ، چوبی و فولادی است. پابه چراغ لوله ای از جنس فولاد است که می توان با یک لایه سطح داخلی و خارجی آن را پوشش داده و سپس با رنگ های متنوع از نوع الکترواستاتیکی آن را رنگ آمیزی و زیبا کرد. این محصول برای روشنایی معابر، جاده ها و پارک ها و نقاط مشابه استفاده می شود. شرکت مازیار صنعت تمامی محصولات پایه فلزی مرتبط را در تولید می کند. برای این پایه در طرح های متنوع و بر اساس نقشه های استاندارد و مطابق نیاز مشتری طراحی  و تولید می شود. در ادامه نکاتی از انواع اتصال و فرایند تولید پایه چراغ را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید

انواع اتصالات در پایه چراغ

نوع ساده پایه چراغ که آن را پایه چراغ لوله ای می نامیم، بصورت تک لوله بوده که با دو نوع اتصال به یکدیگر جوش می گردند.

در این حالت دو بخش از لوله باید کاملا دقیق و مطابق نقشه انتخاب شوند و بر اساس متراژی که سفارش داریم برش خورده و زوایای آن ها بررسی شود. سپس با استفاده از یک تبدیل فولادی دو لوله با قطرهای مختلف به یکدیگر جوش می شوند. این روش دارای مقاومت کمتری نسبت به اتصال اورلب می باشد. از پایه های لوله ای با این روش اتصال بهتر است در مواردی مانند پایه پرچم، آن هم با ارتفاع کم استفاده شود. چرا که مقاومت پایینی نسبت به وزش باد سنگین دارد و احتمال آسیب دیدن این پایه زیاد است.

در این روش لوله های با قطرهایی انتخاب می شوند که تقریبا باهم همپوشانی دارند و لوله ب اقطر کمتر که بخش بالایی پایه چراغ را تشکیل می دهد تا اندازه مشخصی وارد لوله پایینی می شود، سپس یک رینگ بین ایندو بخش قرار می گیرد و جوشکاری های لازم برای برقراری اتصال انجام می شود. این روش دارای مقاومت بالایی است. از پایه های لوله ای با این اتصال می توان برای پارک، خیابان و معابر استفاده کرد چون مقاومت بالایی در برابر باد و طوفان دارد.

نوع هد یا سرانداز طبق سلیقه مشتری و نوع پوشش آن تا پایه 6 متری به دو صورت رنگ مایع و و از 6 متر به بالا با پوشش رنگ مایع تولید می شود. بطور معمول در تولید این نوع پایه از لوله های 6 و 9 اینچ استفاده می شود. این لوله ها در واحد شرکت مازیار صنعت مراحل تولید در ایستگاه های کاری مختلف را می گذرانند که در زیر به آن ها می پردازیم.

مراحل تولید پایه چراغ لوله ای

  • برش لوله هایی که بر اساس نوع سفارش رسیده انتخاب می شوند.
  • جوشکاری اتصال که در هر دو حالت اتصال اورلب و  اتصال تبدیل انجام می شود.
  • سوراخکاری و برش کاری بدنه پایه ، جهت نصب متعلقات بر روی بدنه پایه انجام می شود.
  • برش بیس پلیت، صفحه پایه برای اتصال بین پایه و  بکار می رود.
  • سوراخ وسط بیس پلیت، به منظور انتقال کابل ها این سوراخ ایجاد می گردد
  • پانچ بیس پلیت، برای اتصال بولت های فونداسیون به پایه انجام می شود.
  • جوشکاری صفحه پلیت، پس از پانچ برای اتصال مستحکم صفحه با لوله پایه جوشکاری انجام می شود.
  • تابگیری پایه، در این قسمت اگر پایه چراغ لوله ای در طول فرایند تولید انحنایی داشته باشد برطرف می شود.
  • گالوانیزاسیون و رنگ آمیزی، قسمت پایانی کار در صورتی که طول پایه چراغ کمتر از 6 متر باشد بر اساس سفارش مشتری در مازیار صنعت می توانیم گالوانیزه گرم انجام دهیم و برای ارتفاع بالاتر از 6 متر رنگ آمیزی می شود.

پوشش گالوانیزه گرم یا رنگ ؟

بطور کلی شرایط جوی مناطقی که پایه های لوله ای در آن نصب می شوند برای انتخاب نوع پوشش بسیار مهم است. چراکه جنس این لوله ها از فولاد می باشد و برای افزایش طول عمر و افزایش مقاومت لوله های فولادی است که آن را با گالوانیزه گرم یا رنگ مایع پوشش می دهند. اما اینگونه نیست که فقط یکی از این دو روش را بتوان انتخاب کرد بلکه بر حسب شرایط می توان پس از انجام گالوانیزه گرم سطح آن را رنگ آمیزی کرد. در هر دو حالت ابتدا این لوله ها در وان های مخصوص،تمیزکاری می شوند و آماده گالوانیزه گرم یا رنگ آمیزی می شوند.

اهمیت پایه های روشنایی

کلام آخر اینکه راه های ارتباطی و خیابان ها مانند رگ های اقتصادی هر شهر و جامعه ای است، لذا برقراری امنیت و بالا بردن کیفیت تردد در این معابر سبب توسعه اقتصادی و فرهنگی هر جامعه ای می باشد. باتوجه به گستردگی تجارت و مسافرت بین شهرهای مختلف، ایجاد روشنایی مطلوب در سطح این معابر امری ضروری است. محصولاتی مانند پایه چراغ های لوله ای برای رفع این نیاز بسیار مناسب می باشند. مناطق مختلف کشور با اقلیم مختلف سبب تولید محصولات متنوعی در این زمینه شده است. طوریکه برای انتقال برق می توان از پایه های مختلفی از جنس چوب، بتن و فولاد استفاده کرد. که ما در مازیار صنعت تمامی تجهیزات توزیع، انتقال و روشنایی برق مانند تیر برق بتنی، پایه های فولادی و سایر محصولات و یراق آلات شبکه توزیع برق را تولید می کنیم.

در واحد پایه چراغ مازیار صنعت توان تولید محصولات متنوعی را داریم، تمام محصولاتی که در واحد پایه چراغ تولید می شود مطابق استانداردهای تعیین شده از سمت شرکت توزیع برق می باشد. اگر سوالی در خصوص پایه چراغ لوله ای دارید می توانید بگیرید.

جهت قيمت پايه چراغ روشنایی فلزی و یا در صفحه مجازی سوالات خود را بپرسید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

جهت مشاهده مازیار صنعت در  کلیک کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا