علمی و پزشکی

محسنی بندپی: امیدواریم تا پایان نیمه اول سال به تولید انبوه واکسن کرونا دست پیدا کنیم

یکی از اعضای شورای بهداشت شورای اسلامی از بازدید هیاتی از کمیسیون از انستیتو پاستور و پژوهشگاه واکسن و رازی خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا پایان سال واکسن سرنگ مورد نیاز برای تولیدات داخلی تهیه شود.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با سلام آنلاین اظهار داشت: امروز هیاتی از کمیته بهداشت برای دیدن تولید ویروس کرونا به انستیتو پاستور رفتند. خوشبختانه مقدمات اولیه نتایج خوبی را نشان داد. مرحله سوم آزمایش بالینی احتمالاً طی دو ماه آینده تکمیل و تولید انبوه خواهد شد. آنها قرارداد خوبی با کوبا ، فازهای اول و دوم کوبا دارند و مرحله سوم آزمایشات بالینی در ایران در حال انجام است که در حال حاضر در مراحل نهایی است و پس از آن به تولید انبوه می رسد. تاکنون هیچ نگرانی در مورد آزمایشات انجام شده بر روی دانشمندان وجود ندارد.

وی افزود: “اعضای كمیته بهداشت همچنین در موسسه تحقیقات واكسن و راسین حضور یافتند.” مرحله اول واکسیناسیون ویروس کرونا در این موسسه در حال انجام است و فازهای دوم و سوم احتمالاً طی هشت هفته انجام می شود.

آقای محسنی بندپی خاطرنشان کرد که با حمایت برنامه ها و سازمان های بودجه ای و بانک مرکزی ، تولید ویروس کرونا تا پایان نیمه اول امسال زیاد خواهد بود. به نظر می رسد روند تولید واکسن در شرکت های محلی ، البته به کندی ، به خوبی و با اطمینان پیش می رود. ما امیدواریم که تا پایان ماه ژوئن آزمایشات بالینی انجام شده و برای تولید در مقیاس بزرگ آماده شود و گروه های پرخطر در اسرع وقت واکسینه شوند.

سرانجام ، اعضای کمیته بهداشت شورای ملی گفتند که عصر امروز ، کمیته بهداشت نیز جلسه ای را برای بررسی آخرین وضعیت تولید دستگاه های پزشکی با حضور مدیر سازمان غذا و دارو ، مشاور وزیر برگزار کرد. دفاع و نمایندگان وزارت صنعت ، بانک مرکزی و تولیدکنندگان دستگاه های پزشکی که در بخش خصوصی پرداخت می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا